Ons zoontje wordt volgende week 1 jaar en wij wilden hem een specifiek cadeau geven. Dit cadeau werd alleen niet in Nederland verkocht en ook niet geleverd. Na vele mogelijkheden te onderzoeken, bleef er maar één over: Iemand in Amerika het product laten kopen of bestellen en dan per post naar Nederland versturen. Een oud schoolgenootje van me (we konden goed met elkaar opschieten, maar we hadden wel elk onze eigen vriendengroepjes) is naar Amerika geëmigreerd en we hebben af en toe nog contact via Hyves. Ik heb haar gevraagd of ze wilde helpen en dat wilde ze wel. Ze is allereerst zelf (ook op eigen initiatief) een aantal winkels langs geweest en daar bleek het niet op voorraad te zijn. Toen heeft ze het via Amazon.com besteld (die dit product niet in Nederland, België of Duitsland wilde leveren) en daarna via US post naar Nederlands opgestuurd. Het is op dit moment onderweg! Hoe dan ook heeft ze dus best wel wat moeite gedaan voor ons. Nu wilde ik haar dus met iets kleins bedanken. Mijn eerste idee was een bloemetje via een lokale bloemenwinkel daar, maar de boeketten zijn daar vanaf $40,- Da's me een beetje te veel (het cadeau zelf kwam in totaal, inclusief verzendkosten etc al op 80,- uit). Alleen een kaartje vind ik dan weer net iets te weinig... Wie heeft er een goed idee?
Als ze Nederlands is haar iets typisch Nederlands sturen wat ze daar mss wel mist. Pepernoten of zoiets.
Ik wil iets via internet bij haar laten bezorgen, niet zelf sturen. Alleen het kleinste doosje kost hier 6,16 aan verzendkosten, voor maximaal 500 gram. Dan de kosten van het doosje zelf nog en de inhoud. Als je dan ook nog iets eetbaars naar de US stuurt, is de kans ook aanwezig dat het niet door de douane komt. Daarnaast komt ze eind dit jaar zelf naar Nederland, dus dingen die ze 'mist', zal ze dan zelf kunnen kopen. Dus liever dat ik iets bestel via een Amerikaanse webwinkel en dan dus de lokale bezorgkosten hoef te betalen.
Belgische chocolade!!! heb ik ook al opgestuurt naar een kennis in Amerika en hij was er superblij mee! heeft er al zijn vrienden jaloers mee gemaakt )
Je kan bij Barnes and Nobles online kijken. Zij accepteren betalingen via Paypal, heb je geen creditkaart nodig, bij vele andere online winkels daar wel. Heb een aantal keer iets verzonden naar een vriend daar en het is altijd goed gegaan. Je kan er ook een heleboel kopen. Of een gift card van B&N, kan ze zelf kijken.
Heb alleen geen paypal en wel een creditcard. Kan altijd een account aanmaken. Oh, B&N is alleen boeken... oké, dat kan ook. Is alleen lastig hoor... weet niet wat ze leuk vindt. Ik kan ook bij Amazon.com wat bestellen. Daar heb ik al een account. Maar wat is dan een leuk kleinigheidje?
Ik denk even met je mee. Maar wel lastig als het geen boeket mag worden of iets eetbaars. Misschien een mooie foto met kadotje waar je kind opstaat met een mooie kaart er bij. Een lachend gelukkig kind kan geen kado tegen op ook al ken je het kind niet.
Een Nederlands boek? Ik vind The Undutchables altijd zo leuk. Als Nederlander in den vreemde herken je je zelf er ook in.
ik zou een leuke foto maken van je kindje met daarop hetgene hij net gekregen heeft. Leuke tekst uit zijn naam erbij. en as ze dan in nederland is ff ergens gezellig koffie drinken met iets lekkers erbij
Heb even op Amazon gekeken, maar je hebt niet veel voor weinig geld. Bij B&N kan je ook choclade enzo kopen hoor, maar is ook duur. Anderen hebben het ook geopperd, een foto van je blije kindje met zijn cadeau en als ze in Nederland is een kop koffie drinken, zoals Winniethepoeh zei en dan kan je haar misschien nog wat geven wat ze in de koffer mee terug kan nemen. Ik zou het verder niet weten. Hoeveel wilde je eigenlijk voor haar uitgeven?
Idd een Hollands pakket, kalender van nl van 2011, drop, rookworst, enz.Informeer wel even op het postkantoor of je levensmiddelen mag opsturen, anders krijg je problemen.
Typisch Nederlandse (voedings)producten versturen via internet? Op de internetpagina van Radio Nederland Wereldomroep staan diverse internetpagina's van online winkels genoemd: Trek in drop, kaas of stroopwafels? Koop dan online Nederlandse voedingsproducten | Radio Netherlands Worldwide