Vegetarisch worden

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik ben ruim 10 jaar lang vegetariër geweest en had echt nergens last van hoor, zoals uitvallende haren of overmatige haargroei op plekken waar het niet hoort etc.
    De laatste jaren ben ik wel weer vlees gaan eten, maar niet veel. 2 x per week ofzo en dan voornamelijk biologisch vlees. Mijn man was een echte vleeseter, maar die is ook aardig meegegaan in mijn vlees-eet gedrag, weinig keus, want ik kook 9 op de 10 keer ;).

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier 5 jaar vegetariër en het bevalt me heel goed. Vriend eet wel vlees, maar is door mij een stuk makkelijker geworden. Voorheen wilde hij per sé elke dag vlees. Nu niet meer, bovendien eet hij bijvoorbeeld lasagna met vegetarisch gehakt etc gewoon lekker mee (vindt hij praktischer ;)) Mijn dochter geef ik zowel vlees, vis als vegetarische dingen. Ik wil haar opvoeden met het idee dat een vegetarische maaltijd heel normaal is, dat je niet elke dag vlees nodig hebt. Maarrrr, ik wil haar niet volledig vegetarisch laten eten, wat als ze dan op een kinderfeestje is en er worden knakworstjes uitgedeeld. Ik zou het sneu vinden als ze dat "moet" weigeren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens vlees meer lust. Toen ik zwanger was at mijn vriend een overheerlijk ruikende burger. Ik heb een héél klein stukje in mijn mond gedaan, maar getsie nee! Gelijk weer uitgespuugd. Geen dode dieren meer voor mij :p

Ik heb overigens nog geen tekorten gehad, ook niet tijdens de zwangerschap.

Succes, het is makkelijker dan je denkt.

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Als je gemotiveerd wil worden om te stoppen met vlees eten, dan zou je het boek Skinny Bitch eens moeten lezen! En dan echt alle hoofdstukken. Na het lezen van dit boek ben ik acuut gestopt met vlees en zuivel....voor een paar weken dan ;) Daarna sleet het gevoel wat weg en ben ik weer net als anders gewoon 2 a 3 keer per week vlees gaan eten.

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

goede tips!

Ik wist niet dat er zoveel te krijgen was. Ook zoals die vega kroketten bij de Jumbo. Die ga ik van de week meteen eens halen.

Ik denk wel dat het thuis voor mij makkelijk vol te houden is, maar als je uit eten gaat vind ik het om eerlijk te zijn wel moeilijk om geen kip te bestellen. Maar ik heb wel telkens als ik vlees eet zo'n rotgevoel.

Ook bedankt voor de boekentip! Ik ga morgen meteen naar de boekhandel.

5. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Oo hou op over de kroketten mmmm en de bitterballen, ik vind ze nog lekkerder dan de echte hihi.

Je hebt gelijk dat je inderdaad meer kans hebt door vlees te eten. Vlak voordat ze em nouja gedingest worden gaan ze schreeuwen en gaat er adrenaline door het lichaam heen, dit was volgens mij weer slecht voor ons. Ik ben het ook al weer aardig vergeten hihi ;)

6. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Tegenwoordig staan er aardig lekkere dingen op het menu die vegetarisch zijn, dat was vroeger niet zo. Maar inderdaad, gut als je het op dat moment mist is het geen schande hoor, ik denk dat als je zoals je aangaf beetje bij beetje minderd dat ook vanzelf gaat. Of je hebt zoiets van half om half wat ook al erg goed is :)

Oo en ik ben jaloers als je de kroketten haalt, ik kan ze hier niet krijgen en zodra ik in nederland ben ga ik vaak even bitterballen of kroketten halen, nouja de nepperds dan hihi. Vind ze zoveel lekkerder!

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik ben nu 17 jaar vegetarier
    Ik eet veel kaas ) bijna het enige zuivel wat ik eet )
    En ik heb nog nooit ijzer tekort of andere dingen gehad
    Zelfs nu ik BV geef is alles nog helemaal in orde.
    Soms als ik me wat minder voel eet ik veel vleesvervangers sla andijvie en appelstroop.
    En heel soms slik ik een suppliment .

Veel granen en noten combineren en vezelrijk eten voor de darmen .

Ik zou gewoon goed ff internet door struimen opzoek naar de beste manier van leven voor jou.

Enne het enige nadeel kan zijn is opmerkingen van anderen ...

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Voor de mensen die dan geen vlees eten maar wel zuivel, kaas en andere dierlijke producten, halen jullie dit dan wel biologisch of dat niet? Want niet alleen de slachtdieren hebben het slecht, ook de melkkoeien etc die niet biologisch gehouden worden.

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik kan ook makkelijk zonder vlees, eet nou al met moeite een keer in de week ofzo. Maar vegetarisch worden lukt me niet omdat het moeilijk wordt om steeds maaltijden te bedenken zonder vlees

10. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik ben sinds 10 maanden vegetariër!
    wou eerst overgaan op biologisch vlees, maar toen las ik ergens deze zin:
    biologisch vlees eten is gewoon je geweten afkopen.
    en daar ben ik het wel mee eens.
    dus sindsdien eet ik helemaal geen vlees meer.
    voor mij niet echt wennen, voor anderen wel!
    bv bij een bbq of feestje, maar goed, daar wennen ze vanzelf aan.
    wij eten hier eigenlijk altijd vegetarisch, dus ook mijn man en kinderen. alleen hun niet 100%, bv een frikandel bij de friet blijven ze wel eten.
    en mijn dochter heeft graag kipfilet op de boterham, dat mag ze natuurlijk ook gewoon.
    verder bij het avondeten is altijd vegetarisch, de meeste vleesvervangers vinden ze hier ook lekker.

ik ben er heel blij mee, en mis helemaal niks!

11. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al 25 jaar vegetarier en heb geen haar groeien op vreemde plekken! Ook geen haaruitval. Hoewel ik regelmatig vleesvervangers eet (heerlijk die kroketten!!) heb ik wel af en toe bloedarmoede. Daarom eet ik veel spinazie, pindakaas en appelstroop. Jammer vind ik wel dat ze frikandellen nog niet goed kunnen neppen... Uiteten gaan vind ik wel frustrerend. Soms hadden ze als voorgerecht alleen maar een bordje champignons... Die lust ik dus echt niet. Ik begrijp niet dat restauranten niet wat meer vleesvervangers hebben.

12. Hester

Hester Niet meer actief

Haha hier ook geen raar haar op rare plaatsen hoor en ik eet al ruim 15 jaar geen vlees. In de supermarkt is veel keuze in vleesvervangers. Succes!

13. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

#33 BolBuikje34, 30 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2010
    eet je zelf wel vegetarisch omdat je dit zegt?

Verder: inderdaad veel noten eten en vleesvervangers. Ook veel zuivel. Ik ben zelf heel erg ziek geweest omdat ik allerlei tekorten had. Nam ook bijna nooit geen vis omdat het zielig is. Ik eet dus nog wel vis maar beperk het tot de vissen die het minst bedreigd zijn. Je kunt ergens een 'viswijzer' downloaden. Succes!
    Moes Je hebt inderdaad gelijk wat biologisch betreft. Ik hoop dat anderen dit ook lezen maar biologisch is je geweten afkopen! Oftwel: misschien dat die dieren het iets minder slecht hebben maar verdomd weinig.

14. Momfulness

Gisteren een vegetarische spaghetti gemaakt met vega gehakt.
    Nu ontbeten met Smoothie (met biologische yoghurt) en ontbijtkoek.

Mijn man zit een eitje met spek te eten.:( haha

15. Momfulness

Dit snap ik dus ook niet! Ik denk dat vegetarische gerechten veel lekkerder kunnen zijn. Ik maak zelf weleens pasta met zongedroogde tomaten, champignons, uien en dat soort dingen. Snap niet waarom ze het in restaurants niet wat lekkerder doen.

Af en toe probeer ik weleens iets vegetarische en 9 van de 10 keer is het niet te eten.

Ik wil dan wel niet stoppen met het eten van vis, dus daar is nog wel e.e.a. in te krijgen.

16. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik ben 8 jaar vegetarisch geweest maar sinds een jaar niet meer.
    Vond ook net als in restaurants dat er te weinig keuze is, ik ben ook erg moeilijk met groente eten, lust er maar weinig. Dus als we uit eten gingen at ik meestal alleen soepje en toetje! Ik at ook elke dag vleesvervangers maar daar is ook zo weinig keuze in, die kwamen me na 8 jaar de keel wel uit..:)

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat is gewoonweg niet waar. Er zijn hele strenge eisen aan het biologisch houden van dieren. Een eko keurmerk krijg je niet zomaar. En als je vlees haalt bij een slager die zelf weet waar zijn vlees vandaan komt weet je het zeker. De meeste biologische slagers halen hun vlees bij kleinschalige boerderijen waar veel aandacht en ruimte is voor de dieren.

18. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het is eenvoudig genoeg om op een gezonde manier geen vlees te eten. Eiwitten eet de gemiddelde Nederlander veel meer dan nodig is, en de vitamine en mineralen die je zou missen kun je (makkelijk) ook uit andere voedingsmiddelen halen.
    Zo gezond is vlees eten trouwens nou ook weer niet, met mate wel, maar veel mensen eten veel te veel en te vet vlees met allerlei ongezonde toevoegingen, dat is veel slechter voor je dan een beetje uitgekiende vegetarische voeding.

19. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ja, maar dan zijn ze nog altijd vermoord om op jou bordje te komen!
    dan hebben ze misschien een beter leven gehad, maar daarna eindigen ze ook bij de slager.
    ik hou teveel van dieren om ze op te eten, heb vroeger ook wel eens vegetariër willen worden, maar mijn moeder wou daar echt geen rekening mee houden.
    nu had ik zelf zoiets van, waarom zou ik nog dieren eten?

en er is nu echt een ruime keuze in vleesvervangers!
    niet alles is even lekker, maar dat is bij echt vlees ook niet.
    en in restaurants vind ik wel dat er genoeg keuze is, maar ik ben dan ook wel dol op groenten.

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tuurlijk komen ze allemaal uiteindelijk bij de slager, en dat blijft voor mezelf ook een heikel punt. Maar heb dan liever dat ze een oke leven hebben gehad dan dat ze op een barbaarse manier zijn gehouden.

Deel Deze Pagina