Ik vind dit recept erg lekker, en ik moet zeggen ik mis het vlees echt totaal niet in dit gerecht. En ik zit ook lekker goed vol erna! O, en het is als alles gesneden is echt heel snel klaar en makkelijk Kleurige nasi - Recept | 24Kitchen Op de site van 24kitchen kun je overigens ook bij recepten 'vegetarisch' selecteren voor als je meer inspiratie wilt
Alleen meer groente eten, daarmee ga je op den duur bouwstoffen tekort komen. Je zou dus iets moeten eten met bijv. peulvruchten, kaas, noten, ei en dan liefst afgewisseld, want het ene voedingsmiddel bevat veel eiwitten, het andere ijzer enz. Maaltijdsalades kan je kaas of noten doorheen doen. Je kan balletjes maken van kikkererwten of noten. Chili sin carne met kidneybonen en zilvervliesrijst hoeft verder niks bij. En kies goede volwaardige graansoorten zoals zilvervliesrijst, quinoa etc.
Aangezien dit topic geopend is door iemand die niet volledig vegetarisch wil eten, vind ik vis een prima toevoeging hoor. Het ligt er maar net aan waarom je vlees (vaker) wilt weglaten uit je menu. Als je geen dieren wilt eten, dan is het logisch om vis ook weg te laten uit je menu. Ik heb absoluut geen gewetensbezwaren tegen het eten van een geslacht dier, maar eet om andere redenen minder vlees. Vis van de 'groene lijst' is dan een prima alternatief.
Ik ben niet geheel vegetarisch, maar wij eten gemiddeld 1 a 2 keer in de week biologisch vlees en verder evt. wat vleesvervangers. Ik ben van de verse producten, maak ook gerechten welke eigenlijk niet uit het boekje komen. Ik vind het geweldig om zelf combinaties te maken en te kijken hoe dat dan smaakt, regelmatig komt daardoor iets op tafel wat in eerste instantie een vreemde combinatie lijkt maar wat vervolgens wél heel goed blijkt te smaken en wat daardoor dus vaker genuttigd zou kunnen worden. Ik hou van het mixen met groenten, ook fruit pas ik eventueel toe. Een goede saus doet ook al heel veel. Vriendlief was een echte vleeseter, maar zelfs hij geeft aan het vlees regelmatig niet te missen bij gerechten, dat is fijn om te horen, vooral omdat hij eigenlijk vond dat een gerecht niet ''compleet'' was zonder vlees. Daar is hij inmiddels wel van terug gekomen. Wanneer we dan vlees eten..geniet hij er ook nog eens extra van