Chinees

Discussie in 'De lounge' gestart door belin, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gek op chinees maar verval altijd in hetzelfde......... kip met zwarte bonen saus of ossenhaas is kerrie saus. Durf nooit zo goed wat anders te nemen :) en dit vind ik gewoon heeeeeel lekker ;). Heeft iemand tips wat ik de volgende keer eens kan nemen ?

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tja, het ligt er maar net aan wat je lekker vindt natuurlijk :)

Ik vind zelf Peking eend en Foe Jong Hai (gerecht met ei) errug lekker. Ook de gebakken banaan en Coeliyuk (hoe schrijf je dat?? vlees in bladerdeeg in de frituur) gaan er altijd goed in!

3. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    garnalen!! of speenvarken. Hier maken ze t speenvarken heel lekker krokant en ze hebben een heerlijke zoete dikke saus erbij.
    Garnalen heb ik vaak met bosuitjes en gember, maar das ook bij iedere chinees anders.

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Kan inderdaad erg verschillen per chinees. Zo vond ik Pangsit (soort knapperige kroepoekjes met een stukje vlees erin gevouwen) bij de ene chinees heerlijk, bij de anderen waren het slappe dingen.
    Zelf ben ik fan van Koe loe yuk (eerder genoemde balletjes met deeglaagje gefrituurd), gebakken banaan, babi pangang, garnalen (alleen niet die met een deeglaagje). Ben niet echt origineel, ik weet het :D

Wat je zou kunnen doen is de kaart erbij pakken, ogen dicht en kiezen maar. :D

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Peking eend in ketjapsaus is heerlijk. Babi pangang spek en cha sieuw ( mals varkensvlees) is ook erg lekker!

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Koe loe joek (ben erg slecht in chinese spelling :D) Ben ik n grote fan van!
    Foe young hai (FOEI jonge haai!)
    Scampies al weet ik niet hoe die bij de chinees heten eigenlijk... maar in alle vormen en maten.
    Tjap tjoy (groenten met kip ERUG lekker vind ik dan)
    Babi pangang (varkens vlees beetje knapperig en dan weer vettig met n rode zoetige saus....begin honger te krijgen hier...)
    Een of andere championen ding vinden wij altijd erug lekker maar hoe die ook weer heet....we komen er samen even niet op hier.
    Pfff nou heb ik zin in chinees....

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook bijna standaard foe yong hai (ei+kip) en babi pangang(varkensvlees). Ku yu luk is ook lekker. En sate natuurlijk ;)

Maar het hangt wel van de chinees af, of het lekker is. Ook weleens babi pangang gehad die niet knapperig was, dat was toch niet zo lekker.

8. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha ha ha grappig hier nemen wij ook altijd hetzelfde van de Chinees: Babi Pangang en Tjap Tjoy Kip mmmmmm heerlijk! Jouw ossehaas in kerrie saus klinkt ook wel lekker....

9. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik hou niet van Chinees!

Koe lu yuk, mihoen en saté.. en daar houdt het op!
    Dus kan je geen tips geven!

10. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha meiden, jullie mogen drie keer raden wat wij gaan eten vanavond :p. Ik schuif het eten van vandaag op naar morgen en ga lekker chinees halen. Vind dat babi pangang spek ook wel lekker klinken !

11. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Babi Ketjap, varkensvlees in ketjap saus en Rendangl pittig rundvlees gerecht. Heerlijk!

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hoewel we hier ook wel eens wat van de standaard afhaalchinees wat halen, ga ik toch het liefst eten bij de echte chinees (Den Haag in de Wagenstraat bijv).
    En dan ga ik het liefst dimsummen!!! (diverse soorten kleine gestoomde/ gebakken/ gefrituurde gerechtjes)

http://www.chinatownconnection.com/images/dimsum2.jpg
    http://bestvacationdealstoday.com/wp-content/uploads/2010/05/Hong-Kong-Dim-Sum.jpg

Ben zelf chinees, dus heb wel wat gerechten die ik erg lekker vind van de afhaalchinees, die wel meer chinees zijn (ipv hollands-chinees).

Pin pei ab - Pekingeend met flensjes is erg lekker (heeft niet elke chinees).
    Maissoep
    siew pai kwat - spareribs/ varkensribbetjes
    cha siew
    kip met citroensaus
    kip met cashewnoten

Zie dat veel mensen die koe loe yuk/ kai lekker vinden,
    maar ik vind dat er rond het vlees/ kip te veel deeg zit,
    als je ergens het gerecht met king do saus kan bestellen,
    dan zit er veel minder deeg om het vlees heen.

Tjiew jiem kai, is kip met peper en zout marinade en dan gefrituurd (let er wel op dat de groente dan apart is, anders is het vlees klef).

nasi yeung chow - is nasi met garnaaltjes, cha siew, erwtjes en groentes

13. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hmmmm klinkt goed ....... kip met cashewnoten

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  15. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik ben ook niet echt een spannende Chinees-eter... ;)

Bami of nasi hier meestal (heel soms mihoen, al is dat bij onze huidige chinees net pap, echt heel vies nat) met koe loe joek (maar lust manlief niet) dus vaker babi pangang of foe yong hai. Heel soms een soepje of saté.
    Meestal kroepoek na (dat zeg ik, spannend :p) maar soms ook van die pangsit.

Ik heb weleens onwijs lekkere reepjes varkens- of ossenhaas ofzo gegeten bij een Chinees, waren heel hard gebakken met knoflook en werd opgediend met een té lekker zoet ietwat pittig sausje.

Had al weken geen zin meer in Chinees maar begin er nu wel trek in te krijgen :D

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hier altijd:
    - babi panggang
    - pangsit
    - roedjak

17. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, krijg steeds meer trek haha

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Pekingeend! Krijg er nu al trek in :)

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Nu heb ik zin in chineeeeees!!!!
    Gelukkig heb ik het eten al klaar...anders waren we vast en zeker naar de wok gereden!

20. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Foe yong hai (zonder vlees)
    vis in zoetzure saus
    kleine loempiaatjes

Deel Deze Pagina