zijn hier meer moeders die hun baby geen vlees en vis geven? Tot nu toe geef ik alleen groente, fruit en meergranenpapje. Over een tijdje, als de "vleesleeftijd" is aangebroken, wil ik dan wat tofu geven. Waarschijnlijk pas als ze 1 jaar is hoor. Graag hoor ik eens van andere mensen hoe ze dit hebben aangepakt. Wij zijn zelf ook vegetariers, dus als ze straks met de pot mee-eet zal ze zowiezo tofu krijgen, maar ik was benieuwd naar de eerste anderhalf jaar . Dank jullie wel!
Hoi Tord, ik ben vegetariër. Mijn man niet. Maar alles wat ik mijn dochter voer is dus ook vega anders kan ik niet proeven of het te heet is. Toen ze groenten en aardappels goed at zijn we begonnen met kleine stukjes quorn stukjes en quorn gehakt en Tofu gehakt. Dat ging goed en we zijn nu langzaam aan het uitbreiden met andere produkten. Een gekookt eitje kon ook al snel, alleen vind ze het niet lekker. Op broog krijgt ze nu ook steeds meer variatie naast de eerste dingetjes zoals smeerkaas enzo. Ze eet nu ook philadelphia en tartex, vega filet american(heeeel dun). Ik eet trouwens wel af en toe vis (dus ben een nepvegetariër).
Heb je het boek 'Eten voor de kleintjes' al? Dat gaat uit van een vegetarisch menu voor kinderen. Heel handig.
bedankt voor de tips, ik ga eens op zoek naar het boek en over een paar maandjes zal ik he vega gehakt eens proberen! Ik geef denk ik geen quorn, omdat ik daar zelf niet goed op reageer en ik ben bang dat zij daar misschien ook last van heeft. Tivall gehakt maar dan
Deelight, uit principe. Het enige voedsel van de wereld wat me tot nu toe verkeerd is gevallen is het merk Quorn...
Wij eten wel vlees maar onze dochter nog niet echt. Nu zijn we net begonnen met kip. Maar verder eigenlijk nog niet. En ook niet elke dag. Groetjes
Hier niet bewust vegetarisch ofzo, maar onze jongste krijgt pas sinds een tijdje af en toe vlees. Wij eten zelf namelijk maar af en toe vlees (alleen wanneer het door een sausje oid heen zit, nooit los naast de groenten). Maar wij gebruiken verder geen vlees vervangers. Hier krijgen de kinderen en mama gewoon denk een keer of 2 in de week wel een klein beetje vlees, maar verder de andere dagen gewoon groenten met rijst of pasta. Bij de oudste twee hebben we het eigenlijk precies zo gedaan, alleen kregen die al vanaf een maand of 8.5 af en toe vlees. Dit omdat ze toen bijna elke dag bij opa en oma aten en die dachten dat het wel mocht. Was zo blij met de hulp die we van ze kregen dat ik daar verder geen 'drukte' om heb gemaakt . Liefs, Hanneke.
hoi... ben benieuwd hoe het haar zal bevallen! Ikzelf ben ook vege... vriendlief niet. Weet nog niet goed hoe we het gaan regelen. In mijn perfecte wereld zou ik m'n kind ook vege opvoeden, maar vrees dat dit niet zal lukken ivm m'n schoonouder etc. Als m'n kindje later een dag bij hen is zie ik het namelijk wel gebeuren dat ze het toch vlees gaan geven en heb ook geen zin om daar ruzie om te maken. Wil het in elk geval beperken, en afwisselen met vis, gevogelte en vegetarisch. Ik hoop dat ze mijn wens om echt vlees-vlees te vermijden dan ook respecteren! liefs
Tord, wat apart dat je daar zo op reageert.... Hanneke, krijg je geen problemen met ijzertekort dan enzo?
Nee, niet dat ik weet. Hoewel ik zelf pas nog geprikt ben en het goed was, maar de kinderen worden niet geprikt natuurlijk. Maar die krijgen genoeg andere dingen waar ze dat uit kunnen halen. En merk niks aan ze, hebben energie voor 10, zijn gezond, nooit ziek, nee denk dat het wel goed zit bij ze. Vleesvervangers eten we trouwens niet omdat als ik bijv nep-gehakt of neppe-vleesblokjes zou willen ik net zo goed echt-gehakt en echte-vleesblokjes kon eten, maar vind het gewoon vies om op te eten, of het nu echt vlees is of iets wat eruit moet zien als vlees !
dirksmama, ja dat is ook zo.... . Ijzer zit natuurlijk ook gewoon in volkorenprodukten, groene groenten en peulvruchten. En gedroogd fruit.... Hanneke, kan me voorstellen als je het vies vind dat je dan ook geen vleesvervanger wilt eten dat erop lijkt. Heb jij ook dat mensen het raar vinden als je vertelt dat jij en je kinderen geen vlees eten?
Nou idd, alleen het idee al dat het vlees is of dat het erop lijkt dan vind ik het vies ! Maar vooruit, af en toe eet ik het dus wel, omdat iemand anders hier in huis, grrrr, vind dat ik het af en toe moet eten . Nee, want eigenlijk zeg ik het tegen niemand. Mijn ouders en schoonouders weten het, maar daar krijgen ze ook gewoon af en toe wel vlees, vind dat ook niet zo erg. Maar verder weet niemand het eigenlijk geloof ik, haha, dit klinkt geloof ik wel heel raar, maar ik weet eigenlijk niet goed wie ik het zou moeten vertellen verder . Maar moet ook zeggen dat we zeker de laatste 2 jaar nooit echt samen met anderen gegeten hebben (behalve ouders/schoonouders). Maar mochten ze het raar vinden, dan doen ze dat maar lekker, onze kindjes, onze regels ! Liefs.
Hier nepvega's. Mn man helemaal, die eet nog wel eens vlees (niet thuis trouwens), al is dat de laatste tijd echt maar heel erg zelden. Ik eet nooit vlees, wel vis en dat geldt ook voor Mirre en tzt ook voor Tobe. Mirre krijgt één, soms twee keer per week een half visje (eigenlijk altijd panga), verder krijgt ze vleesvervangers. Geen tofu want dat vind ik niet zo lekker . Verder ei, noten, pindakaas op brood, (vega)kaas uit t vuistje (lust ze niet op brood), niet vega pecorinokaas bij de pasta en gelukkig is ze ook dol op peulvruchten (vooral tuinbonen ... brrrrr). Mijn (schoon)ouders eten wel vlees. SO nauwelijks. Mn moeder heeft 1x worstjes aan M gegeven omdat ze dacht dat we dat wel ok zouden vinden. Ik dacht dat ik dat ook ok zou vinden (bij ons ons voedsel, ergens anders dat voedsel), maar dat was toch niet zo. Kon het varkentje niet meer uit mn hoofd zetten zeg maar.