vegetarische moeders club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door bolkje, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Klopt! Veel gerechten eten wij nog steeds ;). En dit is allemaal veeeel lekkerder dan potjes :D.

2. Ik ben benieuwd :D

Tobias moet ook nog eens koemelk-vrij, dus qua potjes is het sowieso niet echt veel, want een aantal van de vega-varianten van olvarit en c1000 bevat dan weer kaas ;)

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ah ja. Dat wordt dan zelf koken. Ik heb zo'n Avent. Gebruik 'm nog steeds voor zoutloos.

4. Wij hebben een keukenmachine, maar het wordt er nog steeds niet zo dun van als die van de olvarit, en ik merk dat Tobias toch nog niet zo toe is aan dikkere substantie... Ik blijf het wel elke week een keer proberen, want het kan natuurlijk veranderen. Misschien wat meer water erbij doen...

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Zo'n klein bakje dat bij een staafmixer zit? Dat moet wel fijn genoeg worden ja. Idd meer water of moedermelk/kunstvoeding.

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Mooi ding. Zou het met meer vocht toch fijn in moeten worden hoor.

7. Ik ga het morgen direct proberen. :)

Ik heb er echt zin in om weer wat zelf te gaan maken!! Al vond hij dus die risotto met tomaat enorm lekker.... Daarin lijkt ie op mij, ik ben verslaafd aan risotto :p

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Is ook heel lekker! Ben benieuwd.

9. Gisteravond de rijst met avocado geprobeerd. Het was geen succes. Na 1 hapje weigerde hij zijn mond open te doen. Uiteindelijk maar een potje broccoli opgewarmd en dat ging er wel in!

's Avonds hebben we hem ook nog een stronkje gestoomde broccoli gegeven, wat ook direct richting zijn mond ging. Uiteindelijk belandde het meeste wel op de grond, maar daar was ik al op voorbereid ;)

10. Yes, het is me eindelijk gelukt om zelf een vegetarische maaltijd te maken die Tobias ook nog eens zonder mopperen helemaal heeft opgegeten :D

Direct maar even het recept opgeschreven en op mijn site neergezet:
    Babyhapjes: vegetarische pasta - Plazilla.com

Vond het wel grappig trouwens, gisteren bij de C1000 waren alle vakken baby-voeding goed gevuld, behalve de vegetarische risotto... :p Hoe zou dat nou komen? :cool:

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
  12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.992
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    Hallo meiden, hier nog een vegetariƫr die zich meldt! Fulltime Vega vanaf m'n 17e, maar afentoe vette vis sinds m'n oudste is geboren. Ook koop ik voor hem soms biovlees. Hij mag van mij op het kdv en bij de oma's wel vlees eten, maar ik baal er dan wel van dat dat meestal kiloknallers of hele goedkope frikandellen zijn :( Ik heb mijn zoontje nog niet echt verteld dat wij geen vlees eten en waarom niet, maar het moment dat het echt moet is bijna daar.... Hij zeurt steeds waarom wij niet dezelfde smeerworst kunnen kopen als bij het kdv ;)

Koken voor mijn dochter is een geweldige site, ik kan niet wachten totdat ik er voor mijn jongste weer hapjes van mag maken ;)

13. Grappig dat hij het verder nog helemaal niet doorheeft :D

Ik wil voor als Tobias was groter is het boek "peter selie de vegetarische draak" kopen. Kennen jullie het? :)

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee ken ik niet, leuke tip!

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.992
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    nee ken ik ook niet... ik zal er eens naar op zoek gaan! We hebben wel het boek Tyrannosaurus Drup over een plantenetende dino die per ongeluk als ei bij de vleesetende dino's terecht komt en daar heel ongeluk is omdat hij vlees moet eten.

Tja, hij eet graag vleesvervangers, burgers enzo.. we noemen dit niet echt vlees, maar voor hem is het vlees. Het voelt wel verkeerd om m voor de gek te houden. Maar het is zo'n gevoelige jongen, ik weet zeker als ik hem vertel dat papa en mama geen vlees eten omdat we dat zielig vinden voor de beestjes dat hij het dan ook nooit meer wil eten. En dat lijkt me zo lastig voor hem zelf om dat nu op het kdv en bij de oma's uit te moeten gaan leggen.... Daarnaast eet hij heel slecht groenten, hij eet geen peulvruchten enzo. Stiekum vind ik het toch wel prettig als hij dan afentoe wat vlees en vis binnenkrijgt
    Wat een dilemma... hoe gaan jullie het vertellen/hebben jullie het verteld aan de kinderen?

16. Goede vraag.... Ik heb eigenlijk nog geen idee :)

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee geen idee. Ze zal er zelf wel eens mee komen. We leggen er totaal geen nadruk op.

18. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Same here! Maken ons er niet druk om, ik denk hoe normaler wij erover doen des te normaler zij het gaat vinden!
    Leuke boekentips!!

19. Wij hebben gisteren als cadeautje "de kleine vegetarier" gekregen, met allemaal informatie over vegetarisch koken voor kinderen van 0 tot 15 jaar.

Superblij mee uiteraard :D

Deel Deze Pagina