Vegetarische/veganistische dames?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xSchaapjex, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSchaapjex

xSchaapjex Bekend lid

7 nov 2011
    615
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Ik wil nog even laten weten dat ik die dinsdag naar de HA geweest ben.
    Hij vond het ook een verstandig idee om alles even te checken, dus de volgende ochtend heb ik bloed laten prikken (uiteraard nuchter).

uitslag:

gelukkig geen vitamine B-12/ijzer tekort, maar helaas wel een vitamine D/calcium tekort. Dus ik moet nu, jammer genoeg, levenslang aan de calcium tabletten (m.u.v. de zomermaanden)

Ik moest nog wel lachen toen ik de uitslag kreeg; de assistente vroeg aan mij of ik wel genoeg vlees eet en eventueel ook wel melk drink ;) hihi.. en ik kreeg nog de tip dat, zodra de zon schijnt, ik minimaal een half uurtje met m'n blote handen en gezicht in de zon moet gaan zitten (toen ik belde voor de uitslag was het een van die verschrikkelijk mistige dagen :))..

Omdat de assistente zo goed voorbereid was, heb ik voor de zekerheid nog benadrukt dat wij een kinderwens hebben en gevraagt of het dan niet verstandig zou zijn als ik ook een vitamine B-complex erbij zou slikken.. dus met overleg sta ik nu (alleen) op de Davitamon Compleet mama (want daar zitten alles in. waaronder ook vitamine D á 200% adh)

Dus ik zit gelukkig met een gerust gevoel. Omdat ik nu weet dat ik op de goede weg zit. :)

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Fijn Schaapje! Hoe hoog was je B12 als ik vragen mag?

Suus

3. xSchaapjex

xSchaapjex Bekend lid

7 nov 2011
    615
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ze heeft me geen waardes verteld, alleen dat de B12 goed was.

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Oké, dat zou ik wel even navragen. Alles tussen de 150 en 800 vinden ze namelijk 'goed', terwijl een waarde van lager dan 300 niet heel erg gunstig is, zeker niet als je zwanger wilt worden.

Suus

Deel Deze Pagina