Veilig bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi!

Ik wil dit even met jullie delen. De verloskundige wees me er op om het boek 'Veilig Bevallen' van Beatrijs Smulders te lezen. Ik heb namelijk geen zwangerschapsgym/ cursus gevolgd en dit boek was volgens haar hardstikke duidelijk en zo weet ik wel een beetje wat me te wachten staat tijdens de bevalling.

Heb het boek direct besteld en nu ook al uitgelezen.. Echt zo ontzettend super duidelijk! Zoveel vragen die hier worden gesteld als o.a. 'hoe voelt een wee' of 'hoe weet ik dat de bevalling begint' .. worden beantwoord. Het wordt zó duidelijk uitgelegd, met illustraties en ervaringen van vrouwen/ verloskundigen.

Echt een aanrader! :D

2. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

hoi Bo,

Leuk boek is dat he? Heb gister de laatste paar blz gelezen.
    I.d. een leerzaam boek en vlot geschreven, het wordt allemaal niet mooier beschreven dan dat het is en ik vond vooral de eigen ervaringen van beatrijs en andere vrouwen erg leuk om te lezen.

Ook leuk dat er een hoofdstuk is gewijd aan de partner tijdens de bevalling, mijn man heeft dit hoofdstuk zelfs gelezen. ( heeft er een hekel aan).

Ook als je wel op gym o.i.d. zit is dit een echte aanrader!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben het boek van de vk praktijk geleend (zij hebben er een paar te leen staan) en moet er eigenlijk nog aan beginnen.
    In de auto toen wel al een stukje gelezen en vond het erg grappig geschreven.
    Misschien toch maar eens aan gaan beginnen nu ;)

4. Niet meer actief

Prima boek, helemaal gelezen, keurig meegeoefend.
    Bevalling begonnen, alles in de paniek helemaal vergeten...

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hahaha.. Dat overkomt de meesten, dat was voor mij ook de reden om niet op een gym te gaan.. :p

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik wou ook zeggen: hoe voelt een wee? Heel fijn natuurlijk dat je steun kan zoeken bij dat boek en dat moet je ook zeker doen. Ik had wel een cursus gedaan en het puffen heeft me nog wel geholpen, maar alle andere dingen waren totaal anders dan mij was verteld.

En hoe een wee voelt? Dat had ik pas in de gaten toen het echt al heel ver was, en toen kwam de weeënstorm meteen, dus hoe 1 wee voelt? Ik zou het nóg niet weten.

Bereid je op jouw manier voor, maar raak niet in paniek als het anders gaat. Succes met bevallen!

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dat is natuurlijk ook zo, maar dat zijn dingen die alle onervaren vrouwen graag van te voren een beetje willen weten. Wat er ook in staat: 'Een wee is niet te omschrijven' .. maar door ervaringen van andere vrouwen, kun je je er een beetje een beeld bij schetsen.. :)

Igg bedankt! Sterkte en succes zal ik nodig hebben, hahah

8. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    Die ben ik nu ook aan het lezen! Super leuk boek. Alles staat heel helder en duidelijk omschreven en met leuk bevallings verhalen er tussen. Het is zeker een aanrader!

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb veilig zwanger en de veilig zwanger agenda al. moet deze nog steeds bestellen. maar lees af en toe wel stukjes bij de vlos. leuk boek inderdaad!

10. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    heb ik een lekker hollandse vraag. . . . Duur?
    Heb al zoveel boeken gekocht over zwangerschap etc. dat ik me eigenlijk had voorgenomen om het hier bij te laten. . . maar het klinkt als een leuk boek dus wie weet als hij niet te duur is ;)

11. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Via bol.com vandaag bestellen.. (€ 19.95) voor 14:00 en dan heb je 'm morgenvroeg in huis! :)

12. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Hihihi, ik heb hem ook in huis omdat ik door ernstige BI niet naar pufles kon.
    Netjes helemaal gelezen, was nog een gedoe om aan dat boek te komen want de nieuwe druk was nog niet uit.
    Tweedehands gezocht, uiteindelijk gevonden, kreeg hem netjes binnen, gelijk lezen, ging Lola dwars liggen en kreeg ik een geplande KS!

Maar goed, wel een handig en leuk boek!

Groetjes, Mirelle.

13. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb hem ook besteld bij bol, volgende dag binnen en in een ruk uitgelezen. Ik ga ook niet naar gym, maar wilde wel iets informatiefs lezen. Het is erg leuk geschreven, lekker nuchter, gaat de pijn niet uit weg, zeg maar!
    Ga hem tijdens m'n verlof nog eens lezen.

14. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Ben benieuwd heb het boek besteld!
    Alleen weer een ander boek er bij dus moet 1 tot 2 dagen wachten :(

15. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Oh, begrijp me niet verkeerd: ik las de halve bibliotheek bij elkaar, en nu Siem er is vind ik het ook fijn om wat naslagwerk te hebben. Het is alleen niet in een boek te vatten, die bevalling, dus pin je er niet op vast. Ontsluiting hoeft niet met 1 cm per uur te gaan. Bij de eerste wee dacht ik: oké, 10/12 uur vanaf nu. 4 uur later had ik Siem.

Dus vooral lekker lezen en genieten van de voorpret, maar wees flexibel als het begint.

Nogmaals succes! En cliché: je vergeet alle pijn á la minute!

16. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Je hebt gelijk hoor!
    Maar ik moet zeggen dat er in dit boek ook steeds gezegd wordt dat het altijd anders kan lopen.
    Moest wel lachen dat je zei dat je dacht dat het nog zo'n 10 uur ging duren en dat je na 4 uur je kindje in je armen had! Liever dat dan omgedraaid! :D
    Ik heb zelf zo iets van: ik zie wel als het gebeurt hoe het gaat lopen, ik kan me er nu toch niets bijvoorstellen qua pijn of hoe ik me voel.

17. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, iedere bevalling is uniek natuurlijk. Maar dit is een lekker nuchter boek. Hoewel ik wel even in shock was toen ik las wat er allemaal vrij kan komen bij een bevalling... Als jullie begrijpen wat ik bedoel.. :confused:

18. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Geweldig boek, makkelijk leesbaar en heel duidelijk.
    En uiteindelijk kan je je nog niet vast pinnen op 1 senario omdat er heel veel verschillende worden beschreven, van makkelijk zonder VK tot hele heftige bevallingen. Ik ben nog lang niet aan bevallen toe en ga hem zeker nog een keer lezen.

Ook velig zwanger en zwanger worden zijn aanraders.
    Via marktplaats kan je nog wel eens een tweedehandsje op de kop tikken, maar als ik iets wil hebben wil ik het ook gelijk... :(

19. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik vond veilig zwanger leuker dan veilig bevallen, maar het is zeker een nuttig boek.

Overigens kun je ze best goedkoop via marktplaats kopen.

Deel Deze Pagina