Waar moeten ze heen gaan dan? Zo strak zit zo'n helm toch ook weer niet? Ik vind het overigens ook ieders eigen keus: helm of geen helm. Eerst moet duidelijk zijn door een ONAFHANKELIJK instituut of een fietshelm wel of geen nut heeft. En niet een opmerking van de Fietsersbond. Ik hoorde gisteravond namelijk in het Journaal dat de fietsersbond ook bang was dat door het verplichten van de helm veel minder mensen/kinderen op de fiets zouden gaan stappen. Ik denk dat dat eigenlijk de hoofdreden is waarom de fietsersbond zo'n helm niet ziet zitten, maar dat is mijn mening. Ze zijn bang voor minder fietsers! En het vergelijken van een helm op op de fiets en dan ook maar in een speeltuin, vind ik nergens op slaan. Ligt er onder een schommel/glijbaan tegenwoordig weer gewoon beton dan? Lijkt me in dat geval niet echt een veilige speeltuin. Vind het een beetje appels met peren vergelijken. Op een fiets maak je toch snelheid. Als je dan toch appels met peren aan het vergelijken bent, hoef je je puber als die 16 jaar is dus ook geen helm op te doen als hij/zij op een brommertje zit! Waarom in dat geval dan wel een helm en een klein ieniemieniemensje op een fietsje wat ook deelneemt aan het verkeer dan niet? Aiden krijgt ook een helmpje. Mijn neefje en nichtje dragen ook een helmpje. Voor mijn gevoel toch wel veiliger. En zoals ik al zei: ieder moet doen wat haar/zijn gevoel ingeeft.
Maar on topic: Ik denk dat een goede fiets helemaal niet duur hoeft te zijn. Mijn moederfiets heb ik voor 300 euro nieuw gekocht via een website. Prima fiets! Via mp heb je ze al vanaf 50 euro. Fietshelmen gebruik ik niet. Niet alleen om de veiligheid niet vaststaat, maar ook omdat ze tot voor kort nauwelijks werden gebruikt. Ik persoonlijk denk dat we te voorzichtig worden. Kinderen mogen steeds minder en wij proberen steeds meer uit alle macht alles te beheersen. Begrijpelijk want kinderen zijn ons verschrikkelijk dierbaar, maar ik denk dat we te ver gaan erin en kinderen zo de kans ontnemen om zelf fouten te maken. Ik vraag me af of ze met een helm uberhaupt wel prettig kunnen fietsen en het geen vals gevoel van veiligheid geeft. Ik zou een campagne niet direct steunen dus.
Wij hebben van Duitsland mee gekregen om de kinderen een fietshelmpje op te doen en we doen het nog steeds vindt het wel een stukje veiligheid. Maar moet er ook bij zeggen dat ze in Duitsland een stuk goedkoper zijn had daar voor 8 euro al een goede fietshelm.
Snap ik niet waarom ze hier inderdaad dan zo duur zijn... En ik vraag me ook af waarom in het buitenland fietshelmpjes dan wel veelal verplicht zijn. Kan iemand me dat uitleggen? Hebben ze daar andere onderzoeken gedaan dan? Zouden die kindjes dan "niet lekker fietsen" met zo'n helmpje op?
Als ik een helm op moet op de fiets...stap ik wel in de auto. En als ik zoonlief een helm op zou moeten zetten.... blijft de rest van zn leven steppen want dan heb ik zo'n grote oorlog dat hij nooit meer wil fietsen. Die wil niet eens een pet op.
Ik vind dat ieder voor zich moet weten of hun kind een helmpje op krijgt met fietsen (of andere activiteiten ). Het moet zeker niet verplicht worden. In het buitenland kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar hier in Nederland fietsland is het toch wel zo ingericht dat fietsen best veilig is. Veel fietspaden en automobilisten houden er rekening mee (uitzonderingen daargelaten). Overigens wel een mooi initiatief hoor! Hoop voor je dat je wat voor elkaar krijgt.
Dan kan je overal wel een campagne voor starten en wie bepaald wie het breed genoeg heeft om een degelijke fiets te kopen of niet. Lang leve marktplaats En of een helm veilig is of niet, daar zijn de meningen ook duidelijk over verdeeld...het heeft niet mijn prioriteit in ieder geval.
Kan me voorstellen dat in Duitsland het verplicht is...zo vaak als ik daar voor het stoplicht rechtsaf tegelijk groen krijgt met de fietsers die er recht overheen moeten AAN MIJN RECHTERKANT!! Ja dan zou ik ook helmpjes verplichten. Waarom geld steken in het anders instellen van de stoplichten als je het ook de mensen uit de zak kan troggelen door een helm verplicht te maken.
het was een idee he zo heb ik nog 1000 andere ideeën ik wil de armoede in Nederland op kaart krijgen vooral meer aandacht want armoede is er zeker in Nederland voor iedereen in een andere vorm maar dat maakt niet uit
Ieder zijn eigen zal ik maar zeggen ik voel me er wel veiliger bij en daarbij ik heb 4 jaar in Duitsland gewoond en ben niet anders gewend
Ik geloof er zeker in dat er armoede is in NL als ik alleen al hoor hoeveel gezinnen er hier in de buurt bij de voedselbank zitten schrik je je eigen al kapot
Moet trouwens zeggen dat mensen die het niet breed hebben in onze gemeente een fiets krijgen van de sociale dienst. Zou dat ook eerst eens onderzoeken.
ik geloof in mijn kunnen en ga er 100% voor wat die kabinet heren niet kunnen kan ik misschien wel hun kunnen het niet maar verdienen duizende euro's ik kan het misschien wel en verdien er niks aan
Ik denk dat de mensen die echt problemen hebben om rond te komen, een fiets niet als eerste op hun prioriteitenlijstje hebben staan. Dat zij wellicht meer geholpen zijn met meer (grotere) pakketten van de voedselbank, kleding, bepaalde spullen voor in huis als die stuk/op zijn. Of bv met een taart als een kind jarig is of een dagje uit. Ik weet dat je dat gedeeltelijk al via je site doet Ik zou dus niet direct denken "oh fantastisch dit ga ik sponsoren". Maar goed, ik zit niet in die situatie dus wellicht is mijn visie verkeerd.
Ik denk dat je beter het veld op kan om eens rond te vragen. Hoe zien mensen die het niet breed hebben zelf; vinden ze een fiets belangrijk of andere dingen. Mss is het ook beter om hen aan te leren hoe marktplaats en tweedehands.be te gebruiken. Kunnen ze veel meer profijt doen met andere zaken ook.
Iets wat ik ook dacht, fietshelm hoeft niet.. Nou je piept wel anders als je kind wel wat oploopt, helaas praat ik uit ervaring en wat ben ik blij dat het hier nog goed is afgelopen! De kans dat je word aangereden of iets is misschien niet heel erg groot maar als het dan toch gebeurd..