ik wil wel dat mijn dochter bij het fietsen een helmpje dragen zodra ze zelfstandig mee fietsen in het verkeer.... is gewoon logisch dat als een kind op haar hoofd valt zonder helm, ze dan meer schade kunnen hebben aan hun hoofd dan met helm! lijkt me vrij logisch ook he....
Ik denk dat ik mijn dochter later ook een helmpje laat dragen. Toen ik klein was droeg niemand een helm, maar er waren weinig kinderen die met de auto van school werden gehaalt. Als ik nu moeders met kinderen moeite zie doen om al fietsend bij een basisschool te komen tussen de auto´s door dan is er in de loop van de jaren wel wat veranderd qua verkeer en veiligheid.
Hier sluit ik me bij aan. Ik denk dat mensen die het niet breed hebben, daar meer aan hebben.. Verder heb ik geen mening over fietshelmpjes. Ik hoor er verschillende dingen over: juist wel goed/juist niet goed Moet erbij zeggen dat ik als kind zijnde met enige regelmaal op m'n hoofd ben gevallen, tijdens het fietsen, maar ook uit bomen, van daken, etc... De volgende keer keek ik dan echt wel beter uit om herhaling te voorkomen. Ik heb er niks aan over gehouden (hoewel meningen daarover zullen verschillen ). Succes
Ja mee eens, bij de gemeente kan je als je niet veel geld hebt ook een wasmachine/bank/magnetron enz kopen en dan vergoeden ze het.Dus waarom geen fiets? Maar een fietshelm? Nee, daar zie ik persoonlijk niks in.Kinderen vallen ook constant van de trap dan zouden ze ook een helm op moeten met traplopen.
maar lieve mensen ik heb het ook over de mensen die net onder die armoede grens leven die dus geen hulp van de gemeente krijgen of voedselbank
Zo duur zijn ze toch niet? Ik heb even een beetje gegoogled en zie er bij de anwb voor 7,50 (ledenprijs, anders 13 euro) staan. Ik gebruik overigens ook een helm voor Thijmen hoor. Vind het wel zinnig voor een kind wat zo beweeglijk is.
Ow ja ? Als dat zo logische is, waarom is het dan nog steeds niet bewezen dat het met helmpje ook ECHT veiliger is ?
Je hersenen hebben in principe hun eigen "helm" namelijk je schedel, die is behoorlijk hard en zal ook niet opzij gaan. Bovendien zitten je hersenen niet strak in je schedel maar drijven ze in vloeistof, ze hebben dus best ruimte om te schudden. Snap dit punt niet zo, denk niet dat een helm nou beperkender is dan je schedel. Verder denk ik dat het niet voor niets is dat in de wielerwereld een helm verplicht is bij wedstrijden. Dat doen ze niet omdat dat niet nodig zou zijn. Daar gaan ze met een behoorlijk klap tegen de vlakte en vaak met snelheden die wel wat hoger liggen dan 40 km per uur. Alleen daarom kan ik me al niet voorstellen dat dit waar is.
Ik denk 'persoonlijk' dat een kindje met helm op minder snel een schedelbasis oploopt bij een val door wat voor oorzaak dan ook en van een enorme hoogte naar beneden komt, dan zonder helm!
BLijkbaar zal dat dus wel mee vallen anders hadden ze natuurlijk allang het als iets verplichts gezien.
ik doe al iets voor deze mensen dus komt goed maar was gewoon benieuwd hoe jullie er over denken de voedselbank doet eten wij niet ieder zijn eigen concept die van ons loopt als een tierelier ben ik erg blij mee zo kunnen we nog meer gezinnen helpen dus mochten jullie gezinnen kennen we zijn altijd opzoek
Ik zeg ook helm als ze niet fietsen. Je weet maar nooit wanneer er een auto uitwijkt naar een voetpad. (sorry grapje tussendoor)
Het verschil met fietsen in Nederland en in Duitsland/buitenland is heel simpel: hier in nederland is de hele infrastructuur ingericht op fietsers en ook de automobilisten zijn gewend dat er fietsers rondrijden. Je leerst hier eerst fietsen, dan pas autorijden en dat autorijden gaat samen met de fietsen. In Nederland zijn 17 miljoen inwoners en 19 miljoen fietsen (bruikbaar), 85% van de Nederlanders heeft een fiets. Persoonlijk vind ik een fiets wel nodig, na de aanschaf ik de fiets gewoon een heel goedkoop vervoermiddel, gaat zelden stuk en als er wel iets stuk is, kan je dat bijna altijd zelf wel maken. Bovendien maak je jezelf met een fiets altijd wel minder afhankelijk. Meestal worden er ook nog eens een heleboel fietsen gevonden door bijv de gemeente of politie. Hier in Groningen worden deze fietsen rijklaar gemaakt en dan voor een prikkie 1x per maand verkocht vanuit een loods (zegmaar zo'n fiets of 50). Misschien kan je eens bij jou gemeente vragen wat zij daarmee doen. Verder is hier in de buurt ook een sociale werkplaats waarin verstandelijk gehandicapten fietsen opknappen tegen materiaalkosten. Ik zou zeggen, vraag de gemeente/politie om die fietsen, zoek een sponsor (kijk eens in het fondsenboek bijv) en laat de fietsen opknappen bij de sociale werkplaats.
Misschien nog niet veel voorgekomen? of nog niet echt onderzocht wat de gevolgen kunnen zijn? Ja ik roep maar wat hoor! Voor mij staat zonder meer vast, helmpje op! Maar goed ik heb een dochter die een schedelbasis heeft gehad, door dat we zijn aangereden en zij is gevallen (al probeerde ik haar heel langzaam te laten neer komen).. Maar het blijft toch ieder zijn keuze, en ieder zijn mening
ik denk dat zoiets niet bewezen hoeft te worden... probeer jij maar eens met je hoofd zonder helm op de stoeptegels te knallen, en daarna met helm.... en dan kijken wat schade aan heeft gericht....
dank je wel ik doe het natuurlijk nog samen met iemand omdat het in mijn eentje niet meer te doen was binnenkort worden we een stichting en gaan we nog veel meer doen
Die kan ik beantwoorden! Ik reed paard met cap werd er afgesmeten zware hersenschudding en heb 8 weken met een nekbrace gelopen omdat de voorkant van de cap er voor zorgde dat mijn hoofd naar achteren knakte. 4 mnd later viel ik zonder cap en had niks. ( viel overigens niet op de straat maar wel in dezelfde houtgesnipperde bak )