11 maanden sprong met 9 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koekieee, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekieee

Koekieee Lid

3 mrt 2016
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi!

Afgelopen dagen meerdere berichtjes geplaatst met allemaal vragen die nu door m'n hoofd spoken omdat mijn dochter de laatste dagen een super dramaqueen is! Niet slapen, slecht drinken, eigenlijk gaat NIKS zoals voorheen, en ik heb werkelijk een super super makkelijk en lief kind. Maar ik herken haar zelf nu niet terug!

Nou stuitte ik net op een bericht over de 11 maanden sprong, en vrijwel alles komt overeen, alleen is mijn dochter net 9 maanden. Is het mogelijk dat ze al last heeft van deze sprong? En betekend dit dat dat het aanhoudt tot 11 maanden?! Nee toch?? Haha!

Help! Herkent iemand dit of heeft iemand tips?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Niet zo vasthouden aan die sprongen.
    Baby's hebben gewoon regelmatig last van verkoudheid, tandjes, oortjes en zichzelf ;)
    Het komt en het gaat...

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ontwikkeling gaat in sprongetjes, maar die hele vaste sprongen a la 'oei ik groei' geloof ik echt niet. Kan prima dat ze nu binnenkort ineens meer kan! Maar kan ook dat ze verkouden is, tandjes krijgt, etc etc.

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn zoon zit ook al enkele weken in een fase/sprong.
    Momenteel zijn de ochtenden echt DRAMA! Hij zit zichzelf enorm in de weg. Niets is goed. Jammeren, huilen, drama.
    Naarmate de dag vordert gaat het gelukkig iets beter. Maar alsnog os het momenteel niet gezellig.
    Terwijl het normaal een superlief boefje is.
    Ik weet dat het een fase is, maar het zou zo fijn zijn als ik de einddatum van die fase zou weten.... ;)

5. Veera

Veera Niet meer actief

Hier begon ze ook met 9 maanden lastig te worden. Maar het kan nog erger :D t is nu de hele dag mamamamama, ze kan amper zonder me en moet de hele tijd meespelen.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Heb je het niet over mijn zoontje ;) haha

7. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28

Heel herkenbaar! ;)

8. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Rond de 9 maanden begint ook de fase van verlatingsangst... dat zou het ook zomaar kunnen zijn. Die fases zijn voor elk kind weer anders, want hier is de verlatingsangstfase pas net begonnen. Sprongetjes geloof ik wel in, maar niet zoals oei ik groei het brengt: dat het bij alle kindjes op hetzelfde moment begint. Zo volgt mijn zoontje wel trouw die sprongetjes, maar altijd steevast 2 weken eerder dan dat zij zeggen. Dus wie weet zit jouw dochtertje nu pas in de 8 maanden sprong ;) en verder kan er, zoals hier al eerder gezegd is, nog veel meer spelen. Opkomende verkoudheid, tandjes, oorpijn, even tijdelijk wat meer behoefte aan mama...
    Sterkte iig, en het zijn aaaltijd fases, dus het gaat weer over ;)

9. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ruim 9 maanden en ook weer mis.... Bij ons komt dat sprongengedoe wel goed overeen met het "sprongenschema" en bij ons is dat nu vooral niet willen slapen en veel aandacht willen. Hij ontwikkelt zich ook weer rap en wijst alles aan en wil werkelijk alles aanraken en benoemd hebben. "die, die" is het continu hahahaha! Gisteren heeft hij het gepresteerd om van 's middags 12 tot 's avonds 20:00 wakker te zijn en vannacht was hij ook meer wakker dan dat hij sliep... mama dus ook :( Even een dagje thuis om samen met zl weer bij te tanken ;)

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier kloppen de sprongen meestal aardig zoals in oei ik groei.
    Ik pak het boek pas als ik denk, het is weer zover en ja hoor, dat klopt dan ook.
    Nu ga ik er ook weer 1 in. Ik merk dan dat ze snel huilt, bij mij wil zijn, slechte eet.
    Het gaat wel weer over...het is maar een faaaaasssseee.. Zoals er zoveel fases zijn geweest en nog zullen komen.

Deel Deze Pagina