toch koemelkallergie of gewone babykrampjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkie1, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Dag allemaal,

Ik ben een week of 4 geleden bij de HA geweest omdat ons zoontje volledig onder de uitslag zat in zijn gezicht, schouders en borst. Ik werd doorverwezen naar t ZH omdat ze dacht aan koemelkallergie. Zoontje had ook krampen, maar geen uren huilen etc zoals je vaak hoort.

Ik kreeg de afspraak thuisgestuurd op vrijdag, voor 6 april!! IK kwaad, en wilde maandag gelijk bellen. maar dat weekend trokken alle pukkeltjes weg! Ik liet de melk, kaas en yoghurt staan maar verder at ik normaal, omdat ik het niet zag zitten alles alleen uit te zoeken en ik dacht snel terecht te kunnen.

Ik heb het de afgelopen weken aangekeken en na een volledige vervelling, is zijn superzachte babyhuidje gelukkig terug!

Alleen die krampen blijven maar... hij laat scheten als een oude opa na een pan bruine bonen en moet soms hard huilen. Hij poept maar 1 x per 3/4 dagen maar de HA Wil er niets voor geven want dat mag met borstvoeding... Ik weet dat dat zo is in theorie, maar hij heeft er last van. Hij ligt soms enorm te persen en te kreunen zonder resultaat. ALS het dan komt is het gelijk een enorme hoeveelheid gevolgd door nog een heleboel lucht en dan lijkt het een dagje wat rustiger in zijn buik.
    Al van alles geprobeerd; ik draag hem veel in de draagdoek, masseer zijn buikje, Cinababy doet niks, Infacol lijkt iig te zorgen dat die lucht makkelijker vrij komt, ik let op wat ik eet, hotpackje op zn buik, fietsen met zijn beentjes, thermometer in zijn kontje, warm bad.....

Weer kaas melk en yoghurt eten durf ik niet goed aan, stel dat hij weer gelijk onder zit.... Ik heb 1 keer nog kaas gegeten, zat per ongeluk door een omelet, hij had toen wel wat pukkeltjes op zijn wang maar lang niet wat het was. Wellicht was dat toeval.

De afspraak staat nog in t ZH maarja, om daar met een puntgave baby aan te komen met krampjes zoals wellicht elke baby, is ook een beetje stom....

Wat denken jullie, kan dit nog koemelkallergie zijn of zal hij eerder gewone babykrampjes hebben en zal t over een paar weken beter gaan en moet ik die afspraak gewoon afzeggen?

2. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Wat balen dat het nog zo lang duurt voordat je in het zh terecht kunt! Onze jongste had vergelijkbare klachten. Erg onrustig, veel last met z'n ontlasting en ook uitslag met name in z'n gezicht. Het waren gewoon allemaal kleine dingetjes die wij eigenlijk los van elkaar zagen. Tot hij op een ochtend na veel drama gepoept had en ik wat bloed in z'n ontlasting zag. Diezelfde dag bij de ha geweest en die stuurde ons door naar de ka. Daar hadden ze gelukkig de volgende dag al een plekje. Hij adviseerde na wat onderzoeken om over te stappen op andere voeding ( gaf fv). Na 3 weken telefonisch consult om te kijken hoe het ging. Wij hadden binnen een week een totaal ander mannetje. Hij sliep weer rustig en had geen klachten meer. Uiteindelijk een dubbel blinde provocatie test in het zh gehad. Daaruit bleek dat hij kma had en toen kregen we een machtiging voor de voeding.

Ik zou proberen om de afspraak te vervroegen maar ik zou zeker niet afzeggen. Misschien kun je proberen om toch een km vrij dieet te gaan doen om te zien of de klachten verdwijnen. Ik weet niet of je facebook hebt, maar daar is ook een groep voor kindjes met kma. Daar vind je ook lijsten met wat wel en niet mag. Het is zeker het proberen waard denk ik! Succes!

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Nou, hij heeft net een enorme luier vol gepoept en slaapt nu rustig! T gekke is dat de klachten soms een dag minder of weg zijn. En dan ineens begint het weer. En de uitslag is nu helemaal weg.... Alleen krampjes, scheten en sinds 2 weken dan veel minder vaak poepen, maar t is niet hard oid. Gewoon goed vloeibaar, mooi geel en dan in 1 keer echt een enorme plens.

Ja, ik let er wel op hoor, brood zonder koemelk enzo, maar om t echt helemaal strikt te doen zonder begeleiding, ik weet niet hoe! T zit in zoooveel dingen... Verder groeit hij gigantisch goed en is tussendoor heel vrolijk. Ik voel me dan een beetje voor paal staan bij een kinderarts...

Ik ben trouwens tussendoor wel een x voor iets anders bij de HA geweest en t toen besproken, die zei kijk hoe t gaat en zeg maar af als het zo goed blijft gaan ( huidje) En krampjes vond zij normaal. Maarja, in hoeverre is krampjes normaal en wanneer is er iets aan de hand....

Deel Deze Pagina