Onze kleine meid heeft de eerste maanden eigenlijk niet geslapen in de maxi cosi, maar de laatste tijd is ze snel vertrokken als we een stukje gaan rijden. Nu zitten de gordeltjes netjes strak, maar haar hoofdje bungelt er maar bij, ze ligt bijna met haar kin op dr borst als ze in slaap valt! Zeker als ik zelf rijd, vind ik dit erg sneu. Is dit normaal, kan het kwaad? Je kan moeilijk 't hoofdje vastbinden denk ik ik heb eens bij de kruidvat zo'n kinder-rookworst-kussentje gezien voor te slapen in de maxi cosi maar ze heeft 't al zo snel warm. Ik denk dat dat kussentje ook zo vliegles krijgt door de auto? ( bijna 6 maandjes jong en alles kan vliegen hoor! )
Hier hadden we dat ook, hij leek er zelf geen moeitje mee te hebben en hoor het wel vaker van mensen. Ik denk zelf dat als hij er last van had gehad hij wel wakker zou worden.
Heb je de maxicosi misschien iets te ver voor over staan?? Wij hadden de familyfix in de auto waar de de maxicosi zo op kon klikken. Je hebt daar ook een stand op dan zit de baby iets rechter op, de maxicosi leunt dan iets hoger/naar voren. Ik had een keer niet door dat hij nog in die stand stond en toen ik thuis kwam hing mijn kleine ventje ook helemaal met zijn hoofdje voorover gevallen. Misschien kun je eens proberen om de maxicosi iets verder achterover te zetten, zodat het hoofdje meer 'ligt' ....?
kinder rookwordt kussentje Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik neem aan van niet aangezien dit vast een bekend 'probleem' is.
hier hetzelfde probleem gehad bij de oudste - ik vond het eigenlijk ook niet zo veilig bij een botsing. Maar een oplossing heb ik nooit gekregen, behalve mensen die er van overtuigd waren dat ik dan toch écht iets fout deed (riempjes te los ofzo) . Dus tja.. herkenning ja, oplossing nee.. ik vind de maxicosi overigens zo ook al warm genoeg. Onze jongste zweet er sowieso al vrij snel uit...
Ik denk dat je de maxi cosi niet goed in de auto hebt staan. De mc moet zo in de auto staan dat de onderkant van het achtergedeelte (dus waar de kap ook zit) plat op de achterbank staat. De onderkant van het voorgedeelte (waar dus de beentjes zitten) komt dan dus los van de achterbank. De draagbeugel staat dan rechtop.
Toen Irem wat ouder was gebeurde het hier ook weleens. Als ik achterin zat legde ik haar hoofdje weer naar achteren, want ja, prettig kan het niet zijn om zo te slapen, lijkt mij voor je nek niet fijn. Maar goed, als je er niet bij kan, dan kan het niet.
Wij hebben dat ook gehad, maar alleen als mijn man de maxicosi in de auto had gezet. De oplossing zat hem in het meer kantelen van de maxicosi zodat het hoofdje meer naa achter ligt.
Nee nooit gehad, denk dat de maxi cosi dan niet goed staat hoor. Wanneer de maxi cosi gewoon op de grond staat kan het hoofdje toch ook niet naar voren kantelen ? Nu ga ik er wel vanuit dat je nog de 0-9 maanden stoel bedoeld, in de opvolgstoel kan ik me er wel iets bij voorstellen maar dat was opgelost door hem in ligstand te zetten.
hier ook 2 keer gehad en toen stond achteraf de MC verkeerd op de autostoel. stoel gekantelt zodat hij goed stond (voetengedeelte komt dan los van de bank/autostoel) en geen bengelende hoofdjes meer.