Een koukleumpje...

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door janneke000, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hallo!
    Ik ben een trotse mama van 3 meisjes.
    De jongste is vorig jaar juni geboren en oh oh oh... wat een koukleum!
    Dit is erg lastig met slapen vooral... Een slaapzak wil ze niets van weten, want dan kan ze niet vrij bewegen. Sokken wil ze nooit aan. ook niet overdag. Een pakje met sokken er aan zorgt alleen maar voor grote driftbuien tot het pakje uit gaat. En anders trekt ze het zelf wel uit :p
    Maar ondertussen wordt ze dus meerdere malen per nacht wakker van de kou. Ik leg dan haar dekentje weer over haar heen, maar doordat ze zo beweeglijk is gaat dit niet lang goed.
    Persoonlijk ben ik door mijn ideeen heen. Iemand hier ook een koukleumpje? En misschien DE tip? :D

Overigens heeft ze er buiten ook last van. Altijd blauwe vingers in de winter, ondanks handschoenen, sjaal, muts, dikke winterjas. Altijd is ze aan het bibberlippen zodra het kouder wordt...

Groetjes,

2. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Een hele dikke pyjama?
    Moeilijk hoor.. of toch doorzetten met een slaapzak, eerst alleen overdag, en daarna ook 's nachts proberen?
    En dan ff doorzetten hoe vervelend dat ook is, maar dat helpt wel heel goed tegen de kou..

Anders zou ik het ook niet weten, en de winter moet nog wel komen!

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Inderdaad dikke pyama, en maillot eronder?
    Hier de jongste ook een koukleum, maar ze wilde gelukkig wel een slaapzak aan, dan deed ik ook nog kniekousen om haar armpjes ( die kreeg ze niet zelf uit) want anders werd ze nog wakker van de kou. Wij hadden voor haar ook s'nachts iets de verwarming aanstaan.

4. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Misschien een elektrisch dekentje dat je onder haar legt als ze slaapt? Op de neonat afdeling had mijn dochter een verwarmd kussen op 37 graden

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    kijk eens naar wollen of wolzijde kleding. Draagt mijn zoontje ook en die is 's nachts heerlijk warm (niet meer die koude handjes op mn borst ;)).

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    haar omgevingstemperatuur wat hoger maken (verwarming op haar kamer iets aan, apart kacheltje misschien - wij hebben ooit een ventilator bij de action gehaald dat ook warme lucht kan blazen)

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Pyjama's van bambino merino wol bij ikbenmama.nl heerlijk warm!

8. NowComplete

NowComplete Actief lid

9 sep 2014
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pyjama een maat groter zodat de pijpen over haar voetjes komen?

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier ook een koukleum... 's nachts met 19 graden op de slaapkamer, romper korte mouw, pyama lange pijpen en mouwen en winterslaapzak zonder mouwen betekent koud! Dus maar meer aan. Overdag kan ze wel minder hebben, erg vreemd vind ik dat.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wollen pyjamaatjes inderdaad! Dat scheelt echt een pak. De pyjamaatjes van ikbenmama die juffie adviseert hebben tegenwoordig katoenen broekjes en alleen een wollen shirtje dus dan zou ik eerder een setje van de joha outlet via regenboogschaap.nl proberen.
    Regenboogschaap als je hier een broekje en long sleeve of romper van koopt, dan kan er nog een katoenen of velours pyjama overheen. Er is ook wel dikke wol, zoals bijvoorbeeld de wolfleece broek en trui, dat zou opzicht met ondergoed eronder ook al heerlijk zijn! Scheelt echt een pak. En helemaal als je dan ook nog een wollen deken ( nieuw gekocht, van je oma, of uit de kringloop ) onder je kindjes hoeslaken legt. En de aerosleep eruit, als je die zou hebben, die zorgt namelijk voor een laagje lucht ( =kou ) onder je kindje.

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Zag bij de hema ook soort wollen rompers, lijken mij ook heerlijk warm. Alleen blijf je dan met de voetjes zitten. Een maillot gaat ze dan ook niet accepteren?

Deel Deze Pagina