veilig slapen met hitte

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Daenerys, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hallo,
    Ik had even een vraagje.
    Vind het nu zo lastig met die hitte mijn dochtertje te slapen te leggen.
    Normaliter ligt ze in een slaapzak maar zelfs dit is te warm.
    Op haar kamer is het 28 a 29 graden met die hitte en we laten haar verduisterende gordijnen dicht evenals haar ramen.
    Momenteel slaapt ze in een romper korte mouw en korte mouw pyjama shirt.
    Heb je eventueel nog adviezen?
    Bedankt alvast

2. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Beste Daenerys,

In deze warmte is het inderdaad lastig de slaapkamertemperatuur te reguleren. Goed dat je de gordijnen ook overdag dicht houdt. Hoe dik is de slaapzak die je nu gebruikt? Er zijn heel dunne slaapzakjes te koop, waar je dochtertje dan in alleen een rompertje in zou kunnen.

Groet, Annet
    VeiligheidNL

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Alleen een romper met nog een lakentje als ze dat prettig vindt, je hebt inderdaad ook hele dunne slaapzakken, maar als ze kan slapen zonder slaapzak of lakentje dan alleen de romper. Is er eventueel een andere kamer in huis waar het koeler Is,dan zou je haar overdag daar kunnen leggen in een campingbedje.

4. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ze heeft echt al een dun zomerslaapzakje maar vrijdag was dit nog te warm helaas.. haalde haar er echt kokend uit, schrok er best van! Overdag is ze bij de oppas en daar is het gelukkig koeler.
    Verder laat ik ondanks de muggen haar kamer deur open staan zodat het kan ventileren.
    Helaas rolt ze ook heel het bedje door dus een lakentje vind ik link.

5. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hier s'nachts: het zomergedeelte van de puckababy bag met mouwen, daaronder een romertje zonder mouwen, daar overheen een lakentje en de deur van het kamertje open. Overdag heb ik de mouwen van de slaapzak er wel af geritst.
    Ik zou in jouw geval denk ik ook een rompertje met lakentje proberen?
    Ik vind het ook lastig hoor, heb de neiging om vaak te checken enzo.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Als een slaapzak te warm is, lijkt slaapzak uit me de simpele oplossing. Mijn kinderen vonden van april tot oktober zelfs een dunne slaapzak te warm. Anders leg je bij de volgende warme dagen haar in een dunne pyjama als je een laken eng vindt? Mijn kinderen liggen vaker boven de dekens dan eronder.

Ik ben daar altijd vrij makkelijk in. Is het te warm, dan gaat er wat uit. En dat kan betekenen dat een jonge dreumes bij extreme warmte eindigt met alleen een luier zonder lakentje. Als ze dan het beste slapen, prima.

Mijn zoontje is trouwens geboren terwijl het buiten 38 graden was. Zijn eerste dag bracht hij door in niet meer dan een luier en romper met korte mouw.

Deel Deze Pagina