Ik ben ff benieuwd of hier meer mama's zijn met een halfbloedje. Ikzelf ben Nederlands en mijn vriend is Surinaams. Waar lopen jullie tegenaan met de cultuur verschillen? Hier valt het wel mee en vinden steeds wel een middenweg maar vind het soms wel moeilijk om bepaalde dingen te doen omdat ik het zelf niet doe. Bijvoorbeeld als we naar een feestje zijn geweest moet ze gewassen worden met blauwsel. Prima maar vergeet dat gewoon vaak. Hahahaha en over haar haren maar niet te spreken. Heeft vanaf de geboorte al een bos krullen waar je u tegen zegt. En ja mijn haar is stijlet dan stijl en ben dus soms niet helemaal bezig met haar haren doen.
Ik heb ook 2 halfbloed dochters, een van bijna 7 en een van 6 weken. Mijn partner is surinaams en ik nederlands. Wij doen niet aan alle bijgeloof dingen als blauwsel etc. Mijn vriend is zelf erg nuchter daarin, maar als hij er waarden aan zou hechten dan hadden we idd ook de middenweg genomen en ik zou echt niet dingen doen waar ik niet achter zou staan. Mijn oudste had bij geboorte ook stijl zwart haar en nu een mooie bos pijpenkrullen, nu de jongste heeft van begin af aan al krullen dus ben erg benieuwd hoe dat er over een aar uitziet. Gr Bianca
Hier ook een halfbloedje, ik ben Nederlands en mijn man Turks. Komen op dit moment nog niet echt cultuurverschillen tegen qua opvoeden. Wel met de buitenwereld hier in Turkije, maar mijn man en ik staan gelukkig op een lijn over de meeste dingen
Hier in huis twee mixjes, mijn man is Turks en ik ben Nederlands. Wij lopen regelmatig tegen grote of kleine cultuurverschillen aan, maar we komen er altijd wel weer uit. Wij voeden de meiden ook tweetalig op en dat is echt superleuk om mee te maken. De oudste is volledig tweetalig en praat ook op de peuterspeelzaal tegen de Turkse kindjes Turks en tegen de NLse kindjes Nederlands, echt ontzettend schattig.
Mijn dochter is half Nederlands half Koerdisch. Cultuur verschillen zullen er altijd wel zijn. Maar we vinden altijd een weg daarin. Qua opvoeding zitten we aardig op 1 lijn. Onze dochter word ook tweetalig opgevoed. Ze lijkt veel op haar papa, een donkere uitstraling. Ben benieuwd hoe dat verder ontwikkelt. Erg leuk
Hier ook een een mixje surinaams, gelukkig doet mijn vriend er ook niet aan mee. We willen haar inprincipe wel tweetalig opvoeden maarja daar moet mn vriend tijd in steken.
Bij ons komt er een kwartbloedbaby Mijn vriend is halfbloed Indisch en ik Nederlands. Ben erg benieuwd hoe onze uk er uit kom te zien aangezien er bij mij in de familie veel roodharige met sproeten voorkomen....
Dat kan nog een verrassing worden. Mijn dochter is half Spaans, donor was donker,net als ik.( ben zelf half Spaans) Mijn man is hoogblond. Mijn dochter is hartstikke ( rossig)blond met blauwe ogen. Soms zie je mensen ook echt kijken als ze mij met haar zien, duo penotti haha. Je verwacht dat donker overheerst, maar dat hoeft echt niet zo te zijn.
Ik ben zelf half nl half indisch, mijn man is turks. De jongste lijkt echt op zn vader, de middelste heeft meer van mijn kant en de oudste is een combi van beiden . We hebben niet echt cultuurverschillen, maar mijn man is hier dan ook geboren en we zitten qua opvoeding wel op 1 lijn. Alleen zijn familie wil nog weleens zeuren.
Hier ook kwartbloedje! Mijn man is Nederlands en ik balf Indisch..niet echt heftige cultuurverschillene, behalve met verjaardagen dat hier gegeten gaat worden en manlief dat onzin vind...
Ook een *dubbel*bloedje hier (vind ik veel leuker klinken haha) Papa Angolees, ik Nederlands. Hij is qua kleur veel lichter dan veel andere gemixte kids. Al moet ik zeggen dat het na deze zomer wel veel veranderd is. Ik heb enorm stijl blond haar.. vriend heeft kroes en pikzwart haar. Haar van ons zoontje is heel donkerbruin, Enorm krullend, met zowel pijpenkrullen, kroes op zijn kruin en de nieuwe haartjes beginnen altijd stijl bij hem. Cultuurverschillen merken we weinig van. Het is wel wat meer ons huis is jullie huis bij vrienden/familie etc. Al was dat bij mij thuis ook al behoorlijk zo. Qua opvoeding zitten we ook op 1 lijn. Maar mijn vriend is dan ook grotendeels opgegroeid in NL, en zijn fam. in Angola is ook erg Westers. Ook een 2talige opvoeding hier. NL en Portugees. Papa leert hem voornamelijk Portugees. Ondanks dat ik er redelijk wat van kan verstaan en ook beetje spreken, heb ik uiteraard nog altijd een apart accent Wij hebben ook Portugese boekjes/spelletjes/dvd's aangeschaft. Maar over het algemeen hoort hij veel meer NL, omdat wij ook gewoon Nederlands tegen hem praten. En uit automatisme praat de papa ook meer NL tegen ons zoontje dan Portugees
Hier half Nederlands en (volledig) joods. Aangezien mama dat is. Van mij mag ze kiezen wat ze wil zijn. Het grappige is dat mijn partner ook donker is. D.w.z. donker haar met donkere ogen en ik ook. Hoewel mijn partner iets lichtere ogen heeft (bruin/grijs). Mijn dochtertje heeft donkere ogen en donkerblond, krullend haar. Nu denkt iedereen dat dat blonde haar van mijn partner's familie komt, omdat ik de 'soort van' niet Nederlander ben. Echter, mijn vader had blonde krullen en blauw-groene ogen. Hij leeft helaas niet meer maar het is wel heel bijzonder om te zien hoe het blonde haar met krullen bij haar weer terug komt.
Hier ik iets meer dan en kwart indonesisch en mij oudste heeft donkere ogen en wordt snel bruin, mijn middelste is blond blauwe ogen en de jongste heeft bruin haar met blauwe ogen Mijn broertje was als baby inderdaad rossig en niemand geloofde eerst dat mijn vader zijn vader was haha maar nu is zijn haar zwart. Ik heb altijd bruin haar gehad maar wel licht, mijn broertje is donkerder dan ik ben terwijl hij vroeger echt een bleekscheet was.
Onze dochter is ook halfbloedje al zie je dat niet goed, behalve dat ze donkerbruine ogen heeft. Ik ben Nederlands, mijn man Arubaans. Verschil in cultuur: kus op de mond geven bij je kindje is not done, ik doe t toch, vooral als ze zo klein is mag mama haar echt wel n kus op de mond geven vind ik. Mijn man accepteert dit nog wel, maar andere mensen doen t ook bij onze dochter (op de mond) daar heeft mijn man heel veel moeite mee. Onze dochter (bijna 2 jaar overigens) mag ook echt niet alleen in n zwembroekje op t strand, moet n badpak of bikini zijn. Terwijl ik echt Hollands ben opgevoed met de blote billen in t zand. We vinden onze weg wel, maar soms botst dat n beetje
Ik heb twee halfbloed kindjes. Surinaams Hindoestaans. In het begin wilde mijn schoonfamilie mijn oudste ook wassen met blauwsel tot mijn vader mij uit legde wat blauwsel inhield van af dat moment. Mocht dat echt niet meer van mij. Blauwsel is een bleekmiddel. En cultuurverschillen ja hier wel degelijk last van gehad. Ging een eind mee in de cultuur als het goed voelde voelde het niet goed dan deed ik het op mijn bekende manier. Haar afscheren mocht van mij. Ondank.s ik heel wat commentaar van mijn ouders gehad hebt maar dat is niet schadelijk voor een kind en het groeit van zelf weer aan. Daar deed ik dan welaan mee. Leuk halfbloedjes mooie kindjes al zeg ik het zelf. Echte mengelmoesjes van de ouders. Hier dan.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar foto's! Bij onze meiden zie je niet echt dat ze mixed zijn maar ze hebben wel allebei vrij donkere ogen, maar dan juist wel redelijk (donker)blond haar.
Hier ook een mixed baby (Pools, indo, antilliaans) Ons zoontje is redelijk blank met een flinke bos krullen (ook mixed hair , aan de achterkant licht kroes, aan de zijkant gewoon wat stugger en voorop zacht haar, maar overal mooie spiraalkrullen) Geen opvoedings/cultuurbotsingen
Hier ook een kwartje surinaams, papa is half surinaams en ik ben nederlands, A. is best donker getint voor een kwartje hele donkere ogen en donker bruin haar wat krult. Cultuurverschillen; eten bij verjaardagen, heel luid qua praten(schoonfamilie), maar niks wat botst eigenlijk.
Onze Ryan is half Braziliaans (ik ben volbloed Braziliaanse) en kwart Egyptisch kwart Indisch.. Mijn vriend is een halve Egyptenaar/ Indische! Dus een Heeeeele aparte mix haha