Hallo allemaal Ik heb een vraagje. Ik zit momenteel in de ziektewet vanwege zwangerschapsklachten. Heb 10 weken lang alleen maar gespuugd. Ziekenhuis in ziekenhuis uit, heel erg vervelend. Het gaat langzaam iets beter gelukkig maar nu zit ik met het volgende. Onze vakantie naar Italië hebben we helaas moeten annuleren want zo'n reis kan mijn lichaam niet aan. Nu hebben we een weekje vakantie hier in Nederland geboekt. Nu heb ik het met mijn leidinggevende er over gehad en ze vond dit prima. Ze zei dat ik voor de tijd dat ik weg ben (week) vakantie uren kon opnemen en de rest in de ziektewet blijf. Maar ben ik verplicht om die vakantieuren op te nemen? Volgens mij betaald het uwv toch gewoon door? En moet ik ook aan het uwv melden dat ik een weekje ergens anders ben? Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Kan het via internet niet duidelijk vinden. Alvast bedankt!
Volgens mij hoefde je je leidinggevende niet in te lichten maar het uwv wel. Ik zou even bellen met uwv voor je vakantie dagen. Want volgens mij hoef je die niet op te geven
Het heeft niets te maken met de betaling van je loon oid, het is gewoon sinds 1-1-12 zo geregeld dat je ook vakantieopbouw hebt bij langdurige ziekte (langer dan 6 maanden ziek zijn) en daarvoor geldt nu wel dat je ook bij kortere ziekteperiodes wanneer jij je vakantie kunt "genieten" dat je gewoon die uren ook opneemt als verlof.
Ik heb in overleg met mijn arbo-arts geregeld dat ik eerst nog op vakantie kon en daarna voor 2 x 2 uur therapeutisch naar het werk ging. Hier gingen ze over op een nieuw computersysteem en er werd dan wat uitleg gegeven en ik kon nog wat op het nieuwe systeem doen. Maar voordat ik ging werken was ik al 28 weken op weg en met 34 weken ging mijn verlof in. Ik heb alleen maar therapeutisch "gewerkt" en er gingen toen geen vakantie dagen van af. Maar dit is ook al 4 jaar geleden. Ik had 2 wekelijks contact met het UWV en daar had ik wel gemeld dat ik een weekje naar Center Parcs ging. Dat was wat hun betreft prima.
Bedankt voor jullie reacties. Vind het id wel lastig wat ik moet doen. Gewoon een week vakantieuren laten afschrijven of er toch eens verder achteraan te gaan. Ga na de vakantie ook het werken weer langzaam proberen op te bouwen.