Ok Ik draaf misschien een beetje door maar ik wil graag veilige zitjes voor in onze bakfiets. Onze kinderen zijn anderhalf en drie. We gaan een Babboe bakfiets kopen een driewieler,en oude model dus zo'n vierkante bak. Met het oog op de toekomst willen we ruimte voor de Maxicosi voorin en twee zitjes naast elkaar. Ik zat zelfs aan autozitjes te denken maar dat past waarschijnlijk niet maar misschien twee fietszitjes bijvoorbeeld van Bobike wel. Heeft iemand ervaring hiermee? En met bevestiging ervan? Dank!!
Wij hadden van een goedkoper merk nog een fietsstoeltje en die gebruikten wij in de bakfiets toen ze nog wat kleiner waren. Die monteerden we niet vast maar de gordel van de bakfiets er dus overheen en dan zaten ze stabiel en stevig vast. Maar de gewone peuterstoeltjes speciaal voor in de bakfiets passen dus niet? Anders zou ik die gebruiken..
Ik heb ook van Babboe de driewieler bakfiets. Gewoon de originele, niet de Curve. Neem aan dat jij die ook hebt. Daar passen gewoon de Babboe peuterstoel (https://www.babboe.nl/accessoires/peuterstoel.html) en kleuterstoel (https://www.babboe.nl/accessoires/kleuterzitje.html) in. Vind je die niet veilig genoeg?
Sorry ik had in mijn openingspost misschien al wat meer moeten vertellen. zo'n peuterzitje is inderdaad wat ik zoek maar onze Jongste is nu al 18 maanden dus daar kan hij dan niet meer lang in lijkt me. Ik zoek eigenlijk zoiets maar dan een maatje groter. Vandaar dat ik aan een fiets zit je zat te denken. dat kleuterzitje vind ik eigenlijk niet veilig genoeg. Ik vind het belangrijk om hoofd, nek en rug goed te beschermen voor bij een eventueel ongeluk. Ik bedoel dus ook dan die hoge fietszitjes van Bobike. Abri, hadden jullie de kinderen dan gewoon in een los fiets zitje en dan het riempje door de gaatjes heen ofzo? Thnx!
Een fietszitje moet je in de bank boren. Vaak ook de steunen voor voetjes eraf zagen als dat nodig is. Ik zou persoonlijk gewoon voor de kleuterzitjes gaan. Of een stoeltje op je bagagedrager. Ook zou ik van tevoren wel even testen of het uberhaupt wel past om een maxicosi en twee kindjes in een zitje op het bankje te vervoeren. Wij hebben zelf de fietsfabriek bakfiets met 3 wielen en hoewel die enorm groot is past het daar gewoon voor geen meter in.
Ik denk niet dat er twee maxi cosi's in passen. Ik heb ook een drie wieler en een peuter schaal voor m'n oppas kindje van 18 maanden (maatje 80 ongeveer, past er nog heel lang in) maar onze tweeling zal als ze groot genoeg zijn wel in de baby schalen moeten want 2 maxi's naast elkaar past niet. (Ik ben gevallen met de babboe, lag op z'n kant. M'n kinderen zaten goed vast in de gewone gordels. Toen 3 en 4 jaar. Ze hingen in de gordel en ik kon ze er voorzichtig uit helpen, geen schrammetje. Ikzelf was bont en blauw.
Mijn dochter heeft tot bijna 3 jaar in de peuterstoel gezeten, toen kon S erin en nu zit ze gewoon los op het bankje.. Hij kan dus wel wat langer mee dan de 18 maanden die erop staan (al is ze wel een smalle dame)