Slot door het frame en zitgedeelte en dan aan een hekje, bankje, lantaarnpaal, zes inderdaad, gaat prima, geen negatieve ervaringen mee.
Vind een spiraal fietsslot best prima werken. Wel zoeken hoe vast te zetten dat het slot er niet af kan. Draagdoek of draagzak bevalt in veel situaties beter. Heb ooit ook wel eens een wiel meegenomen, met het idee dat ze vast geen wagen met 3 wielen zouden stelen En op t moment blijft de rem hangen, dus dat werkt ook aardig anti-diefstal denk ik Als ik een wagen van 1000+ euro had, zou ik me waarschijnlijk wel meer druk maken over diefstal en er een goed slot voor willen kopen...
Allereerst zou in mijn hoofd niet opkomen om een kinderwagen te stelen? Gebeurt dat echt? Misschien zo'n slot als op mijn gazelle fiets. Zijn een soort plug in sloten. Er zit een slot op mijn fiets, met daaraan nog een kabel die ik kan in pluggen in mijn fiets slot. Ik kan even niet op de naam komen. Verder vind ik belangrijk dat je niet teveel kracht moet zetten. Ik heb zelf krachtverlies in mijn handen en je komt vaak ondingen tegen.
Wij zijn behoorlijk vaak in de Efteling, maar daar heb ik er echt nog nooit aan gedacht om de kinderwagen op slot te zetten. Ook in andere Pretparken in Nederland nog nooit gedaan, of op vakantieparken, in de dierentuin, waar dan ook.. Alleen in Disneyland wel, daar gebruikten we een kettingslot en maken we de kinderwagen en rolstoel (en dat was eigenlijk meer voor de rolstoel) aan elkaar vast en indien mogelijk nog aan een paal of hek ofzo. Ik zou hier niet speciaal iets voor aanschaffen, kettingslot van 2 van de kringloop werkt perfect.
(Negatieve) ervaringen met een fietsslot om de kinderwagen.. Geen. Gewoon vastmaken. Je moet wel bukken maar dat doe je met een klein kind toch al heel vaak op een dag dus dat valt niet op. Wordt een interessant afstudeeronderzoek zo
Dit. Alleen als iets geintegreerd in de kinderwagen zou zitten, zou het meerwaarde hebben. Alle losse sloten zijn hetzelfde principe. En dan voldoet een los fietsslot goed. Bij de Action kosten die ook nog eens maar een paar euro.
Geen negatieve ervaringen mee hoor. Een kinderwagen zet je toch vaak vast op plekken waar wat meer ruimte is. Is toch anders dan in een drukke fietsenstalling. Een kinderwagen heeft verder weinig losse onderdelen.
Ooit bij de dierentuin onze 3 maanden oude kinderwagen gestolen. Oh wat voelde ik me stom, het erge is dat je een kinderwagen dus ook niet kunt verzekeren of misschien dat ik me destijds niet goed verzekerd had. Vanaf die tijd bij bezoek aan pretparken, dierentuinen en andere plaatsen waar je soms je wagen onbeheerd moet achterlaten een veeeel goedkopere buggy meegenomen en die zet ik op slot met een kettingslot.
naar pretparken altijd een simpel hangslot mee in de mand onder de wagen. als hij dan ergens geparkeerd moet worden omdat hij niet mee de atractie in kan zet ik hem vast ergens tegen aan op slot. zou het zonde vinden van een wagen van 1300 euro als die inees weg zou zijn. zal best met de verzekering opgelost worden maar aan al die rompslomp eromheen heb je niets en dit is een super simpele oplossing.
Fietsslot of gewoon een draagdoek/zak gebruiken in pretparken, vakantieparken etc. Als ze ietje groter zijn kun je ook wel een trekkarretje of bolderwagen huren om ze in te zetten. Sowieso had ik geen flitsende, hippe kinderwagen, dan worden ze ook al minder snel gejat.
Inderdaad fietsslot. En het slot ergens vastmaken en tussen peuteren ( dat gedoe) . tja ach met kinderen hebt je de hele dag "gedoe"en rare posities, onhandige luisertas mee etc...slotje erbij vast maken of niet zal niet zo'n mega frustratie zijn.
Ja, ik ben wel benieuwd naar een speciaal kinderwagenslot. Wij hebben een aangepaste en hele dure buggy waarvan ik me kan voorstellen dat hij goed verhandelbaar is. Ik vind een fietsslot echt een gedoe (nu de enige optie), dus iets makkelijkers is welkom.