hoe doen jullie dat met een open keuken en kastjes waar je kleine beter niet bijkan? wij hebben een keukenblok/bar met veel laadjes en welke beveiliging kan je erop zetten? het kan niet 'om een hoekje' (niet bij alle laadjes) En ik heb geen idee welke producten nu ideaal zijn (lijkt me zo'n gedoe om alles 'dicht' te doen en steeds open te krijgen)en het fornuis? (wij hebben keramisch alleen ook dat is heet natuurlijk) ik hoor graag jullie ervaringen!
Ik lees even mee. Hebben hier ook nog geen beveiliging op de kastjes tot nu toe ook nog niet nodig want mn kleine meid maakt ze nog niet open... Maar heb er ook niet zoveel verstand van.
Heb geen beveiliging op mijn kastjes omdat we nog geen geschikte hebben kunnen vinden. Heb alles wat mogelijk gevaarlijk is maar hoog gezet en alle schoonmaak middelen uit de keuken verwijderd. Wel lastig allemaal want gemiddeld worden mijn keukenkastjes drie keer per dag door mijn dochtertje leeggehaald
Wij hebben sinds kort magneetslotjes erop gezet. Voordeel is dat je die niet meer dicht hoeft te doen. Deurtje valt automatisch in het slot, dus je kunt het niet vergeten. Alleen met een speciale magneetsleutel krijg je deurtjes en laatjes open. Die leg je gewoon ver uit bereik van je kleintje. We hebben besteld op Kinderveiligheidswinkel - magneetslotjes Jippie.
Wij hebben voor de kastjes met schoonmaakmiddelen (boven en beneden) een haakje van Ikea. Je kunt dan het kastje op een kiertje open doen en dan moet je en met je hand naar binnen om dat haakje los te maken. Die haakjes zitten ook op het aquarium kastje. Dat werkt tot nu toe prima. Misschien dat we ook nog zo'n haakje maken op de la waar de soepstengels in liggen. Verder is alles gewoon open. We wilden de echt gevaarlijke dingen buiten bereik hebben, omdat een ongeluk nu eenmaal in een klein hoekje zit. Maar onze zoon is in principe nooit alleen in een kamer, of we zetten hem even in de box. We leren hem dus ook gewoon in welke kastjes en laatjes hij niet mag komen.
Geen haakjes. In alle kastjes staan geen dingen die gevaarlijk zijn. Verder corrigeren we als er iets leeg gehaald wordt. Heb daar zo ongeveer een dagtaak aangehad maar gaat nu goed.
Hier ook haakjes maar die had ze na 2 weken al door hoe ze geopend moesten worden...Dus hier is het een perfect kinderslot, kind kan het openen hahahaha
Hier ook de haakjes naar volle tevredenheid. De oudste is er een van lukt iets niet met een paar keer dan laat hij het zitten (niet bij alles maar gelukkig wel met de kastjes). Over een paar maanden eens zien of zuslief ook zo is
Wij hebben magnetische sloten op kastjes en laden zitten (maakt niet uit wat voor laden of kasten, werkt allemaal). Op het fornuis zit niets. Daar zijn we gewoon altijd bij als ie aan is. Wanneer mogelijk gebruik ik alleen de achterste pitten (ook keramisch trouwens hier.. zou liever gas hebben.. uit is uit) Beveiliging zit bij ons op: - laden met messen e.d. - kasten met schoonmaakmiddelen - kasten met voedingsmiddelen voor baby Kijk eens op: Kinderveiligheidswinkel
Deze hebben wij ook gehad, ze zaten ong 2 maanden goed, maar begon daarna eraf te vallen! Na 6-7x heel hard trekken door de kinderen sprongen ze alsnog open. Of heb ik misschien aparte kinderen, want ze hebben het traphekje ook uit de muur gekregen, met scharnieren en bouten en al! Maar het is echt een korte periode van ontdekken dat de kinderen echt niet weg kunnen blijven bij de kastjes. Hier hebben ze na ong 18 maanden nooit meer de kastjes open gemaakt. Ik had echt de grootste nachtmerries, maar het valt me hartstikke mee. Ik heb zelfs mijn kerst-porcelein-servies in een onderste kast zitten, ze hebben er nooit aan gezeten. Het was even uithouden die eerste maanden (tussen 11 en 18mnd ong), maar daarna was de lol er vanaf.
Ik heb alleen van die lade haakjes op het kastje met schoonmaakmiddelen. Ook op de meterkast met voorraad schoonmaak middelen komt zo'n zelfde haakje, gewoon omdat inderdaad een ongeluk in een klein hoekje zit en ik geen risico wil lopen met schoonmaak middelen.
Ik heb nergens beveiliging, mijn dochter mag niet in de keuken komen en ze blijft braaf voor de drempel staan, ook als ik even niet in haar directe omgeving ben. Maar ze zit verder ook nooit echt aan dingen die niet van haar zijn.
Alles wat gevaarlijk is, is omhoog gegaan, en verder geen veiligheidsmaatregelen. Ik ben het ook niet van plan. Corrigeren is wel even wat werk in het begin, maar zo leren ze wel dat ze niet overal aan mogen komen.
Schoonmaakmiddelen staan hier in het washok op een plank. Afwasmiddel heb ik in bovenkastje staan. Verder geen beveiligingen erop. Ze pakt hier soms een doekje uit de kast als iets vies is maar verder blijft ze er wel uit.
op de echt gevaarlijke lades en kastjes zit een klemmetje zoals hier al beschreven. de gevaarlijke dingen liggen sowieso in een kast bovenin, maar klimmende peuters laten zich daar niet lang door weerhouden.ook de kast met medicatie heeft zo'n klem. zou dat niet gaan zou ik die magneet dingen gebruiken die ookal beschreven zijn. de rest van de kastjes is open want hij zal ook moeten leren eraf te blijven. (wat nog niet echt lukt) op dit moment loopt hij ook weer rond met de ronde garde, de gewone, een deegkneedding van de mixer en het filtertje van de koffie en de soeplepel.die dus allemaal in een lade lagen. de andere la met de messen en de scharen zit wel op slot. mijn ervaring is dat meisjes toch gemakkelijker aannemen dat ze ergens gewoon niet aan mogen komen. met de oudste nooit problemen gehad met dit soort regels. de beide jongen daarintegen... pffttt. voor de veiligheid ivm met koken doen wij de eerste jaren een traphek in de vorm van een "playpen" we hebben die eerst als grote box gebruikt en nu dus over de breedte van de keuken.