veiligheid/opletten op kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door fightforlove, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    IMHO ben je overbezorgd. Ik ben echter met je eens wat betreft autostoeltjes, oversteken en "kind dicht bij het water" situaties. Deze gevellen zou ik met sm bespreken.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar goed, als ik inderdaad lees dat je ruim 2 jaar geleden al een soortgelijk probleem had snap ik niet dat je ze nog steeds daar laat logeren.

3. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Stoer zeg zo'n opmerking..:(

TO mijn kinderen zouden nooit bij zo'n oma gaan logeren! Ik ben zelf af en toe ook te veel bezorgt en daarom probeer ik ook dingen los te laten, maar zij gaat echt veel te ver. Wat ik vooral vervelend zou vinden bij haar is dat als jij iets tegen dr zegt, dat ze dat niet serieus neemt. Zou ik echt heel vervelend vinden!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn dochter zit bijna altijd bij mij op het aanrecht....kan ze mee helpen. Wellis weer niet in de buurt van het fornuis...

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik vind je ook een beeeeetje overbezorgd.

Maar ik vind ook dat als jouw schoonmoeder dat weet... Ze er toch rekening mee moet houden.
    Het zijn jouw kids tenslotte.

En als jij dan specifiek een hele waslijst noemt waarvan jij het eng vind... Dan lijkt me dat toch duidelijk.
    En natuurlijk doen jullie allebei dingen anders... Dat lijkt me logisch.
    Ze is geen kopie van jou enz al het niet worden ook.

Een aantal dingen uit jouw lijstje hebben wij oma ook gewoon zo ongeveer verboden maar ze doet het dan ook niet.
    Maar van een keer zelfstandig op een hekje staan... Dan vallen ze eraf... Houden ze zich volgende keer wèl vast.
    En tenzij het hek 3M hoog is is er weinig aan de hand als ze er vanaf valt.
    En van langs een sloot rennen is ook nooit iemand verdronken.
    Zonder stoeltje in de auto is hier echter zeer verboden en alleen op straat ook. Dan wacht dochterlief maar even naast de auto.
    (Ik zei altijd... Hier staan! En m'n jas vasthouden! En dan bleef ze netjes naast me staan terwijl ik d'r tas en knuffel uit de auto viste)

Oma is ambulance-chauffeur geweest dus ze heeft zelf wel redelijk zicht op wat wel en niet gevaarlijk is.
    Maar soms..... Soort van verblindende roze oma-wolk ofzo? :)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here.. Fornuis buiten bereik.
    Maar dan loop ik niet weg :)

Tegenwoordig staat ze op een krukje en mag ze dingen in de pan doen en roeren..
    Vinden ook veel mensen not done.

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik vind je niet overbezorgt. Sommige dingen tja daar maak ik me niet druk om. Je bent gewoon voorzichtig met je kindjes. Dat ben ik ook.

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Waarom laat je ze nog daar slapen?
    Lekker thuis in eigen bedje.

9. carebear

carebear Niet meer actief

Je laatste stukje.
    Als het je zo hoog zit.
    Waarom heb je je kindjes niet mee terug genomen.
    Jij vind dat je kindjes niet veilig kunnen zijn bij je schoonmoeder en ziet dit ook gebeuren.
    Toch laat je ze daar
    En best vaak ook als ik het goed begrijp uit je hele verhaal.
    over bezorgd?
    Nee dat denk ik niet.
    Niet op 1 lijn zitten met je schoonmoeder vind ik meer het probleem.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee dit is een volwassen opmerking.

TS vraagt toch of ze overbezorgd is of niet dus ik geef aan dat ik idd mijn kind ook onder een fleecedeken laat slapen met kleren aan op de bank (TS vertelde er in de OP namelijk NIET bij dat haar dochter lag te zweten als een otter )
    En over het vervoeren in een autostoeltje het oversteken het zitten op het aanrecht na doe ik wat haar schoonmoeder doet.

Of moet ik dan liegen volgens jou en zeggen dat ze heeeelemaal gelijk heeft terwijl ik vind van niet?

En dat uberslecht moet je niet zo letterlijk nemen;)

11. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik vind je niet overbezorgd. Maar ik ben zelf ook erg voorzichtig.;)
    Dat met het dekentje is misschien wat overdreven. En ok, dat hekje, dat valt inderdaad te betwisten. Beiden is niet verkeerd denk ik.
    Maar voor de rest vind ik je schoonmoeder niet verantwoordelijk! Ik zou mijn kinderen er dus niet graag brengen. En zeker het aanrechtverhaal en de autostoel.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh en voor ik half ZP over me heen krijg.

Ik vind TS niet overbezorgd ts vind deze dingen niet normaal en sm heeft daar maling aan en doet het toch.

Dat ik het er niet mee eens ben is omdat ik sommige dingen wél normaal vind zie post hierboven.

13. liefsvanmama

Hoe kom je daar nu bij? Dat moet altijd!

14. liefsvanmama

Bij incidenteel vervoer of op kleine stukjes gebeuren nooit ongelukken? .....

15. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn mening:
    Overbezorgd.......uuhhmm ja een beetje, MAAR ik vind dat je schoonmoeder te makkelijk/onoplettend is.
    En ik kan me heel goed voorstellen dat je je kinderen daar niet wilt laten logeren.
    Sommige dingen, net als deken verhaal, moet je loslaten. De gevaarlijke dingen, daar moet je duidelijke afspraken over maken.
    Neemt ze je niet serieus, dan gaan de kinderen weer mee naar huis(wel beetje lullig voor de kinderen als ze al weten dat ze bij oma blijven slapen)

Ik ben gek op mijn schoonmoeder en ze is 100% een goede oma! Maar ze is soms ook wat losser....gaat het mij te ver dan zeg ik dat. Gelukkig doet ze ook echt wat met mijn opmerkingen/verzoeken/wensen.
    Bijv. Zonder autostoel is absoluut niet toegestaan(kan even niet op een ander woord komen). Heeft ze een keer gedaan en daar ben ik echt boos over geweest. Geen autostoel is niet met de auto en dat geldt ook voor mij en ieder ander die de zorg over mijn dochter heeft.

16. liefsvanmama

Dit vond ik op overheid.nl

17. liefsvanmama

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Het is alleen een beetje klein kan het niet lezen haha

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    scroll bij die pagina ff wat verder naar beneden en maak daar een screenshot van.

anyway, daar staat dit:

Gebruik autokinderzitjes bij vervoer van andere kinderen
    Van ouders en pleegouders wordt verwacht dat ze voor hun kind een autostoeltje in de auto hebben. Maar er rijden misschien ook wel eens andere kinderen mee. Voor hen kan niet altijd een kinderzitje aanwezig zijn. Bij dit soort incidenteel vervoer over beperkte afstand (maximaal 50 kilometer) volstaat gebruik van de gordel op de achterzitplaatsen voor kinderen vanaf 3 jaar (maar niet de eigen kinderen). Kinderen vanaf 3 jaar en langer dan 1,35 meter mogen als er geen autogordel is zonder gordel op de achterbank zitten. Met gordel mogen ze ook op de voorste zitplaats zitten.

20. liefsvanmama

Ts, hoe oud zijn je kinderen eigenlijk? Jonger of ouder dan 3 jaar?
    Uhm, ik zie het nu ook. En ook dat er bij medische gevallen uitzonderingen kunnen zijn.

Deel Deze Pagina