veiligheid/opletten op kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door fightforlove, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ik heb wel het gevoel dat mijn schoonmoeder vind dat het allemaal wel meevalt wat ze doet en dat het helemaal niet zo gevaarlijk is.
    Maar ik heb voor nu besloten dat ze gewoon uit logeren gaan omdat mijn schoonvader erbij is en als ze dan nog een keer vraagt dat de kinderen mogen logeren en schoonvader is dan in dat weekend aan het werk dan laat ik dat even voorbij gaan. Ik ga eerst kijken of ze wel beter oplet. Mijn schoonvader let wel op de veiligheid van de kinderen.

Mijn kinderen zijn trouwens 4 en 2.

2. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

#62 MamaZE, 26 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2013
    Sluit me hier helemaal bij aan! Krijg eerlijk gezegd de kriebels van degene die zeggen dat je overdrijft:) Het zal inderdaad maar eens een keer goed fout gaan zeg..

Het gaat niet eens om de punten waar TS zich wellicht te veel zorgen over maakt. Als je alles opsomt lijkt sm simpelweg een bepaald inzicht te missen. Dan kun je net zoveel regels opstellen, dan nog kan er iets gebeuren.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik bent het op veel vlakken met je eens maar sommige dingen ook weer totaal niet.

Maargoed mijn oudste was een kamikazepiloot en daardoor had ik er vertrouwen in dat hij wist van zijn kunnen. Klimmen op een klimtoestel daar gaf ik ze ghet vertrouwen in

Spelen op een balkon met trap. ik vind het ook een kwestie van opvoeden. Maar dat ben ik. Ik heb nooit geen trap hekjes gehad en geen van mijn kinderen is van de trap gevallen. Heeft ook te maken dat ze van mij gewoon weg niet in de buurt van de trap mogen komen. Dat weten ze donders goed

Hier zitten ze trouwens ook gewoon op het aanrecht als ik aan het koken ben.

4. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Op het op de bank slapen na (dat doet zoon van 2,5 hier ook) vind ik zeker dat je schoonmoeder veel beter moet opletten! zeker als je buiten bent en je kinderen vliegen de weg op. Ik zou haar zeker confronteren met al deze punten voordat je kinderen daar blijven slapen.
    Mocht ze het niet met je eens zijn dan kun je er bijna wel vanuit gaan dat ze er niet voor open staat om haar gedrag hierin te veranderen en wordt er wat mij betreft ook niet gelogeerd.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ook maar dat is tegenwoordig mode hier zodra het over schiinmoeders gaat.

echt serieus, als ik een topic plaats dat mijn schoonmoeder met 2 naaldhakken op mn baby heeft staan springen dan wordt er nog gezegd dat ik zeur.

en daarbij kun je als opa en oma gewoonweg niet hetzelfde permitterem als de ouders zij kennen hun kind beter en dan moet je gewoon extra veiligheidsmaatregelen nemen.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
    Ik vind je met sommige dingen (zoals klimrek) wel een beetje overbezorgd, maar voor de rest geef ik je groot gelijk hoor.
    Als mijn schoonmoeder dat zou doen zou ik haar echt niet laten oppassen oid, tot ze zelf haar fouten inziet of iemand op haar kan letten.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja als ik je verhaal lees vind ik het heel moeilijk te bepalen wanneer iets is gebeurd. Bijv dat laatste dat de deur open stond, je kunt toch wel gewoon je voordeur open hebben staan bij kinderen van 4 en 2? Tenminste hier wel, ze lopen echt niet de weg op.

8. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Over bezorgd? Ik schrik me rot van die lijst!
    En dan wil mijn vader al geen contact met mij omdat er een keer een breinaald in de kamer lag en een vieze vaatdoek waar mijn zoontje als hij op heel veel stoelen zou klimmen bij zou kunnen, ondanks dat er daarbij ook nog voortdurend toezicht is. Dus bedankt voor de bevestiging. ;)

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    No way dat ik jouw schoonmoeder ook maar een uurtje op mijn kind zou laten passen! :$ Als er iets zou gebeuren, met zo'n lakse schoonmoeder is het risico gewoon (veel) groter, zou ik mijzelf nooit vergeven. :(

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik zou mijn kinderen daar niet alleen laten ook niet als ze het leuk vinden en ook niet als opa erbij is.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij zit het in de kern al niet goed. Het is niet alleen, dat ze geen gevaar ziet, ze wil ook niet luisteren naar jou en ze wil haar doen en laten niet aanpassen omdat jij dat vraagt.
    Ik zou mijn kinderen niet bij haar achter durven laten.

Mijn ouders zijn net wat minder. Mijn vader ziet de noodzaak van een autostoeltje ook niet in, want ik heb daar ook nooit in gezeten als kind. Mijn moeder is te ver heen, om in te kunnen schatten waar de gevaren zitten. Zij wéét het wel, maar kan niet meer anticiperen. Zo is zij zich er niet van bewust, dat er in hun salontafel laatjes zitten met daarin pennen en een vlijmscherp nagelschaartje. Op het moment dat ze zou zien, dat mijn kids die gepakt hebben, pakt ze ze wel af. Maar ze acht haar woonkamer veilig en zou ze dus zo alleen kunnen laten in de kamer.
    Mijn vaders schuur is trouwens ook levensgevaarlijk, maar hij ziet ook het probleem niet dat onze oudste (bijna 4) daar binnen loopt. Als ik er wat van zeg (tegen mijn zoon), zegt ie dat ik me aanstel.

Al met al zijn dat voor mij redenen om ze nooooooooit alleen bij mijn ouders te laten. Ik vind het zelfs al eng, om mijn ouders hier een half uur met ze alleen te laten. Dit vooral sinds mijn moeder onze jongste alleen op de bank heeft laten zitten om naar de oudste te lopen, en hij is er zo vanaf gevallen. Was toen een half jaar of zo?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben erg benieuwd naar de precieze leeftijd van de kinderen. Net 2 is heel wat anders dan 2,5 jaar bijvoorbeeld...

- mijn zoon op het aanrecht laten zitten terwijl ze aan het koken is en dan dus bij het fornuis weglopen en zoon daar alleen laten zitten
    Niet verstandig maar je zoon is vier en moet beter weten dan met zijn tengels er aan te zitten.

-zoon is bijna onder een auto gekomen omdat schoonmoeder mijn zoon uit de auto haalt en hem laat oversteken terwijl zij nog iets uit de auto gaat pakken.
    Een vier jarige moet in staat zijn om naast de auto te blijven staan als hem dat verteld wordt. Ik zie hier geen issue in.

- ze hebben een balkon met trap naar de tuin en ze vind het niet gevaarlijk als de kinderen dus zo op het balkon kunnen komen omdat de deur openstond.
    Deze snap ik niet...

- kinderen laat ze wel eens slapen op de bank met kleding aan en een fleecedeken er over heen.
    Je kinderen zijn oud genoeg om de deken van zich af te gooien als ze het te warm krijgen. Echt overdreven.

- ze heeft de kinderen voor kleine stukjes zonder autostoeltje meegenomen en als ik dit aangeef zegt ze ach ja voor dat kleine stukje
    Hoewel het wel mag, zou ik dit ook niet prettig vinden. Hier moeten afspraken over gemaakt kunnen worden.

- ze laat mijn zoon een stuk vooruit rennen vlak langs een sloot
    Ja nou èn? Hij is toch niet achterlijk en rent toch niet de sloot in? Ik zie hier het probleem echt niet. Mijn zoon fietst, rent, loopt langs.. Hij heeft echt geen zin in een nat pak.

- ze heeft wel eens de kinderen alleen in bad laten zitten en ze ging even wat pakken.
    Met 2 en 4 zie ik hier het probleem niet zo om even wat te gaan pakken. Ze verzuipen echt niet in een paar minuten. De meeste kinderen WILLEN niet eens met hun hoofd onder water.

-ze liet mijn dochter van 2 op een hoog klimtoestel klimmen om zo van de glijbaan af te gaan ik was er gelukkig bij en ik vond het helemaal niets dus ik ging achter haar staan en mijn schoonmoeder zei nog dat kan ze heus wel ik zei nee daar is ze te klein voor. Als ik er niet achter had gestaan had ze dus gevallen wat ze verloor haar evenwicht.
    Nou dan was ze gevallen en dan had ze wat geleerd. Elk kind recht op z'n Eigen bult hoor en van vallen word je groot. Een beetje vertrouwen hebben in je kind doet veel meer goed dan ooit vallen.

- ik kreeg een foto te zien waar op mijn dochter op een hek stond om zo bij de geitjes te kijken. Dat is niet erg maar ik ga er altijd achter staan en hou haar vast want als ze valt dan valt ze keihard op beton. maar zei had de foto van een afstand genomen en toen was ze nog geen eens 2. Ik zeg dat ik het gevaarlijk vind zegt ze nee hoor ze houd zichzelf heus wel goed vast.
    Precies hetzelfde als hierboven. Vallen is geen ramp.

We gaan weg ik zeg tegen haar dat ik nog even de buggy ed moet pakken uit de garage en of zij aub even wil opletten op de kinderen die in de gang staan. Ze zegt nog ja is goed.
    Niet dus. De voordeur doet ze open ze moet opeens nog wat pakken boven en laat de kinderen met een open voordeur alleen achter. Ik was gelukkig de ruimte ernaast dus ik liep er naar toe en mijn kinderen stonden al bijna op de straat.
    Je kinderen zijn toch niet helemaal losgeslagen en achterlijk? Ik snap niet dat dit gelijk een probleem vormt. Je kinderen MOETEN ook wel iets hoor.. en misschien moet jij ze de kans geven om dat te leren.

Al met al vind ik dat je veel spijkers op laag water zoekt en je kinderen erg weinig vertrouwen geeft. Dit heeft wat mij betreft weinig met je schoonmoeder te maken maar met wat je wel en niet van je kinderen mag verwachten. En het wordt me hier wel duidelijk dat men hier gemiddeld genomen weinig verwacht van hun kind en ze weinig vertrouwen geeft.

13. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Hmmm de helft van wat je opnoemt die ik met m'n eigen kinderen....nogal overbezorgd... En ik ben geen ontaarde moeder vlgs mij haha mijn dochtertje is nog geen twee en klimt zelf op hoge klimtoestellen, vind ze geweldig en ze kan het. Op aanrecht in de keuken, super gezellig, trap aflopen, nog geen twee kan ze zelf, tja de auto oversteken, kan gebeuren. Langs de sloot rennen...kinderen lopen niet in zeven sloten tegelijk ;). Op de bank met een fleecedeken, sorry, maar wat is daar nou weer gevaarlijk aan ?? Beetje vertrouwen in je kinderen. Of aks je gewoon niet wilt dat ze logeren dat zeggen (persoonlijk zou ik dat namelijk gewoon niet willen, maar niet vanwege m'n schoonouders, maar omdat ik m'n kinderen niet wil missen in de nacht).

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

Heel knap van jouw zoon dat ie dat keurig allemaal wel of niet doet..maar de ene kind is nog steeds het andere niet.
    Zo heb je kinderen die braaf luisteren naar alles wat ze verteld/opgedragen wordt, maar zo heb je ook kinderen..ja zelfs die van 'al' 4..die er vandoor gaan zodra ze de kans daar toe zien.
    Die van mij is ..jawel hou je vast..al wel 5,5 en JUIST haar drang om dingen te ontdekken maakt dat ze soms de gevaren niet ziet. Betekend niet dat ik haar daarom niet vertrouw, maar wel dat ik extra voorzichtig met haar ben.

Ik vind Ts in sommige dingen iets te bezorgd maar waarschijnlijk kent zij haar kinderen beter dan wij doen.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ben het best met je eens maar als je als kind niet de kans krijgt om dingen te leren dan zal je het ook nooit leren. Juist door het grote aantal voorbeelden waar ik me niet in kan vinden, krijg ik eerder het gevoel dat mama behoorlijk 'op' haar kids zit. Dat wil niet zeggen dat oma maar laks mag zijn hoor... want ik begrijp best wat ze zegt.

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    #76 Skyscrapper, 27 okt 2013
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
    - ze hebben een balkon met trap naar de tuin en ze vind het niet gevaarlijk als de kinderen dus zo op het balkon kunnen komen omdat de deur openstond.
    Deze snap ik niet...

Haar schoonouders hebben een balkon met een trapje (waarschijnlijk zonder leuning oid.) naar de tuin toe
    de deur in dit verhaal is de balkondeur

Ik heb buren (in een flatwoning) gehad die een trapje/loopplankje aan hun balkon hadden voor hun poezen om naar het openbare grasveld te kunnen lopen.

mja, misschien ook iets te ver gezocht, maar ik kan me wel voorstellen dat je dochter van 2 van het trapje kan lazeren als ze net even misstapt, maar ja, dat kan iedereen gebeuren, ook volwassenen.

Sommige situaties lijken misschien heel onschuldig, zoals dat bad, maar een groot ongeluk zit in een klein hoekje. Ik heb wel vaker gelezen dat een kindje van 2 door te wild spelen was uitgegleden en bewusteloos in bad lag.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ts, laat je niks wijsmaken hoor. Elke ouder die een kind alleen in bad laat ook 1 van 4 is gigantisch stom....kinderen verzuipen nl wel zomaar. Hier een kleuter die al zwemles heeft en zich best kan reddem in het water....maakt 1 inschattingsfout toen ze ging verzittem en gleed onder.. door de schrik en het sop was ze haar orientatie even helemaal kwijt. Ik zat er dus uiteraard naast em bis haar omhoog.....

maar dit gebeurt echt niet alleen bij mijn kind. Het is levensgevaarlijk .

18. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

19. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Precies dit maar sommige andere dingen die je noemt komen wel wat overbezorgd over.

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    waarom laat je niet eerst alleen die van 4 logeren. De dingen die je opnoemt, vind ik voor een 2-jarige ook te gevaarlijk. Maar voor een 4-jarige die thuis ook wel goed oplet zou ik wat makkelijker zijn. En is ook nog eens leuk voor zoontje dat ie opa en oma alleen heeft.

Deel Deze Pagina