Ik heb alleen jouw (1e) berichtje gelezen, maar werd al helemaal nerveus van wat je daar schreef. Mijn kinderen zouden daar niet zonder mij achterblijven. Eerst zouden er op papier heel stricte afspraken komen. En dan nog..... Nee nee nee, helemaal niet goed te praten dat jij je zorgen uitspreekt en dat zij dan zo laks reageert. Ik weet dat ik zelf wat aan de bezorgde kant ben, maar wat jij daar allemaal schrijft is echt het andere uiterste. Brrrrrrr!!! Doodeng. Ook met die voordeur open dat ze op straat kunnen en wat je zegt over tussen het verkeer rennen of naast een sloot..... Vervoeren zonder auto stoel??? My god. Vreselijk. Mijn ouders zijn ietsje makkelijker met kinderen dan wij zelf, maar ze respecteren AlTIJD onze regels. Omdat het onze kinderen zijn. En er zal maar iets gebeuren.
Tja op laten passen is loslaten.. Als je dat niet kan moet je het niet doen. Ik weet het vaak maar liever niet...wat er allemaal gebeurd, behalve als t heel ernstig is natuurlijk
Ik vind je niet overbezorgd! Sommige dingen die je beschrijft kunnen écht niet! En dan nog.. als is er misschien een beetje waar je een beetje extra bezorgt om zou zijn.. of wat zij niet met jou eens is.. dan nog moet ze jouw wensen respecteren. Mijn moeder is het vast ook niet overal mee eens.. maar ze doet t netjes hoe ik t wil. En helemaal als het aankomt op veiligheid; beter iets te voorzichtig...
Neen, een stoeltje is niet altijd verplicht. Denk maar aan een taxi. Je mag met je kindje in de taxi, maar die hebben geen kinderstoeltjes.
Ik vind je wel wat overbezorgd. Van mij zou alles wat je noemt wel mogen, behalve het alleen de straat oversteken. Maar ja, mijn schoonmoeder vind mij dan weer te laks en ik vind haar dan weer te voorzichtig.
Nou, mijn man zijn nichtje komt geregeld met haar kinderen met de taxi bij mij en die zitten echt in een zitje..... Misschien service van het taxibedrijf dan?
Hmmm je mag wel een beetje losser worden hoor. Ik snap dat het niet leuk is als je kind valt ofzo maar kom.... Dat gaat echt nog tientallen keren gebeuren. Niet zo krampachtig.. Laat het een beetje los
Wat zegt de vader ervan, ik neem aan dat hij er ook wat over te zeggen heeft? Verder vind ik sommige dingen overdreven, maar er zijn ook punten waarvan ik denk nee dat kan echt niet.
Kinderstoeltje is voor sporadische ritjes inderdaad niet verplicht, maar veilig is anders. Ook op een kort stukje kan er iets gebeuren. Ook als de bestuurder heel erg goed oplet.
In de sloot vallen is nog niet eens zo erg. Dan springt ze er toch gelijk achteraan? Dan maar een nat pak.
heel simpel als hun niet aan jouw eisen kunnen voldoen (ik vind meeste heel normaal namelijk) dan moet je ook niet daar laten verblijven, dat is dan de consequentie. Iedereen heeft andere opvoedwaarden, war de ene overbezorgd vind dat vind de andere normaal, ik lees dingen in je eerste bericht die ik ook niet prettig zou vinden maar goed daarom ben ik ook thuisblijfmoeder omdat ik bepaalde eisen heb en dan moet je het gewoon zelf doen
Het is al uitgesproken gisteren. Heel fijn gesprek en mijn schoonmoeder gaf ook toe dat ze die ervaring met kleine kinderen niet heeft. Mijn schoonvader gaf mij ook groot gelijk omdat hij ook bepaalde situaties heeft gezien waar hij heeft ingegrepen. afijn ze gaat het gewoon leren van mij en ze zal mij serieus nemen als ik aangeef dat ik iets gevaarlijk vind dus het komt helemaal goed.