Veiligheid; salontafel glas en staal

Discussie in 'Verzorging' gestart door unexpectedmom, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi moeders,

Wat denken jullie over kinderen en een salontafel van glas+staal.
    Is er wel eens bij iemand een kindje tegenaan gevallen, doorheen gevallen oid? Kunnen we beter voor hout gaan?

alvast bedankt!

2. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Wij hadden een salontafel van dik glas met houten poten. Op een keer wil mijn vader onze dochter van toen 1 aan mij geven en stoot per ongeluk tegen de poot van de tafel. Niet hard maar gewoon een licht stootje. En toen....

Pang!! Keihard en toen lag onze tafel door de hele kamer heen verspreid in 1000000000 kleine stukjes. Gelukkig niemand gewond en snel de honden in de gang kunnen doen.

Had er niet aan moeten denken dat mijn dochter per ongeluk tegen de tafel had gestoten oid.

Dus nee, voor ons geen glazen tafels meer. Heb ook gelijk onze glazen eettafel weg gedaan en een houten tafel gekocht.

3. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, hier ben ik ook een beetje bang voor, dat die kleine straks tussen het glas ligt. Goed zo'n ervaring te horen.

4. Onje

Onje Niet meer actief

Wil je de tafel volledig van glas? Volledig van glas is vaak gevoeliger doordat er een stuk meer spanning op staat. Of alleen het blad?
    Bij alleen het blad zou je kunnen kiezen voor een combi van gelaagd/gehardglas. Gehard glas valt in duizenden stukjes. Gelaagd glas zijn 2 platen glas met daar tussen een pvb folie. Een combi can beide is veilig. Google er maar even op. Als je nog vragen hebt beantwoord ik ze voor je!

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn nichtje leunde op de tafel (niet eens heel hard) en pats, daar lag ze tussen de glassplinters... :$ Ik ben heel blij met mijn houten tafel :D

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Mijn schoonouders hebben zo'n tafel. Ik word daar altijd bloednerveus van als we daar zijn, onding!

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik vind wen glazen tafel helemaal niets met kleine Kids! Hier ging die de deur uit, werd gewoon zwaar nerveus als ze in de buurt vd tafel kwamen en er vliegt geregeld speelgoed op dus nu blij met me gewone hoogglans tafel...

Nee zou geen glas nemen, mijn mening.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben wel een salontafel van glas met staal.
    En na al die jaren nog steeds heel hoor en nooit iets gebeurd.
    Wel met 4 hoekdingen erop omdat de hoeken echt scherp zijn.

9. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dacht aan glas met staal inderdaad en dan met van die hoekbeschermers erop. Maar heb ook liever niet dat er wel wat mis gaat. Je kunt natuurlijk niet alles voor zijn. Maar misschien is het niet handig om vlak voor de bevalling voor een glazen tafel te kiezen ;)

Deel Deze Pagina