Beste moeders, De laatste tijd heb ik het erg druk. Een dochtervan 6 waarvoor we vaak naar het GGZE moeten vanwege haar ADHD,ik die mijn ADHD heb laten testen,daarnaast ben ik met immunotherapie begonnen voor mijn graspollen allergie. Nu voelde ik gisterenavond,toen ik de kinderen naar bed bracht een vrij lichte tinteling op mijn lip.Ik heb mijn beide kinderen van 2 en 6 een kus gegeven. Vanmorgen is mijn lip behoorlijk dik geworden en ja hoor een koortslip. Ik heb de kinderen nu geen kus gegeven. nu heb ik begrepen dat vanaf de 1e tinteling de koortslip besmettelijk is,zullen mijn 2 dochters dit nu ook krijgen??? Dit is ook echt de 1e keer dat dit mij is overkomen.Normaal ben ik veel allerter bij de 1e tinteling
Ik kan je er geen antwoord op geven, want ben helemaal niet zo bekend met koortslippen.. Maar hé, dit is toch helemaal geen genante vraag!! Jij maakt je 'zorgen' en wilt graag ervaringen...
dat zou kunnen, maar koortslippen zijn vooral erg besmettelijk tijdens de 'blaartjes- en blaasjesfase'.
Ik begrijp je bezorgdheid!! Maar kan je geen antwoord geven helaas. Ik zou even de huisarts bellen. Enne... inderdaad geen rare vraag hoor! Juist zulke vragen moeten gesteld worden.
de tinteling is nog niet gevaarlijk, pas als er ook daadwerkelijk wat op je lip zit. hier al jaaaaren koorstplekken en dat is absoluut niet genant hoor.. heb jij ook niet voor gekozen.
Dank je dames. Helaas had ik mijn koortslip niet af kunnen plakken met een lipblaasjes padge.Hij was supergroot.Nog nooit zo'n grote gehad.En normaal bij een tinteling ,wat normaal altijd op een ochtend of middag begint,plak ik hem af,maar het begon net op het spitsuur naar bed gaan.
Geen genante vraag hoor. Ik heb ook altijd last van koortslippen, en geef dan ook geen kusjes etc. Maar het is onvermijdelijk dat ze er een keertje mee in aanraking komen (bij ons hebben zowel mijn man als ik last van koortslippen). Gewoon zo voorzichtig mogelijk doen, je geeft al aan dat je ze zelfs afplakt, en volgens mij zijn je kindjes oud genoeg om er geen gevaar door te lopen. Mijn jongste is 15 maanden en heeft er ook geen last van of heeft het ook (nog) niet opgelopen. Dus afplakken, oppassen met bestek en glazen etc, en veel de handen wassen. Meer kun je niet doen.
Had je het virus al voordat je zwanger werd? Volgens mij is de kans dan groot dat ze het ook al met zich mee "dragen". Als ik het goed heb onthouden is het dan minder erg als ze het ook krijgen. Ik heb overigens wel direct de ha gebeld toen ik vermoedde dat mijn zoontje (toen 6mnd) een koortslip kreeg. Als ze zo klein zijn is het wel gevaarlijk. Zelf heb ik het ook al sinds mijn 3e ofzo
Had je het virus al voordat je zwanger werd? Volgens mij is de kans dan groot dat ze het ook al met zich mee "dragen". Als ik het goed heb onthouden is het dan minder erg als ze het ook krijgen. Ik heb overigens wel direct de ha gebeld toen ik vermoedde dat mijn zoontje (toen 6mnd) een koortslip kreeg. Als ze zo klein zijn is het wel gevaarlijk. Zelf heb ik het ook al sinds mijn 3e ofzo. Ik zou zeggen hou het in de gaten (zeker bij je jongste).
@Arnoe, Ik had het virus al voor dat ik zwanger was.Ik geloof vanaf mijn 16e.Maar ik heb nooit iets bij mijn oudste van 6 gezien
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel mee zou vallen. Het is inderdaad heel besmettelijk als het al uitgebroken is, volgens mij nog niet bij de eerste tintelingen. Maar ik begrijp je bezorgdheid, toen mijn kleine meisje een paar weken oud was kreeg ik ook koortslip. Ik was panisch dat zij het ook zou krijgen. Eén keer ging ze ook per ongeluk met haar handje langs mijn gezicht. Ik gelijk dat handje ontsmetten en de hap gebeld.... ik kon niet anders als afwachten en gelukkig heeft ze niks gekregen, want bij kleintjes kan het dodelijk zijn ivm hersenvliesontsteking dat ze ervan kunnen krijgen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel mee gaat vallen bij jouw kids. Verder gewoon heel voorzichtig zijn nu en vaak je handen wassen.