Eigenlijk was ik nog helemaal niet van plan om een dubbele wagen aan te schaffen. Mijn oudste is 19 maanden als nummer 2 verwacht wordt. Dat is in februari 2008. Ik heb uiteraard nog een kinderwagen en ben van plan om zo'n ouderwets stoeltje te kopen voor er bovenop (ja ik ben bekend met de nadelen daarvan). Verder heb ik een draagdoek, dus een andere optie is de beeb in de doek en de dreumes in de buggy. Ik was pas van plan om een dubbele buggy aan te schaffen tegen de tijd dat de jongste met steun kan zitten, zodat het ook echt een buggy kan zijn, en geen wagen. De reden daarvan is mijn auto. Ik heb een Hyundai Atos, en mijn huidige wandelwagen (X-adventure triple swivel) past net in mijn auto (ingeklapt, zonder buggygedeelte, dus kaal onderstel) en dan moet ik een halve achterbank plat gooien. Een dubbele buggy past waarschijnlijk wel in mijn kofferbak. Een tijd terug was ik bij een kennis met dezelfde X-adventure, ook zwanger van de 2e, die een tandem-wagen had gekocht. Zij zei dat die wagen kleiner inklapbaar was als de X-adventure. Ik heb alleen niet gevraagd of zij alleen het inklappen van het kale onderstel, of met buggygedeelte bedoelde (de X-adventure past als ie ingeklapt wordt met het buggygedeelte erop(wat overigens een hels karwei is!) al helemaal niet in mijn auto). Nu heb ik zo'n zelfde soort tandem wagen gezien in het krantje van www.vanastenbabysuperstore.nl (bij folder/acties). Ik heb geprobeerd het plaatje naar hier te linken, maar dat lukt me niet. Het gaat om een wagen met 2 zitjes achter elkaar, waarvan de achterste ook helemaal in te klappen is, zodat je daar een baby kunt plaatsen. De wagen is merkloos, en kost 99 euro. Vooral die prijs spreekt me aan, omdat ik het eigenlijk niet van plan was, maar 99 euro is nog te overzien als 'extra'. Er staat bij dat ie klein in klapbaar is. Kent iemand zo'n wagen, en is ie echt klein in te klappen? We willen gaan kijken, en proberen of ie in mijn auto past, maar als iemand nu al kan melden dat dat een groot probleem gaat worden, bespaard dat ons een rit...
Ik heb zelf ook een tandemwagen en ze zijn idd klein in te klappen. Bij mijn wagen kan ik de wielen er ook af halen maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Ik plaats net een berichtje over de wagen die wij hebben gekocht. Daar kunnen dus ook twee kinderen in baby/peuter en peuter/peuter. maar de wagen wordt niet groter. Wij hebben een Suzuki Wagon en daar paste hij gister (in het donker op de parkeerplaats, eerste keer dat we zoiets deden) net niet liggend in de achterbak. Staand ging wel. Maar de wielen klik je er zo op en af dus in principe kan hij heel compact worden en kan hij wel liggend op de achterbak. Hij is dan wel weer vrij prijzig, maar daarentegen doen deze wagens het op marktplaats ook heel goed (vooral als je het zitje voor een tweede erbij hebt) en kan je hem daar dus ook kopen/verkopen. Voor de wagen moet je maar eens kijken op http://www.babybuggy.nl en voor de prijs even googlen op Phil & Ted's e3 Linda
We waren gisteren in de gelegenheid om op en neer te rijden naar Tilburg, om de wagen te gaan bekijken. Nou we hebben hem gekocht hoor! Echt een koopje (afgeprijsd van 269 euro), en jawel, hij past in mijn kofferbak, zónder dat de bank plat moet. Misschien een aanrader voor anderen?