Dag iedereen! Zoals de titel het al zegt, ik wordt gek van de haren van de hond! Voordat de kleine er was werd ik er al gek van en ik erger me er steeds meer aan. Onze hond verhaart verschrikkelijk en dan bedoel ik ook echt hééél erg.... en het is niet de tijd van het jaar of weet ik veel wat maar gewoon altijd! Ik stofzuig en swiffer me het leplazerus en als ik me omdraai ligt het er weer! :x Ik vind het overal, op het aanrecht, in de box, op 't gezichtje van de kleine, gewoon o-ve-ral. Moet er ook niet aan denken dat wanneer die kleine straks gaat kruipen, lekker met die natte kleverige handjes op de grond en hup... in 't mondje, laat staan al het speelgoed waar het aan zit. Ze zal er niet ziek van worden ofzo, maar ik vind het gewoon goor! Als ik 's ochtends niet stofzuig, kan ik 's avonds 4 nieuwe honden breien! Er zijn ergere dingen in de wereld. (zegt manlief altijd..... ) en dat weet ik wel. Reageer ik nu zo overtrokken ? Hebben meer mensen dit probleem of leggen jullie je er gewoon bij neer... Groetjes!
Je hebt vitaminedruppels voor honden die het minder kunnen maken. Of je kunt schapenvet halen bij de dierenwinkel en dat aan de hond geven, daar schijnt het ook minder van te worden. Ik heb er niet veel last van. Ik heb een jack russell en die is heel dun behaard en verliest bijna geen haren. Ik heb ook drie katten en die verharen eigenlijk niet heel erg. Hiervoor had ik een herder en die verhaarde echt heel erg en toen werd ik ook helemaal gek van die haren. Als ik had gestofzuigd dan zag je dat een uur later al niet meer. Overal zaten haren aan, op en onder.
Ik merk dat het me meer irriteert sinds Nova geboren is.... Ik wil dat alles netjes, schoon en haarvrij is en dat is niet altijd zo. Voorheen had ik dat veel minder. Zal wel met moedergevoelens te maken hebben. Of de nesteldrang is nooit weggegaan .
Onze overleden Bernersennen verhaarde ook zo erg. Ik zorgde ervoor dat ik net alles schoon had als Yeline op de grond wou spelen. Was lastig hoor liep ook vaak met een veger door de kamer heen tussendoor, al was ik toen echt een poetsmiep hoor.
Ja, hier ook een hond waar (en nog een kat) en een kindje wat dus regelmatig hondenharen aan haar handjes heeft of op haar gezicht. In het begin was ik constant aan het stofzuigen en alles, maar ik heb me er nu gewoon bij neergelegd dat ze af en toe een haar binnenkrijgt.
Ik heb 4 (!) honden en ik denk niet dat ik elke dag tijd heb om te stozuigen, zoals ik nu doe.. Vandaar dat ik eraan denk om zo'n trekker te kopen die je bij de kapper ziet, dan is het zo weg..hoop ik!
Het zou door het soort voer kunnen komen dat het zo erg is. Verder stofzuig en dweil ik in principe ook iedere dag hoor met twee honden en een kat. Ach ze zit af en toe onder de haren, dat vindt ik niet fijn, maar meer dan dit kan ik ook niet doen hoor.
Hier ook een bekend probleem. Hondenharen en zand wat ze meenemen van buiten aan hun poten. Ik zuig elke dag, alleen aan het einde van de dag is het vaak wel weer vuil. Ik vind het soms ook balen dat Emma dan helemaal onder de rommel zit. Maar zelf schijnt ze er geen last van te hebben . Maar ja, mijn honden blijven toch ook mijn schatjes!
Ik denk eerlijk gezegd ook niets dat de kindjes er iets van krijgen hoor. Ik wil gewoon graag dat Nova lekker schoon en fris is, net zoals iedere moeder, maar ja, ze worden ouder en gaan de wereld zelf ook verkennen. En een beetje vuil is goed voor de weerstand zeggen ze. Ik ben ook niet megasteriel opgevoed (wel netjes, voor het verkeerd opgevat wordt, maar niet steriel) en ik ben altijd al zo gezond als een vis geweest. Neemt niet weg dat ik de haren irritant blijf vinden, meer dan voor dat Nova er was ! Ik besteed mijn tijd ook liever met haar dan met de stofzuiger .
Ik zou echt eens naar het voer van je hond kijken. Dat heeft enorm veel invloed op de vacht. Met het juiste voer blijf je nog wel wat haren vinden maar het scheelt echt stukken. Hier 2 honden in huis en idd iedere dag stofzuigen.
Ik ben van mezelf ook helemaal geen poetsmiep en ben anti-steriel en iedere iedere dag stofzuigen hoort erbij met kinderen.... dat vind ik het probleem ook niet. Als ze straks een halve zandbak mee naar binnen nemen of onder de modder zitten zal mij dat ook niets uitmaken.... Het zijn gewoon die kl*te haren.... Op één of andere manier irriteer ik mij er gewoon steeds meer aan. Ach ja.... zo kun je natuurlijk overal wel een probleem van maken... ik moest het ook gewoon even kwijt.
Hebben we al gedaan, aantal keer van voer veranderd en één of ander goedje voor z'n vacht (moest door voer heen) van de dierenarts geprobeerd. Helpt niets. *swifferd weer verder...*
Mijn hond verhaart ook behoorlijk. Voor Ymke op de grond gaat stofzuig ik de boel en gaat de hond buiten of op de gang. Alleen het uurtje voor het slapengaan doe ik niet zo moeilijk meer, en dan spelen Ymke en de hond ook veel samen. Ik baal er ook van als ze zo viezig wordt door wat de hond laat vallen, maar als ze "later" buiten gaat spelen zal ze ook wel vies worden
hier ook 2 honden die enorm verharen en een beebje wat volgens mij de haren gewoon zelf op zoekt en ze in haar mondje stopt. Meestal ben ik net op tijd en kan dan de haren er weer uit te trekken maar soms ook wel net te laat
Hier een jack russel die ook veel verliest. We hebben van de uitlaatservice zalmolie gekregen. Hij verliest dan nog wel haren, maar meer in 1x dus je bent er sneller vanaf. Hij heeft het nu bijna 2 weken en ik vind minder haar en zn vacht ziet er veel beter uit en is heerlijk zacht!
Mijn honden krijgen vers vlees en iedere dag een capsule visolie en een capsule knoflook. Dit werkt super! Een mooie glanzende vacht en minder haren. Ook ruiken ze veel minder uit hun bak als dat ze nog brokken kregen.