paspoort

Discussie in 'Verzorging' gestart door Deb26, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hoi,

Vroeg me af of het belangrijk is dat ik mijn dochter in mijn paspoort laat zetten. We gaan dit jaar alleen een weekje naar limburg. hoeft dan toch niet-

Groetjes Debby

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.214
    113
    Brabant
    als je in nederland blijft hoeft het idd niet!:)

3. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    alleen als je de grens overgaat.
    wij gaan ook op vakantie in eigen land en we zijn van plan om een dagje naar belgie ofzo te gaan.
    ik heb jay ook nog niet bijgeschreven.
    kost 19 euro(plus nog pasfoto's) en mn paspoort is bijna verlopen dus vind het een beetje zonde van het geld.
    we doen het gewoon op de gok,en dan zien we wel

4. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    zou het ook niet doen als je toch niet naar het buitenland gaat!

Als je zelf een nieuw paspoort aanvraagt, kost het trouwens maar €8,00 (ongeveer, verschilt een beetje per gemeente) om je kind te laten bijschrijven.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Moeten er van die kleintjes ook pasfoto's gemaakt worden als ze in het paspoort van een van de ouders worden bijgeschreven? Ik dacht van niet maar twijfel nu....

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja.... Ik heb een pracht van een foto van Jelle in mijn paspoort zitten toen hij 10 weken oud was... Of ik hem even in dat stoeltje wilde zetten, vroeg de fotograaf.. .:confused: Maar goed, uiteindelijk ging het wel met een beetje ondersteuning. Ik lag een beetje vreemd onder de stoel want ik moest Jelle's hoofd rechtop houden en mijn hand mocht niet op de foto... :)

O ja, De fotograaf zei ook nog dat hij niet mocht lachen, zijn ogen moesten open zijn, zijn mond dicht en allebei zijn oren in beeld... :confused: Ik verbaas me er nu nog over dat het in 3 keer gelukt is... :)

7. augustus

augustus Niet meer actief

Hier kost het 20 euro. Pasfoto is idd nodig.
    ook moet je kindje mee naar het gemeente huis. Mijn partner moest ook schriftelijk toestemming geven om haar bij te laten schrijven.
    Rosalie haar had haar mond trouwens wel open, was geen probleem.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dean heeft zijn eigen paspoort gekregen met 10 weken, omdat we naar Curacao gingen (en later in spanje ook geweest) mijn schoonouders wonen half in belgie en hebben hem dus ook wel apart mee dus dan is een aparte veel handiger (is zoiezo makkelijker mocht er iets met de papa of mama gebeuren je mag als moeder zijnde geeneens in het buitenland reizen als de papa (waarbij hij ingeschreven staat bv) in het ziekenhuis zou komen te liggen dat vind ik mega onhandig, als je niet naar het buitenland gaat is het wel overbodig en veel geld..

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey heeft een ID kaart. Als hij bij oma in Poppel (B) blijft slapen kan zij hem iig legaal meenemen

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Daarom staat Jelle in bij ons allebei bijgeschreven. De een moest toestemming geven aan de ander, zeg maar. Was idd 19 euro per persoon, maar ja. Volgend jaar moeten wij allebei een nieuw paspoort en dan krijg Jelle er ook 1. Ik vond het makkelijker omdat we dan elke keer 3 paspoorten tegelijk kunnen verlengen...

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise kan niet meer bij papa in het paspoort worden bijgeschreven, ze hebben in egypte op de plek voor de kinderen een of andere stempel geramd.

Enne wat een eisen voor een pasfoto van zo'n kleintje! Dat is voor een fotograaf een behoorlijk uitdaging ;)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die eisen worden niet helemaal toegepast op die kleintjes hoor. Van Eva hebben we met 7 weken geloof ik een pasfoto laten maken, ze heeft haar hoofd iets naar achteren en haar mond open. Was gewoon goed. Ze heeft een eigen identiteitskaart, mijn ouders wonen in Belgie.

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Interessant topic. Wij hebben ook een eigen paspoort nodig ivm wonen in het buitenland. Bovendien reizen wij in april naar mijn schoonouders en door dat land wordt een bijschrijving niet geaccepteerd. Ik vind het maar knap ingewikkeld welke formulieren etc je op de ambassade moet inleveren.
    Zie er nogal tegenop eigenlijk....Moet er ook samen met de kleine helemaal voor naar Berlijn.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat zonde dat je zoveel moeite hebt moeten doen, dat is namelijk helemaal niet waar wat die fotograaf zegt. jouw handen mogen niet te zien zijn, dat klopt, maar verder zijn er geen speciale eisen zoals voor volwassenen. de foto moet gewoon 'lijken', meer niet.

Sven prijkt inmiddels al in mijn paspoort (ben met hem mijn ouders na gereisd toen mijn man niet op vakantie kon).
    voor september moet hij ook nog even in mijn mans paspoort.

2x bijschrijven was goedkoper dan een eigen paspoort ;)

en ik zou het wel altijd doen! je zal maar een keer controle krijgen! wie weet wat er dan met je kindje gebeurd. er zijn een hoop landen waar ik niet zo op de autoriteiten vertrouw hoor.

15. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Wij hebben Emma ook op ons paspoort staan. Pasfoto was verplicht. Met 3 maanden is ze op de pasfoto gegaan. Resultaat was leuk! Wij gaan op vakantie en hebben een paspoort nodig. Hoofdzaak van bijschrijven op paspoort was eigenlijk omdat ze onder behandeling is in het ziekenhuis en zich daar moet legitimeren. Kan dus voor iedereen handig zijn!

16. vlinder30

vlinder30 Lid

30 jul 2008
    8
    0
    0
    enschede
    je moet pas foto,s maken van de kleine en het ligt per gemeente eraan hoeveel het kost het bij laten zetten.
    in enschede koste het 8 euro.

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Even laten weten dat ik afgelopen dinsdag pasfoto's heb laten maken van Louise. Na 4 keer een heel zielig pruillipje met waterige oogjes kwam er eindelijk een prachtige glimlach en twinkeloogjes! We hebben dus fantastische pasfoto's gekregen :D Maandag wordt ze bijgeschreven op mijn paspoort.

18. vlinder30

vlinder30 Lid

30 jul 2008
    8
    0
    0
    enschede
    ja ik kan dat op de eene keek hij scheel ihihih.
    en de andere stond hij niet recht erop.
    maar de pasfoto is super geworden.
    vind het wel biezar de kleintjes veranderen nog zoveel.

19. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik woon in Ierland en mijn zoon is hier geboren. Het verkrijgen van een eigen paspoort voor hem was behoorlijk makkelijk. Er was 1 formulier dat ingevuld moest worden en we hadden de geboorteakte nodig. Verder zijn we toen samen naar de ambassade gegaan, anders had vader een toestemmingsbriefje moeten schrijven. Twee weken later hadden we hem en maakt het verder niet uit of ik of mijn man naar nederland willen met hem. Wel zo makkelijk.

20. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ja wij moeten binnenkort ook een laten maken, wij gaan eind september een lang weekend naar belgie , lijkt me wel lastig pasfoto's laten maken van zo'n kleintje

Deel Deze Pagina