Veiligheidsregio noord limburg geen sint

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mamavan2SE, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.224
    1.758
    113
    Vrouw
    Ja juist wel, maar er wordt geeneens gekeken of de alternatieven kunnen door de regios/gemeenten.

de organisatie mag wel rond gaan maar sint maarten zelf mocht niet

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.013
    113
    Wij wonen in ik geloof het meest corona-vrije gebied van NL (Friesland) maar zelfs hier zijn alle intochten afgelast. En dat vind ik niet zo raar. Komen toch veel te veel mensen bij elkaar.

Hij komt hier wel op school gelukkig, maar dan zonder ouders er bij. Jammer voor ons, maar gelukkig voor de kinderen gaat dat gewoon door.

bosi333 vindt dit leuk.
  3. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.224
    1.758
    113
    Vrouw
    Juist

4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Hier namelijk dezelfde regio ;) en wou meedenken wat mss als alternatief kan. Alleen aardig bedoeld hoor

5. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Ik ben stiekem ook wel een beetje jaloers op creatieve buur-dorpen hier hoor. Ene dorp moet je om een bepaalde tijd de lampionnen met lichtjes buiten zetten en er rijdt dan een jury langs (in auto, stapt niet uit) die de mooiste uit gaat kiezen en die winnen dan een prijs.. Ander dorp hier in de buurt een livestream van de intocht. Toch net wat echter en geheel coronaproof. Moet zeggen dat ik ditzelf vooral erg vervelend vind, de kids vragen er niet echt om. Ze hebben op school sint maarten gehad en fa sowieso laatste 2 jaar niet meer naar de troshoop, km-ers lopen maak ik mijn gehandicapte zoon niet blij mee :rolleyes:

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    En op school dan? Daar komt de Sint wel en hoe ga je dan contact voorkomen? Er hoeft toch ook geen afstand van kinderen gehouden te worden?
    Als de volwassenen zich gewoon aan de regels houden ( desnoods een boa er naast) moet t gewoon kunnen hoor.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier komen ze wel op school, maar inderdaad: geen ouders erbij. Dat scheelt natuurlijk enorm in drukte en risico op niet aan de regels houden. Ik begrijp dat de sint-organisatie hier geen zin heeft om risico te lopen en het liever heel veilig oplost door dus filmpjes te maken.

8. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.812
    1.631
    113
    Intochten gaan niet door. Hij komt wel op school en vanuit onze pv gaat hij bij de kinderen van de leden langs. Blijft op de stoep en alleen de kinderen mogen naar buiten om wat aan te pakken. Ouders wordt verzocht om in de deur opening te blijven. Lijkt me prima corona proof.

9. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.224
    1.758
    113
    Vrouw
    Dat is hier duidelijk aangegeven en eerlijk dat zou
    ja dit juist ook hier een alternatief maar omdat onze veiligheidsregio zegt dat niks mag doen ze nu niks

10. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.224
    1.758
    113
    Vrouw
    Ja juist! Leuke creatieve ideeen moeten kunnen toch

11. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.615
    1.747
    113
    Ja, als iedereen zich hieraan houdt is dat zeker corona-proof. Maar ja, iedereen weet dat heel veel mensen dat niet doen en zwarte Piet toch een hand geven of Sinterklaas een knuffel. Lijkt me zeer vervelende situaties opleveren en ook niet leuk voor de kinderen. Dus ik snap wel dat een comité dat liever voorkomt.

12. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    Hier kon je je kind aanmelden en dan kun je bellen met Sint of Piet. Echt heel leuk. Ik snap volledig dat ze iets willen zonder live contact want de kans dat dat uit de hand loopt is gewoon te groot

Nellie4 vindt dit leuk.
  13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.224
    1.758
    113
    Vrouw
    Sint kan ook in een soort pausmobiel rond gaan toch??

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Wij gingen maar zelden naar de intocht in de stad. Veel te druk, heel koud en kinderen zien niets of komen in de verdrukking tussen al die mensen of proberen snoep van de grond te eten. Geen bal aan.

Ik kijk liever voor de tv, ze hebben een pietenpak aan, zetten hun schoen, schaal lekkers erbij etc. En Sint of een piet komen wel op school (een verklede docent). De periode is leuk maar geeft al genoeg spanning zonder zo'n intocht waarbij je uren buiten staat.

Uiteindelijk zie ik het als moment van gezellig samenzijn met ons gezin (en nu de 2 toegestane gasten).

cowgirl80 en Taiga vinden dit leuk.
  15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Ik ga normaal ook nooit naar een intocht. Weleens gedaan, maar ik vind het verschrikkelijk. Al die drukte en dan het gedoe van sommige ouders die per se hun kind naar voren willen duwen (of erger nog zelf vooraan willen staan).

Dus wij zijn altijd thuis voor de buis. Met warme chocolade melk en slagroom en kruidnoten die de kinderen dan zelf bakken.
    Persoonlijk vind ik dat veel gezelliger en sfeervoller dan in de kou tussen een hoop mensen staan.

Fuddey vindt dit leuk.
  16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.224
    1.758
    113
    Vrouw
    Intocht in dorp is toch anders. Kleinschaliger

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja dat is zeker zo! Wij wonen in een dorp met minder dan 3000 inwoners. Wel met veel kinderen. Elk jaar start de sint bij de kerk, in een motor met zijspan. Politiewagen ervoor. Optocht door het dorp richting sporthal, waar het pietengym en pietendisco is. Is altijd superleuk. Het zou eerst wel doorgaan, maar geen optocht en in de sporthal zonder ouders, maar na de extra maatregelen vorige week, hebben ze besloten het niet te doen helaas. Dochter was er echt verdrietig over, die kijkt er al weken naar uit. Ze gaan nu tuinbezoeken doen. Ouders binnen, pieten komen in de tuin, dus lind even buiten. Is in elk geval iets.

18. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.224
    1.758
    113
    Vrouw
    Ja hier nog kleiner dorp en er gebeurd altijd een leuk verhaal en dan gaan we in de zaal verder en krijgen ze een kadootje.

ze zouden hier op aanmelding aan de deur komen. Dus sint op de stoep. Wij in de deur opening en kadootje op de mat. Maar omdat de veiligheidsregio zegt “ sinterklaas is afgelast” gaat er dus niks door

zo zonde

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, zeker zonde!

20. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wij hebben als buurtvereniging normaal ook een Sint bijeenkomst.

We hebben filmpjes opgenomen per kind/huishouden waarin de Sint een persoonlijke boodschap voor de kinderen had. Bestuursleden hebben kadootjes met QR code bezorgd bij de kinderen. Met die QR code kwamen ze dus bij hun filmpjes uit. Het was een groot succes! Heel veel leuke reacties van kinderen en ouders gehad!

Mamavan2SE en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina