Even een vraagje. Vanaf morgen gaat ons zoontje in het buggy-gedeelte van de wandelwagen. Voordat de discussies losbarsten ; hij is ruim 72 cm en ligt dus méér dan klem in de wandelwagenbak. Heb het zo lang mogelijk gerekt (beentje beetje in o-vorm gelegd enzo), maar als hij dan z'n beentjes eens strekken wil ligt hij pijnlijk klem met z'n hoofd en dat is zo zielig, dat kan echt niet meer). Maar goed, m'n vraag: we gaan hem in de buggy leggen op de allerplatste stand. Moet je je kindje dan ook echt helemaal in die veiligheidsriemen doen (hij kan er toch niet uitvallen zolang het plat ligt?)? Hoe doen/deden jullie het?
Wij hebben hem net sinds vorige week erin gedaan ook helemaal in ligstand, maar ik doe wel de riempjes om. Oke, het lijkt me niet dat hij er al uit kan, maar toch. Hij zal maar in een onbewaakt moment zich proberen om te draaien.. Nee, dan toch liever die riempjes maar vast.
Zou ik wel doen. Onze kleine zat/lag met 6 maanden in de buggy en ik vond het toch wel een veilig idee,die riempjes. Maar ik heb dan ook een ontzettende wiebelaar
Die kleine van ons was ook al snel uit de '' kinderwagen '' en wij hebben ook de buggy in ligstand gedaan, maar ik zou wel gewoon de riempjes om doen want die kleintjes zijn slim genoeg om er uit te komen
lars zit ook vanaf 6 maanden in de wandelwagen, en toen deed ik de riempjes helemaal vast, ook als hij lag, omdat het ineens zo ruim was om hem heen. nu hij bijna een jaar is doe ik het niet meer als hij ligt, want dan slaapt hij, maar wel als hij zit, anders klimt ie er waarschijnlijk meteen weer uit :s
Ik heb een slaapzak in de buggy, en die zit vast aan de buggy. Tijn doe ik in die slaapzak niet vast, de slaapzak gaat wel altijd minimaal half dicht geritst, dus hij kan er echt niet uit!
ik heb ook een voetenzak die tot zijn kin dicht kan, maar hij heeft ook al door dat die rits open kan, dus ik gok het niet meer. maar jou tijn is bijna 4 maanden jonger als lars
Teun is er met 4.5 mnd ingegaan en vanaf het begin hebben we de riempjes vast gedaan alvast wennen voor straks nu weet hij niet beter dat ze vast moeten, ook al zit hij in de voetenzak
rick ligt vanaf 5,5 maand in de wandelwagen. Ik doe altijd de riempjes vast. Waarom zou je het niet doen? Stel dat de wagen per ongeluk kiept of zo, dan is het wel zo fijn als hij vast zit...