Wat zou dit kunnen zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suusie0507, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje is vijf maandjes oud. De ene nacht slaapt hij helemaal door of soms 2 nachten achter elkaar. En dan ineens is het weer een paar dagen over. Zoals afgelopen nacht komt hij ineens rond half 2. Dan huilt hij heel hard, ik zit dan recht overeind in mijn bed en als ik dan naar hem toe loop en zijn speentje geef is het vaak wel weer goed. Maar dit is dan soms wel een aantal keren per nacht. Ik moet zeggen dat ik al aardig oververmoeid ben van dit, en iedere keer ook ziek ben. Heb echt een weerstand van nul komma nul. Hebben meer moeders dit, en wat doen jullie eraan?

Bedankt!

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Baby's hebben een slaapcyclus van ong 3 kwartier (bij volwassenen is dit 1,5 uur) Dit houd in dat ze iedere 3 kwartier eventjes wakker worden. Wij volwassenen hebben dit ook, maar vaak ben je zo kort wakker dat je het niet bewust mee maakt of de volgende dag niet meer weet. wij draaien ons even om en slapen verder. Baby's hebben dit dus iedere 3 kwartier. Vaak slapen zei ook weer direct in en merk je er niets van. Sommige baby's huilen eerst 5 minuutjes en slapen dan gewoon verder. Baby's die een speen in bed hebben, kunnen vaak niet inslaapvallen zonder te zuigen. als zij tijdens het slapen hun speen dus zijn verloren komen zei na die 3 kwartier dus niet altijd zelf in slaap en hebben hun speen daar voor nodig. wanneer ze deze niet zelf kunnen pakken (wat op jonge leeftijd eigenlijk nooit kan) zetten ze hun mama alarm aan.

Sorry als het een beetje een warrig verhaal is.

Deel Deze Pagina