Veiligheidswaarschuwing Bibi Excellence fopspeen

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door Felice, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    kruitvat eigenhuis merk. Heb mar gewoon de gok gewaagd. ze zijn er van 0 tot 6 maand van 6 maand tot 12 maand en 12+
    stukke goedkoper ook, heb nu 2 spenen die nog goedkoper zijn dan 1 Bibi.
    Alleen gaat de kruitvat niet verder dan 12 mnd + en is daardoor iets korter dan de Bibi 18 mnd + maar dat hinderd hier niet.

Hou deze ook goed in de gaten omdat ik deze niet kende en hij er best veel op knaagd als ie wakker word. (ookmet de oude Bibi trouwens)
    Maar tot nu toe doe ik met deze ongeveer net zo lang als de Bibi.
    De ene keer vertoond de speen erg snel scheurtjes en de andere keer houd ie het wel een maand uit. Spenen vervang ik zo ie zo elke maand, scheurtjes of geen scheurtjes, want je ziet ze ook niet altijd terwijl ze er misschien wel zitten........

2. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Senks!! :)

3. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    ik snap werkelijk ook niet waarom ze de spenen vernieuwd hebben.. die oude waren toch goed? ik vind het maar stom!

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    zoontje van mijn nicht heeft die nieuwe een week gehad en ineens had hij alleen de speen in zijn mond. zomaar losgelaten dus niet op gebeten! levensgevaarlijk!! ze had gelijk gemaild, mailde bibi terug dat hij er niet op moet bijten.. jeetje das wel erg slechte service het kind had kunnen stikken doordat het losliet zonder er dus op gebeten te hebben of wat dan ook

5. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    echt waar? jeetje wat idioot zeg! ik had een serieuze klacht ingediend! en anders naar zo;n programma schrijven.. hoe heet dat ook al weer... volgens mij kassa

6. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjonge jonge, zie je wel dat het niet alleen door het bijten komt en sorry hoor, maar naar mijn idee moet een speen daar toch wel een beetje tegen bestand zijn toch. Kijk constand erop knagen vraagd om problemen maar het zit nu eenmaal in de mond dus kleine kans dat het in aanraking komt met die flijmscherpe tandjes...:cool:

Snap ook niet waarom die oude vervangen is door de nieuwe... Met die oude was niks mis mee waarom moeten ze het dan weer in hun ogen dan verbeteren?? en wat hebben ze dan verbeterd? Daar ben ik ook nog steeds niet achter....

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs

Ik kreeg van onze tandarts het advies om sowieso altijd de kleinste maat speen te blijven gebruiken. Dat zou minder slecht zijn voor de stand van de tanden. Ik denk dat als je eenmaal een grotere maat hebt, dat je dan niet meer terug kunt, maar waarschijnlijk is het dus niet erg als de speen na 12 maanden niet verder meegroeit.

8. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Omdat er veel reacties komen op de nieuwe generatie Bibi spenen, heb ik een oud topic hierover weer geopend en alle reacties samengevoegd.

Een paar pagina's terug kun je ook de resultaten lezen van het onderzoek dat door de Nederlandse Voedsel- & Waren Autoriteit (NVWA) is gedaan naar aanleiding van meldingen van scheurtjes in de Bibi 16+ spenen.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Mijn dochter heeft al ruim twee jaar geen speen meer. Heb in die tijd ook een conflict gehad met bibi want ze had de speen achter in haar mond/begin keel gestopt. Gelukkig zag ik het op tijd en kon ik hem uit haar mond vissen, met moeite. Ik heb een boze mail naar bibi gestuurd en daar kwam de reactie op: er zitten gaatjes in dus ze kan blijven ademen. Ik heb gelijk alle spenen weggegooid en ze heeft er nooit meer een gehad. Zo geschrokken was ik!

10. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook hier slechte ervaring met de nieuwe speen!
    Steeds een scheur in de speen. Elke week een nieuwe speen en steeds weer een scheur :x
    Heb de speen de deur uit gedaan en nu al 2 weken zonder speen :cool:

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik hoor nu net op het nieuws dat de new generation spenen van Bibi inderdaad levensgevaarlijk is. Net als ts zegt: ze kunnen makkelijk stukjes er vanaf bijten.
    Ik heb er een stuk of 10. Moet ik ze nu allemaal weggooien?

12. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Wat denk je zelf? :D zal het wel doen!!

13. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Uhhh JA!

Er komt eerst een gaatje in, deze wordt steeds groter en er brokkelt stukjes af! Ik heb het een paar weken aangekeken en steeds nieuwe speentjes gekocht en toch steeds die scheur erin, vond de risico te groot voor verstikking dat de speen de deur uit is gegaan.

Bij een volgende kindje ga ik niet meer voor de Bibi speentjes, tenzij de oude model weer terugkomt.

14. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt volgens mij omdat ze bepaalde weekmakers niet meer mogen gebruiken.

15. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar waar blijft VeiligNederland met een reactie?

16. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    die is allang geweest hoor! er lopen meer topics over dit onderwerp onder andere 1 van VeiligNL

17. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Wel slecht dat er sowieso in april al een melding van wordt gemaakt.. en dat er nu pas officieel voor gewaarschuwd word!...

18. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Wij nemen contact op met de NVWA om na te gaan waarom er - ondanks eerder onderzoek - nu toch een veiligheidswaarschuwing is uitgegaan. Zodra we iets meer weten, posten we het hier.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

19. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    ik ben benieuwd...

Deel Deze Pagina