Hoi meiden! Zoals de titel al zegt: mijn dochtertje lust geen melk. Graag zou ik haar bij haar broodje tussen de middag een beker melk geven, maar ze wil het écht niet. Ik kwam erachter een tijd geleden toen ik haar voor het slapen geen flesvoeding meer wilde geven, maar een beker warme melk. Na 1 slok wilde ze niet meer, terwijl ze altijd een 180 fles dronk voor het slapen gaan. Ze lust het niet koud, niet warm. Ik wil wel dat ze voldoende melk (zuivel) binnen krijgt. Ze krijgt 's ochtends een bord pap en 's avonds na het eten altijd danoontje of yoghurt. Is dit dan genoeg? En wat zouden jullie haar bij haar boterham geven? Alvas bedankt voor de tips Liefs Tamara
Bij de boterham kan je ook gewoon thee geven. Of thee met een schepje flesvoeding of wolkje melk erin. Verschillende soorten thee proberen, mijn dochter lust graag vanille rooibosthee. Je kan ook karnemelk proberen tussen de middag? Zelf drink ik (nogsteeds) graag karnemelk met een scheutje bessensap of diksap/siroop erin. Wbt hoeveelheid zuivel; 300cc is genoeg, kaas op brood mag hier ook voor meetellen. Een ontbijtbordje pap en een schaaltje yoghurt toe kan dus al genoeg zijn.
Wat gebruik je voor melk?? Halfvolle of volle melk?? Die smaken verschillen namelijk nogal... je zou dan eens die andere kunnen proberen. Of inderdaad karnemelk (evt met scheutje diksap). Maar als je met het bordje pap en het toetje al aan de 300cc komt, is het ook prima natuurlijk. Kun je lekker wat thee geven bij de boterham....
Mijn dochtertje lust ook geen melk. Ja wel uit een zuigfles, maar die heb ik een jaar geleden afgeschaft(speen stuk, geen nieuwe gekocht) en sindsdien lust ze geen melk meer. Ik doe half choco, half melk.
Mijn zoontje krijgt 's ochtends pap, aangemaakt met 150 ml volle melk, en na het eten volle yoghurt, ook ongeveel 150 ml. Dan zit hij aan zijn zuivel. Plakje kaas op brood en hij zit zelfs over het minimum. Melk drinken doet hij eigenlijk nooit, hij drinkt verder thee en water.
We hadden hetzelfde probleem toen we gestopt waren met opvolgmelk. Ik had het tijdelijk opgelost door yoghurt en pap, maar ik bleef melk aanbieden (en geen ongezonde alternatieven). Het heeft ruim 3 maanden geduurd, maar de aanhouder wint: ze vraagt nu zelf om melk bij haar broodje
Thnx meiden! Ik denk dat ze al met al wel genoeg zuivel binnen krijgt. Bij haar boterham krijgt ze nu Yoki, Fristi, nestlé fruitsap of limonade, dus dat houden we dan lekker zo