Ik heb een tijdje de blauwe leren jongensslofjes gebruikt tot mijn zoontje toe was aan een grotere maat. Na lang zoeken vond ik vorige week nog een paar maar bij het afrekenen kreeg ik te horen dat ze niet meer verkocht mochten worden vanwegen een fout met het stiksel. Ik kon er verder niks over vinden en de verkoopster kon mij ook niet vertellen of het een risico voor de veiligheid is of niet. Ik vond het wel apart dat ik ze echt niet mee kreeg, als het enkel een stikfout is dan hoeft dat toch geen reden te zijn om ze niet meer te verkopen? Is er iets bekend over een terugroepactie? Ik zou graag willen weten of ik de slofjes veilig kan gebruiken bij een volgende kindje. Alvast bedankt!
Beste Saartje, We hebben het even gecheckt bij de NVWA (Nederlandse Voedsel & Waren Autoriteit), maar er is geen terugroepactie bekend bij hen of bij ons. De fabrikant kan uiteraard ook op eigen initiatief producten uit de handel halen, bijvoorbeeld omdat een product niet voldoet aan de eigen kwaliteitseisen. Groet, Angela VeiligheidNL