stuitligging, minder beweging en draaipoging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liekeinspanje, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Misschien is deze vraag al talloze keren gesteld hoor, maar ga het toch weer proberen :)
    Vandaag in het ziekenhuis geweest omdat ik minder beweging voelde in mijn buik. De baby ligt nog steeds in stuit (al een hele tijd, zolang als ik me kan herinneren) en sowieso voel ik de baby minder bewegen, tenminste dat idee heb ik. De CTG en echo was gewoon goed, ik moet het nog wel in de gaten houden, maar eerlijk gezegd maak ik me ook niet zoveel zorgen, ik vraag me gewoon af of het voelen van minder beweging ook aan de stuitligging kan liggen? Op de echo was ook te zien dat de baby er rustig bij lag.
    Daarnaast gesproken over een draaipoging over 1-2 weken. Wat zijn jullie ervaringen? Ik wil het op zich wel proberen, maar ik vind het ook "zielig" voor mijn kindje als ze zo lekker ligt. Wie zijn wij dan om het te veranderen denk ik maar. Anderzijds wil ik wel graag op de normale manier bevallen.

2. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    Hoi, mijn zoon lag ook in stuit waardoor ik hem minder voelde. Moest elke dag voor controle. Ze gaven mij ook de optie draaien maar heb het niet gedaan omdat er teveel risico's aanzitten . De kans dat het lukt is klein daartegen over is de kans dat er iets fout gaat groter. Je bevalling kan er eerder door starten. Het is verder ook pijnlijk.
    Dat is wat ze mij toen vertelde. Dus vond het maar niks.
    Heb toen gekozen voor gewonr bevalling die een ks werd want kreeg hem er niet uit.
    Soms lukt het draaien maar laat je goed informeren maar ikzelf vond het een te groot risico.

Veel succes beslis waar jij je beste bij voelt.

Gr.

3. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    @ cook bedoel je met de bevalling eerder beginnen ook dat dat in de dagen erna zou kunnen of alleen als je daar bent? Want daar ben ik wel op voorbereid. Je bent tenslotte al in het ziekenhuis. Op de site staan wel de nadelen en ik begrijp dat de kans op complicaties minimaal is. Maar ik vraag me dus inderdaad af of dat zo is. In ieder geval ga ik mijn vragen/twijfels wel duidelijk maken en als het niet goed voelt het zeker niet tegen mijn zin doen.

4. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    en de pijn heb ik er denk ik wel voorover. Het zijn meer de risico's die er aan vast zitten.

5. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Mijn mannetje is met 37w3d gedraaid uit zichzelf en voel veel meer beweging en ook heel anders

6. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Kylie, wat fijn dat je kleine man zich nog bedacht heeft! Hopelijk gaat dat hier ook nog lukken.

7. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ja,..jammer genoeg ziet het er niet echt naar uit dat hij zo blijft liggen.
    Woensdag lag hij geheel ingedaald, vandaag was hij er vrijwel helemaal uit. We (de vlk en ik) zijn er niet gerust op dat hij zo blijft zitten.
    Vanmiddag lag hij ineens overdwars..

8. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Wat apart, al ingedaald en toch weer terug draaien. Onze kindjes zijn eigenwijs :)

9. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb ook voor een ks gekozen en niet voor versie, omdat ik er niet achter stond. ik had het idee: als hij zo ligt zal het wel met een reden zijn en ik ga hem niet dwingen om anders te gaan liggen...Mijn gevoel zei ook om het niet te doen.

Je gevoel is het belangrijkst! Als je niet achter een versie staat moet je het niet doen. Ook al zal er in 99,9% van de gevallen niets gebeuren, als je net bij die 0,1% hoort, word je niet blij...

Maar daarnaast is een ks natuurlijk ook niet niks, het kost flink wat tijd om te herstellen en voor een volgende zwangerschap brengt het risico's mee. Alleen had ik zelf zoiets van: ik wil de risico's bij mij leggen en niet bij mijn kleintje.

Overigens voelde ik onze kleine ook niet super vaak. Maar als hij dan ook bewoog deed ie het meteen goed... "schuurde" met zijn hoofdje vaak langs de binnenkant van mijn buik... ;)

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    heyhey!
    Mijn schoonzusje heeft een stuitbevalling gedaan en dat is super gegaan, maar dat even terzijde.
    Mijn beide jongens lagen vanaf het begin in stuit, maar een draaipoging wilde ik niet. Ze moesten vanzelf draaien of maar niet:) De eerste is zelf gedraaid en de tweede na behandeling met een kruidenstick..ik weet alleen niet meer hoe die heet..Ohja! Moxatherapie! Ik weet natuurlijk niet of het echt door die stick kwam, maar het is wel bewezen dat een hoger percentage kindjes draait als die stick wordt gebruikt dan wanneer het niet wordt gebruikt. Je ontspant lekker:)

11. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    ik bedoelde dat de kans er is dat je bevalling gelijk begint. weet je elke gyn denkt er anders over. die van mij vond dat het teveel risico's met zich mee bracht en de de kans klein is dat het zou lukken. terwijl een andere gyn die ook kwam kijken had zoiets van we proberen het gewoon.
    mijn gevoel zei me gewoon niet doen. er waren die week al drie vrouwen natuurlijk bevallen met eens stuitligging dus dat zijn we gewoon gaan proberen. alleen toe de weeen eenmaal begonnen heeft het vijf dagen geduurd om tot 9 cm ontsluiting te komen en was ik gewoon te moe om hem eruit te persen. dus werd het met spoed een ks. maar eer zijn genoeg vrouwen die wel natuurlijk bevallen met een stuit....

belangrijkte is volg je gevoel en laat je niks wijs maken door wat artsen vertellen of de statistieken laten zien hierover.
    doe wat jij denkt wat het beste is voor jou baby.

sterkte....

12. dans

dans Actief lid

31 mrt 2012
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje lag ook in een stuit. Ik heb wel de kering gedaan de gyn zei dat er een kans is dat het lukt want de baby was toen niet heel groot. Nou de kering is niet gelukt en het deed heel erg veel pijn. Ik heb toen gekozen voor een keizersnee omdat ik een stuitbevalling niet zag zitten.

Ik ben nu zwanger van de tweede en als het blijkt dat de baby ook in een stuit ligt dan zal ik geen kering meer doen ik ben er letterlijk van genezen.

Volg je gevoel dat is het beste.

13. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Ga er nog eens goed over denken, bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina