Velamenteuze insertie navelstreng

Discussion in 'Zwangerschap' started by Wensmamma, Mar 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    Bij de 20 weken echo is bekend geworden dat de navelstreng aan de vliezen vast zit. Dit kan betekenen dat ik een ks moet ondergaan.

Ik heb natuurlijk al gegoogled en kwam erachter dat het niet heel ernstig hoeft te zijn, maar wel in combinatie met een laagliggende placenta en vasa previa (voorliggende vaten).

Ik was eigenlijk zo flabbergasted dat ik niet verder heb gevraagd, dat ga ik dus doen met de volgende controle die ik heb (3 april). Gelukkig loop ik al bij de gyn.

Met kindje gaat tot nu toe alles goed. Hij ligt zelfs voor op de groei, maar ja dat kan nog veranderen natuurlijk.

Ik ben benieuwd of er hier meiden zijn die hier ervaring mee hebben? Zodat ik een beetje weet wat ik kan verwachten.
    Ik probeer me er niet teveel mee bezig te houden, want ja ik kan er niets aan veranderen. Wel ben ik erg blij dat ik het nu al weet. Maar goed ik wil toch wel voorbereid zijn eigenlijk.

2. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook gehad, alleen kwamen ze hier pas achter na de bevalling. Mijn vliezen waren uit zichzelf gebroken en gelukkig zijn er toen geen bloedvaten o.i.d. gescheurd. Ook het komen van de placenta ging vrij gemakkelijk. Ons meisje was met 37 weken 3310 gram, dus ook niets geen groeiachterstand. Een positief verhaal dus! Succes!

Share This Page