Hallo meiden, Ik heb overmorgen mijn 20 weken echo (ben dan 19 weken) en ben erg benieuwd wat de lengte van het kindje bij jullie rond deze termijn was. Ik weet dat ieder kindje verschillend is maar ben gewoon erg nieuwsgierig. Ik bedoel de lengte van kop tot kont om het zo maar te zeggen zo wordt het namelijk bij mijn verloskundige ook gemeten (zoals bij de meeste denk ik wel) maar als ik google zie ik toch dat op veel sites/forums hele verschillende lengtes worden genoemd bij ongeveer dezelfde termijn, soms wel een verschil van 6 cm! dit zal haast wel met de manier van meten te maken hebben maar ik wil dus wel een beetje gelijke antwoorden (voor zover dat kan uiteraard want ieder kindje heeft natuurlijk zijn eigen groei maar 6 cm op dezelfde termijn kan het niet verschillen lijkt mij als er op dezelfde manier wordt gemeten) Alvast bedankt voor jullie antwoord!!
bij mij ook alles appart, denk dat je bij een zwangerschaps kalender van week tot week een beetje een indicatie kan krijgen hoe lang jullie kindje is.
oww haha, ja je merkt wel meteen dat dit mijn eerste zwangerschap is haha weet helemaal nog neit hoe en wat ze allemaal meten, mijn laatste echo was met 9w5d dus dat is al even geleen en dan meten ze uiteraard nog van kop tot kont . Maar op een site twijfel ik dus altijd aan hoe ze het kindje meten, ik wil niet denken dat mijn kindje een bepaalde lengte heeft en dan hoor ik overmorgen dat het dus een stuk kleiner is als ik dacht, nu is dat natuurlijk niet erg, ik kan dan ook meteen vragen of de groei goed is enz maar was gewoon nieuwsgierig om te kijken of er veel verschil in zit bij anderen
Bij mij hebben ze de lengte van de kleine niet gemeten. Maar gemiddeld is een kleine van die termijn zo'n 25 cm. Wel hadden ze nu een gewicht, even uit mijn hoofd was onze kleine man 322 gr.
Bij mij hebben ze met de 20 weken echo ook niet van kop tot teen gemeten.. Ze hebben alles apart gemeten. Heb er wel naar gevraagd, maar het kindje is dan al veelste groot. Best wel logisch, achteraf gezien haha Maar ook al zouden ze het wel kunnen, dan kan het ook zijn dat je kindje net een groeispurt heeft gehad of wat dan ook.. Dus je hebt er ook niet zoveel aan..
Dat is best pittig al! haha wat gaat dat hard eigenlijk, op het begin is het nog zo klein en gaat het om de milimeters en tegen deze termijn gaat het met centimeters tegelijk vooruit. Maar is die 25cm dan het hele kindje of van kop tot kont? pfff wat een vragen he haha maar ben gewoon zo nieuwsgierig, en ontwetend blijkt maar weer haha. maar omdat het al 10 weken geleden is dat ik mijn laatste echo heb gehad heb ik eigenlijk geen idee wat er in de tussentijd allemaal is gebeurd, tuurlijk krijg je niet zo veel echo`s maar ik heb mijn 12 weken echo (om het zo maar te noemen) al met 9w5d gehad en achteraf had ik hem liever later gehad!
hier gisteren de 20wkn echo gehad. Ze meten hier niet de lengte van het kindje zelf maar de hoofdomtrek, buikomtrek en lente van het bovenbeentje. Daaruit kunnen ze de groei opmaken. Ze had hier voor de grap het voetje nog opgemeten en die was 3,4cm. Maar bij deze termijn is een kindje idd gemiddeld 25 cm.
Ze meten inderdaad niet standaard van top tot teen bij die termijn. Via deze link krijg je een goede indruk van het gemiddelde: Average fetal length and weight chart | BabyCenter
Ze meten bijde 20 weken echo niet de lengte van je kindje zoals ze dt doen als het zo klein is Ze meten het bovenbeetje, hoofdje en buik En aan de hand daarvan kijken ze of het goed is.. Maar ze zullen aan de hand van die metingen niet zeggen je kindje is 23 cm oid... Ze vertellen alleen het geschatte gewicht
okee, het wordt me nu een stuk duidelijker haha een beetje stomme vraag dus maar ben wel blij met de antwoorden. Ik had het leuk gevonden als ze dus de lengte van het kindje vertellen maar ja, als dat niet gaat.. haha, ik krijg namelijk vaak de vraag van vrienden hoe groot het kindje nu ongeveer is (die hebben bijna allemaal nog geen kinderen), ze vragen het vooral omdat ik best een behoorlijke buik heb voor mijn termijn en eerste kindje en ik vind het leuk om dan een beetje een correct antwoord tegeven. en uiteraard vind ik eht zelf ook leuk om te weten maar je leest overal andere gemiddelden en dat maakt het zo lastig.
haha gelukkig, ik dacht al dat het alleen aan mij lag haha maar goed, de eerste keer weet je er natuurlijk ook nog neit zo veel van maar ik had niet verwacht dat het kindje al te groot is om echt te meten met 20 weken
Stomme vragen bestaan niet ! Je kan ze straks wel vertellen hoe zwaar je kindje ongeveer geschat wordt. Met 20 weken is dat gemiddeld 350 ik had 390 . Ik had met 17 weken en 5 dagen een geslachts echo laten doen Toen heeft ze wel geprobeert te meten hoelang de kleine was. Eerst van kop tot kont en daarna de beentjes en kwam toen op 20cm uit(goed voor 18 weken). Inderdaad erg leuk om te weten als het mogelijk is. Je kan je vrienden dus gewoon vertellen wat er op inet staat. De ene baby is dikker en groter dan het gemiddelde de andere weer wat kleiner. Dus gewoon zeggen de baby is ongeveer zo lang. Geniet van je zwangerschap en hopelijk heb je een mooie 20 weken echo. Het zal heel bijzonder zijn als je straks ziet hoe compleet alles is. Hier was al duidelijk te zien dat de baby neus en lippen van papa heeft (alhoewel vruchtwater kan het beeld erg vertekenen )
Haha ik vond het geen stomme vraag. Ik dacht juist: balen dat ze daar bij mij niet op gelet hebben, had wel willen weten hoe lang die dan precies was. Maar blijkbaar meten ze dus alleen delen op. Gewicht hebben ze bij mij ook niet vermeld, helaas.
Haha gelukkig, ik krijg nu wel een beetje een idee wat ik kan verwachten. Wat grappig trouwens dat je de vormen van het gezichtje al zo goed kan zien nog 2 lange dagen en dan kan ik ook weer een blik werpen op mijn kleine wondertje, nu maar hopen dat alles goed is
Ja, jammer dat ze dat niet hebben verteld, bij mijn eerste vroege echo met 7w5d dacht ik er op dat moment niet aan, ik was veel te bang na een miskraam dat het niet goed zou zitten dat ik alleen maa blij kon zijn dat het hartje het deed. toen ik naar huis reed had ik al spijt dat ik was vergeten te vragen hoelang de kleine eigenlijk was maar heb toen gewacht op mijn termijn echo, gelukkig had ik die 2 weken later al maar dat soort dingen zijn gewoon leuk om te weten ook als eventueel vergelijkingsmateriaal bij de 2e
Ik heb de echo nog niet gehad, maar ben benieuwd of ze het wel verteld. De vorige keer bij de geslachtsecho met 16 weken vertelde ze dat het beebje zo'n 16,5 cm en 200 gram woog. Als ik dat vergelijk met bepaalde websites klopt daar niks van. Qua lengte dan weer wel als ze van kop tot teen gemeten heeft, maar dat gewicht is dan best veel al toch? Zal dat de volgende keer eens vragen.