bloeding na vrijen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lmcm, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft er iemand dit ook al gehad: bloedingen na seks?

Op 14 weken had ik dit de eerste keer voor. Ik was net 3 dagen gestopt met utrogestan (had héél traag afgebouwd). Toen was het dus de vraag: ligt het aan de seks of aan de utrogestan of ...? De gynaecoloog zag dat de placenta deels voor de opening van de baarmoeder lag. Dit, in combi met de seks, zou dus best eens de oorzaak geweest kunnen zijn, zei ze.

Op de 16 weken echo was de placenta al goed opgeschoven en de baby deed het prima.

Nu ben ik 17 weken en had gisteren seks met mijn man. We hebben het echt extra extra voorzichtig gedaan (normaal is het ook niet heel hard ofzo, maar toch), we hebben er echt op gelet. Nadien kreeg ik opnieuw een bloeding.

Mijn gynaecoloog is niet bereikbaar vandaag.

Nu moet ik wel zeggen dat ik dat ook soms had voor ik zwanger werd. Misschien een wondje ofzo?

Wat is jullie advies? Zouden jullie morgen toch eens naar de gynaecoloog bellen? Of gewoon ervan uitgaan dat alles OK is met de baby? Ik word hier heel onzeker van. Zeker omdat we al een miskraam achter de rug hebben...

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Is het echt rood of meer bruinverlies? Ik heb er ook geregeld last van na de seks, maar dan bruine afscheiding.. ben daardoor een beetje huiverig voor seks want ik word er soms ook behoorlijk onzeker van. Maar hoeft natuurlijk niets te betekenen

3. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet bruin, echt rood/rozig... Maar duurt wel nooit de hele dag. Door dat bloedverlies heb ik dus echt wel minder zin in seks. Jammer! Ook naar m'n man toe. Al snapt hij dat natuurlijk heel goed.

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Heb je het voordat je zwanger werd weleens laten onderzoeken door middel van een uitstrijkje? Want je kan ook een bloeding krijgen door onrustige cellen.
    Niet om je ongerust te maken, maar zou bij de gynaecoloog zeker benoemen dat je voor je zwangerschap ook weleens last had van contactbloedingen.

5. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Ik heb het ook 2x gehad. Ook echt rood bloedverlies, en behoorlijk veel. Ik heb de verloskundige beide keren gebeld (dat was ook goed dat ik dat gedaan had, zei ze), maar is verder niets mee gedaan. De baarmoedermond is in mijn geval vrij gevoelig dus waarschijnlijk knapt er dan een bloedvaatje. Wel ontzettend vervelend inderdaad... herkenbaar.

Afgelopen woensdag was ik in het ziekenhuis i.v.m. veel harde buiken. Toen vroeg de gynaecoloog ook of ik tijdens mijn zwangerschap bloedverlies heb gehad. Toen ik zei dat ik dat 2x na het vrijen heb gehad, ging hij daar verder niet meer op in. Ik denk dus dat het niet zorgwekkend is, maar ik zou het toch even melden aan je gyn, dat hij ervan op de hoogte is. Als zij het nodig vinden om even te controleren, dan zullen ze dat aangeven. Succes!

6. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Oh, en ik had het ook al een aantal keren voordat ik zwanger was

7. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Stelt me toch al enigszins gerust.

Ik laat elk jaar een uitstrijkje nemen en dit is telkens in orde. Ik denk dat ik mss ergens een wondje heb. Of een heel gevoelige baarmoedermond.

Omdat ik sinds de bloeding heel erg veel slijmverlies heb (de ene keer normale kleur, de andere keer rozig/bruinig) wou de gynaecoloog me toch zien voor de zekerheid. Morgenvroeg moet ik eens gauw een echo laten maken. Seks mocht voorlopig niet...maar dan zou ik toch niet 100% op m'n gemak zijn.

Ik ga er van uit dat alles OK is met de baby, maar ik hou jullie op de hoogte!

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Je bent van onderen wel meer doorbloed dan normaal hé. Elke keer als wij seks hebben bloed ik ook een beetje.
    Misschien zit je placenta te veel voor de uitgang maar ik denk echt omdat je baarmoeder en alles beter doorbloed is, je gewoon iets sneller bloed verliest. Super vervelend natuurlijk!
    Zolang het een paar druppeltjes zijn zou ik me geen zorgen maken meid.

9. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had de gynaecoloog ingelicht van de bloeding en die had toch liever dat ik eens langs kwam voor een snelle echo.

M'n placenta (die vroeger voor de uitgang lag) was volledig opgeschoven, dus daar lag het al niet aan. Ik heb hoogstwaarschijnlijk een heel gevoelige baarmoedermond waar af en toe een bloedvatje knapt. Kan dus nog gebeuren en kan serieus bloeden, maar is onschuldig.

Omdat ik het voor de zwangerschap ook dikwijls had, moet ik voor de zekerheid na de bevalling gewoon nog eens een uitstrijkje laten nemen. Dit doe ik normaal elk jaar, maar met de miskraam ertussen is dit nu iets langer geleden. Vandaar.

Ik maak me er voor het moment dus geen zorgen meer in als ik bloedverlies heb. Kindje doet het prima dus ik ga lekker genieten :)

10. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Fijn om te horen! Zo is het bij ons ook inderdaad :)

11. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had dit ook bij de eerste zwangerschap. Dat was wel wat eerder in de zwangerschap: met 6 weken.
    Het enige wat ik weet is dat er bij een zwangerschap sneller een bloedvaatje kan knappen oid. Zo is het bij mij in elk geval verklaard.
    Goed dat je bij de gyn komt, die kan meteen kijken als het nodig is. Natuurlijk gebeurt dit meestal als de gyn vrij is ;)
    Succes met wachten en wie weet is het een gewoon zwangerschapskwaaltje!

Deel Deze Pagina