Nou de titel zegt eigenlijk al genoeg. Laten jullie je kindjes wel of niet in de zon spelen? Ik wil Wayne straks weer buiten in het badje en de zandbak laten spelen, maar wat doe je met het badje, zet je die in de schaduw of kan het wel eventjes in de zon.. Voordat Wayne naar buiten gaat, wordt hij sowieso ingesmeerd met factor 50.
goed insmeren, hoedje/petje op dan zou ik het wel aandurven maar niet tussen 12 en 15 uur en ook niet als ze nog heeeel jong zijn, mijn meisje hou ik vandaag lekker in de schaduw
Wayne is 16 maanden, en ik ga meestal pas aan het eind van de middag met hem buiten zitten, meestal tegen 16u pas..
Ik hield mijn zoontje flink uit de zon tot hij zo'n maand of 6 was. Daarna wel wat meer in de zon maar goed ingesmeerd en / of volledig gekleed (hij wil niets op zijn hoofd). Nu met een jaar gaat hij wel naar buiten om te spelen en dan smeer ik hem wel in (en smeer ik ook regelmatig bij).
ja hoor, ingesmeerd en met een petje op lekker genieten van de zon... voor de warmte zou ik het badje juist lekker in de zon zetten.
Hier ook op het eind van de middag en dan met factor 50 insmeren. Badje staat half wel half niet in de zon. Hoedje probeer ik op te houden, maar madam kiest meestal zelf anders. Ze wordt toch stiekum een beetje bruin
Ja petjes en hoedjes zijn hier ook geen succes... Tenminste die van hemzelf. De petten van papa zet hij wel op.. Al is het maar voor even..
Ah als je kind haar heeft, hoeft het echt niet constant een pet op Mijn broertjes en zusjes lopen ook echt niet meer de hele dag met een pet op hoor! Beter gezegd, ze hebben nooit een pet op (de jongste is 4). En als je pas laat in de middag gaat en je je zoontje goed insmeert, lijkt het me juist gezond om even wat zonnestralen te zien
Onze kleine krijgt factor 50 op en in het zwembadje zit ze in de schaduw. Maar ja, op de fiets voorkom je niet altijd dat ze in de zon zitten en dan krijgt ze ook nog een pet op. Verder brengt ze haar dag door in de schaduw en vooral ook wel binnen waar het koel is.
Ik hou mijn dochter zo veel mogelijk in de schaduw. Ik zelf ga ook niet in de volle zon zitten. Ik verbrand ook heel snel in de zon en aangezien Robyn haar lichte huidkleur van mij heeft overgenomen ben ik veel te bang dat ze ook gaat verbranden.
Kinderen tot 4 jaar hebben een heel dunne huid die heel snel verbrandt. Dat is anders dan verbranding bij volwassenen. Van kinderhuid die verbrandt, beschadigt het dna van de huid en dat kan op latere leeftijd huidkanker tot gevolg hebben. Het is 30 graden in de schaduw, hoezo moet een badje nu in de zon staan dan? Dan doe je er toch lauw water in? Bovendien verbranden ze tig keer zo hard als er zonnestralen op het water weerkaatsen. Sowieso minimaal met factor 50 smeren, vaak herhalen en een half uur voor de zon aanbrengen. Truitje met lange mouwen, pet op, zonnebril op (hoornvlies is zo dun, kan ook blijvende schade aanrichten). Ik zit hier lekker buiten met m'n ventje in z'n blote gat in de schaduw; heerlijk!
nee hier ook niet in de zon hoor. marinte heeft net lekker een half uur in het badje gezeten onder de grote parasol en helemaal ingesmeerd. na 3 kwartier... hoppa weer naar binnen.
Sterre komt ook bijna niet in de zon, als we ergens heen gaan of op de fiets smeer ik haar altijd in. En een pet op, want ze heeft ook een hekel aan de zon in haar ogen.
Mijn dochtertje is net 2 en die is vanaf een uur of 4 weer naar buiten gegaan, loopt nu in haar blote kont rond en gaat af en toe in haar badje. Ik heb haar wel helemaal ingesmeerd met factor 50. Ze heeft ook vaak een zonnebril op. Mijn zoontje ligt nu binnen in de wagen, ook hem smeer ik in, al ga ik er niet mee in de zon. Als het niet zo warm is, zet ik hem in de tuin in de schaduw met het muggennetje erom heen.
Nou ik heb het badje toch maar in de schaduw gezet. Het was in de schaduw idd dik 30 graden.. Alleen heeft hij nu ontdekt dat hij ook buiten in de tuin kan lopen, dus het ging in het badje, eruit, in de zandbak, eruit, naar achteren lopen, dus ff in de zon. En weer terug.. En dan zo weer door de zandbak naar het badje.. Maar goed, grootendeels toch in de schaduw. JA dat hij dan zelf de zon in loopt, is niet tegen te gaan..
Ik zou voor zover het kan ook altijd zou veel mogelijk in de schaduw blijven met de kleine. Sowieso nu die van ons nog zo klein is. Als ze op een gegeven moment kruipen/lopen kan je het ook niet altijd tegen houden natuurlijk