Hoi hoi, Gisteren heb ik voor in het ledikantje 2 overtrekken gekocht van Lief! met als idee om daarin een Vellux duodeken te gebruiken. Op internet lees ik positieve reacties en blijkt dat deze deken door TNO uitgebreid getest is en als zeer velig uit de bus is gekomen. Mogelijk zelfs veiliger als de combinatie lakentje dekentje. Dilemma: Bij navraag bij de Babydump blijkt dat deze duodeken uit 100% polyester bestaat. Ik weet dat de kraamverzorgsters hameren op 100% katoen, maar in hoeverre wordt de Vellux deken als veilig bevonden door de kraamverzorgsters? Of wordt de deken door de polyester al meteen afgeschreven. Graag jullie ervaring/ mening. Bedankt! X
Hier geen probleem. Kraamzorg vond het vorige week prima hoor Hier ook Vellux duo deken icm lief! katoenen dekbedhoesjes
Ik heb ook de Velux duo deken icm dekbedhoesjes, werkt ideaal en dekentje is super fijn Ook van kraamzorg geen commentaar gehad destijds!
Hier ook de Vellux deken in een dekbedovertrekje en ga dat voor baby nr 2 ook zeker weer doen. Vind t zoveel makkelijker dan dat geklooi met lakentjes en deken die steeds losgewoeld wordt..
Oohh nou gelukkig eenduidige antwoorden van jullie allemaal. Thanks! Kan ik dit ook officieel afronden haha, het wordt gewoon de Velux deken. Ik las op een andere website ondertussen dat er nu ook een medisch keurmerk aangehangen is en het landelijke kraamzorgpunt ook akkoord heeft gegeven. Mocht mijn kraamverzorgster zeuren zal ik haar wijzen op die informatie die ik tot zover heb gevonden. @ Daantje22: Ik had jouw foto voorbij zien komen in een ander topic. Ik vond het er zo schattig uitzien met jouw meisje dat ik hetzelfde overtrek heb gekocht bij de Babydump. En nog een andere van Lief! (de roze met LIEF op het dekentje en een hartje op het kussen). De kussen ga ik overigens niet gebruiken, of misschien voor in een stoel te leggen oid. X
wij hebben dit dekentje ook aangeschaft op advies van babydump. En toen we laatst intakegesprek hebben gehad van de kraamzorg heb ik er nog extra na laten kijken en ze zei dat het prima was. Mij lijkt dit ook het fijnst te gebruiken, gewoon dekentje met overtrekje en klaar. Als ik met die lakentjes enz had moeten werken, was gigantisch fout gegaan denk ik hahaha..