Kraampakket

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Greyhound, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag mijn kraampakket gekregen van Menzis.

Ik heb nog wel een vraag:
    Zit alles erin wat je nodig hebt? Zit er genoeg van alles in?

Wie heeft er nog wat bijgehaald wat erg handig is en niet of niet genoeg in het kraampakket zit?

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Kraamverband!! En dan niet uit de apotheek(das echt geen fijn spul, heel "bol") maar heeeeeeeeel veel pakken zwarte kotex, je kan er zoiezo drie bij kopen die komen echt wel op!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Inderdaad kraamverband kun je niet genoeg hebben.
    Van de rest zit er in principe meer dan genoeg in. Mocht je spul over hebben, er zijn diverse projecten waarbij de producten uit de kraampakketten worden verzameld en dan richting Afrika wordt verstuurd.
    Weet zo snel even niet hoe die organisatie heet.... maar ff googlen doet t ook altijd :p

4. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Weet niet hoe jouw kraampakket in elkaar zat, maar werd doodgegooid met kraamverband :p
    Ook verzorgingsproductjes voor de kleine (ookal hadden we dat zelf natuurlijk ook al aangeschaft), wondkompressen, anti-bacteriele handgel, zijltjes voor waar je gaat bevallen, luiers, en nog aardig wat waar ik even niet op kom.. wel leuk en aardig, maar ja ik ga toch naar het ziekenhuis ;)

5. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen verzorgingsproductjes voor de kleine en twee pakken (a 12 stuks) maandevrband.

Ja ik ga in principe ook naar het ziekenhuis, maar je weet nooit hoe het loopt.

Wel een knuffel/tutdoekje van een aap en een leuek bijpassende mand.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    wanneer je naar het ZH gaat, is een deel van het pakket inderdaad overbodig. Maar het kan bijv zijn dat je vliezen eerst breken.... dan zijn die onderleggers ideeaaaaaaal voor inde auto.

Enne.... 2 pakken maandverband daarmee kom je niet rond hoor :p

7. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Inderdaad meer kraamverband en vooral *ander* kraamverband, ik heb geloof ik zelfs nog een half pak kraampakketsurfplanken van de vorige keer liggen. Vond die van het eigen merk van de kruidvat veel fijner, dus daar heb ik alvast maar 2 pakken van gehaald (1 voor in m'n ziekenhuistas, die gigantische Tena inleggers die ze daar gebruikten vond ik ook vreselijk!) En idd voor als het vloeien wat minder is zwarte kotex of ander dik (en meestal heel goedkoop) maandverband zonder plastic. Vooral niet van dat ultradunne gebruiken, door alle plastic gaat het broeien en heb je kans op nare infecties: zolang je vloeit is er een open verbinding met de baarmoeder waar een fikse wond zit van de placenta. En daar wil je echt geen ontsteking krijgen.

Voor een thuisbevalling zou ik wat meer van die celstof onderleggers regelen. M'n collega had het hele bed ondergekotst en was blij dat ze extra in huis had gehaald want met de matjes uit het kraampakket had ze het niet gered, dat schijnt maar net aan genoeg te zijn. Kraamzorg tipte me bij de intake ook al dat het handig was om er wat meer te hebben (uiteindelijk is mijn thuisbevalling niet doorgegaan en deze keer mag ik niet ivm tweeling m'goed, vond het op zich fijn om te weten)

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ben thuis bevallen en op het kraamverband na heb ik niets extra's bijgekocht. Matjes e.d. zaten er genoeg in!
    Volgens mij zaten er 3 pakken kraamverband in en heb zelf nog 1 pak Kotex Night gekocht. Maar pas na de bevalling hoor, de 1e dgn red je je prima met wat er in het pakket zit en het is zo bijgehaald.

9. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Die zat er bij gelukkig al in, maar idd een paar pakken extra kan geen kwaad. Doe ik nu ook. De laatste keer moest man op pad.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb idd ook een pak kraamverband bij gehaald ( zwarte verpakking van Kotex .
    Mijn vk raadde me aan om een extra zeiltje en 5 onderleggers te halen, braaf gedaan maar heb ze dus niet gebruikt. Ligt denk ook wel aan de situatie. Bij Levi verloor ik veel bloed en had ik dus wel extra matjes nodig ( en niet gehaald ) en bij Elin had ik dus bijna geen bloedverlies en die matjes niet nodig.

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kaatje wat een mooie naam heeft je dochter ;)

Ik had een vlotte, makkelijke thuisbevalling en ook weinig bloedverlies. Had geen zeil op mn bed, mn vliezen braken 's nachts. Ik had zo'n waterdicht hoeslaken bij de Action gekocht, dat werkte prima!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha dank je. Jij ook !

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Meestal alleen kraamverband extra en soms extra matjes.
    Moest de vorige keer door ontstoken knip zonder onderbroek/verband slapen dus gingen heel wat matjes doorheen. Maar heb al een keer eerder een stapel meegenomen uit een kraampakket wat iemand over had dus heb hier al wat extra.
    Goedkoopste maandverband van AH, Euroshopper dus, kost geloof ik 50 cent, is ook prima als je de eerste dagen gehad hebt. Is een stuk goedkoper dan Kotex. Kraamverband van Kruidvat is ongeveer hetzelfde als het goedkopere maandverband, je betaald er alleen een stuk meer voor.

Bedenk me dat ik ook even een zooi zoogkompressen in moet slaan, die vlogen er hier ook doorheen.

14. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik heb hier niet alle matjes gebruik, maar later wel weer gebruikt toen zoon bezig was met in de nacht zindelijk worden; naast een waterdichte molton nog zo een matje onder zn hoeslaken, ideaal.
    Trouwens, bij de kruidvat hebben ze op de luierafdeling een pak matrasbeschermers liggen, ik dacht rond de 5 euro dus als je bij wilt kopen, kan je die prima nemen.

Kraamverband en zoogcompressen idd bijkopen.

De rest is hier niet gebruikt, ik geloof 1 gaasje om navel van zoon schoon te maken toen het stompje eraf was maar die desinfecterende handgel; ik wist echt niet wat ik daar nu mee moest doen.

Stichting baby hope kan je je spullen inleveren als je over hebt, deze stichting stuurt het naar afrika.

Ik geef dit keer mijn spullen door aan mn zusje aangezien die in haar basis pakket geen kraampakket krijgt. Kan zij nog eea gebruiken :)

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier extra kraamverband gekocht van hetzelfde merk als m'n kraampakket, onwijs fijn spul. 3 pakken kraamverband en 2 pakken inleggers (die enorme dingen). Had er resp. 2 en 1 in het kraampakket, maar dus echt niet genoeg..

16. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames! Ik ga zeker kraamverband extra bijkopen, het lijkt mij ook wel fijn als je na een paar uur weer een lekkere schone kunt pakken.

Zoogcompressen moet ik inderdaad ook nog halen.

Verder laat ik het maar even op zijn beloop, man heeft ook vrij dus kan evt ook nog wel wat halen.

Deel Deze Pagina