Hoi ladies, Ons hummeltje slaapt in principe redelijk goed door. Vooral bij mijn ouders en mijn schoonouders. Na een nachtje logeren vertellen ze altijd trots dat de kleine zo goed heeft doorgeslapen. Ben ik uiteraard blij om, maar...ik zou graag willen dat ze dat bij ons ook doet! Ze krijgt geen nachtvoeding en schopt 's nachts ook geen scenes, maar begint wel een paar keer per nacht te "roepen" en dit gaat over in huilen als we haar speentje niet teruggeven. Dit gebeurt overigens in haar slaap, ze heeft haar ogen niet open. Zo'n nachtspeen (glow in the dark speen die ze zelf terug kan vinden) heeft dus ook geen zin. Herkent iemand dit? Heeft iemand een idee waarom een kleintje 's nachts een speentje nodig heeft? En waarom ze dat blijkbaar alleen nodig heeft als ze bij ons is.... Ik wil niet klagen hoor, ze is een schat en doet het verder prima. Maar iedere nacht 3 tot 6 keer opstaan is voor mij erg vermoeiend aangezien ik zelf heel slecht in slaap. Hoor het graag!
Hier werkt het ontzettend goed haar zonder speen in slaap te laten vallen, vervolgens mist ze hem 's nachts ook helemaal niet. als ze met speen in slaap valt, wordt ze onherroepelijk wakker.
Inderdaad zonder speen in slaap laten vallen. Als ze de speen wel nodig heeft om in slaap te sukkelen dan is het aan te raden een paar dagen in de buurt te blijven en de speen uit haar mond gehouden vlak voor ze in slaap valt.. Dit hebben wij altijd gedaan met de kinderen (wel toen ze veeeeel jonger waren) en wij hebben nooit gedoe gehad met de spenen.
Dat hadden wij hier ook! Tot we er een speendoekje aan knoopte. Toen ze eenmaal doorhad dat daar haar speentje aan vast zat, slaapt ze klokje rond zonder ook maar 1x te roepen! Er liggen nu 2 speendoekjes met speen in bed en het gaat echt super! Geef haar wel de tijd om te leren dat haar speen aan het doekje zit en dat ze niet aan het doekje moet trekken als ze haar speentje in heeft. Dat was hier even wennen!
Dochter heeft hier 3speentjes in bed liggen. Snachts vindt ze altijd wel 1 van de 3 als ze graag een speentje wil. Beetje gemakzucht van onze kant denk ik, maar t werkt wel.
Heeft ze bij de opa's en oma's geen speen dan? Daar had ik even overheen gelezen. Dan zou ik inderdaad ook thuis proberen de speen weg te halen. Ze kan het dan blijkbaar wel! Tenzij ik het verkeerd begrijp?
Ik had er op een gegeven moment wel 7 in haar bed hahahaha! Altijd wel 1 voor het grijpen.. Nu is het niet meer nodig. Gewoon 1 en ze vindt hem eigenlijk altijd wel. Tenzij hij is gevallen maar dan slaapt ze gewoon zonder verder.
Dag dames, Ook bij opa en oma heeft ze een speen....ze gaat soms met, soms zonder speen bij hen slapen. Ik snap er echt niets van Krijg altijd het idee dat er iets mis is met ons als ouders of zo, dat we onrust verspreiden o.i.d. Ik volg vanavond het bovenstaande advies en ga proberen madame weg te leggen zonder speen. Ben er een tikkie huiverig voor omdat ik weet dat ze zonder speen erg lastig in slaap valt. Heeft ze een speen, dan slaapt ze binnen 5 min. Maar zonder.....maar goed, ik ga het proberen straks! Meer tips zijn welkom, ik leg haar binnen een half uurtje op bed dus wellicht kan ik het meenemen. Dank jullie wel.
Wij gebruiken sinds een paar maand een speendoekje, en soms nog een losse speen in bed. Maar het is ook een kwestie van opvatting; als mijn kind huilt terwijl ze slaapt, heeft ze ook doorgeslapen. Als ze wakker werd, was ze echt een paar uur lang wakker.
Dat hanteren we hier ook, huilen tijdens slapen zien we als slapen. Maar wij moeten er dus steeds uit om het speentje te geven. Opa en oma kunnen in hun bedje blijven liggen, want bij hen geeft ze geen kik! Ben blij voor hen, maar ben ergens wel een beetje jaloers.
hier zit de speen vast aan een knuffel (hun lievelingsknuffel) dus als ze hun knuffel vinden vinden ze hun speen ook. het duurt inderdaad even voor ze doorhebben dat het bij elkaar hoort.
Ik denk idd niet dat onze dochter zal snappen dat het bij elkaar hoort. Heb trouwens de tip gebruikt om haar zonder speen in bed te leggen. Ik hoor haar nu vanuit de woonkamer klagen in haar bed Klinkt zo sneu!
Wij hebben met onze zoon ook zo'n periode gehad.... Bij opa en oma sliep hij door,geen enkele keer wakker en bij ons moest ik er soms wel vijf keer uit om hem dat ding te geven! Wij hebben van alles geprobeerd: te warm/ te koud,wel/geen papfles,wel/niet wakker maken voor voeding 23uur, bedje andere kant kamer,overdag minder/meer laten slapen en nouja noem nog meer dingen op... Niks werkte... Op het laatst dachten we zelfs dat hij in het bedje van opa en oma gewoon lekkerder lag en waren zelfs op het punt om dat bedje naar ons huis te halen ..... Een rare gedachte want voor die periode sliep hij als een roosje.... Geen tips wat dat betreft wel herkenning van het doorslapen bij opa en oma. Overigens heb ik een knuffel je speen voor tycho gekocht toendertijd. Moet je maar ff googelen. Hij kon hem met wat oefenen vrij snel pakken en in zn mond stoppen. En doordat het een wat zwaardere "knuffel" is, lag hij nooit ver bij hem vandaan dus was hij ook weer gauw gevonden. Ik vond het een uitvinding en heeft ons heel wat keertjes uit bed stappen gescheeld. Wij zijn begonnen met bij opa en oma slapen 1x in de week zodat we in ieder geval één nacht in de week door konden slapen. Die periode van steeds wakker worden is overgegaan toen hij kon rollen heen en terug, kruipen en tijgeren, zitten en optrekken tot staan en uiteindelijk lopen aan de meubels.... Dus missch toch gewoon een enorme sprong in zn ontwikkeling waardoor hij zo van slag was??
Oma 1 slaapt in dezelfde kamers als kleintje, dus dat lijkt me sterk.... Zij slaapt ook extreem licht, de buurman laat een scheet en ze springt al op.
Ik denk dat het toch gewenning is. Wat gebeurt er al je geen speen gaat geven? Mijn zoontje huilt ook regelmatig in zijn slaap. 9 van de 10 keer laat ik hem even en stopt het binnen een minuut.
Dit heb ik een paar keer geprobeerd, de afgelopen maanden. Ze begint eerst te snikken, niet erg hard. Maar hoe langer we haar geen speentje geven, hoe harder het snikken wordt. Uiteindelijk wordt het echt gehuil. Dat kan echt minuuuutenlang doorgaan...
Ze is trouwes nog erg jong, met die leeftijd kon mn docher ook zelf de speen niet pakken, pas rond een jaar denk ik. En nu nog, ze is bijna 2, huilt ze nog weleens om de speen. De knuffel je speen was hier een flop, als ze zich omdraaide, raakte ze speen kwijt ivm gewicht van at ding.
Hier was het een periode, bij oudste en nu ook weer. ongeveer 1,5 maanden moesten we er s nachts regelmatig uit voor een speentje. Dan kon ze hem weer niet vinden, en ze was zelf ook nog niet zo beweeglijk in bed, maar nu heeft ze standaard 2 spenen in bed liggen en geen problemen meer!l Nu gaat ze ook alle kanten op en vind ze er altijd wel eentje. Als ik s morgens bij haar kom heeft ze ook altijd een speen in!