Veluwe

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by EdN, Oct 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Ik ben (schaam) nog nooit op de Veluwe geweest (het natuurgebied dan). Dus nu had ik bedacht om de komende herfstvakantie lekker een dagje met de kids door de bossen daar te struinen. Maar ik kom er niet echt uit waar we nou naar toe moeten. Wie heeft er tips? Waar moet ik naar toe voor een leuke dag op de Veluwe (even los van Julianatoren en zo, ik wil echt het natuurpark in)? Er is bijvoorbeeld vast wel ergens ook een leuk stuk speelbos of speeltuin, oid, zou leuk zijn als we die op de route tegenkwamen. En afsluiten bij een leuk pannenkoekenhuis of zo.

2. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
  3. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
  4. DaphneB

DaphneB Bekend lid

Jul 25, 2011
    585
    68
    28
    Hoe heet het pannenkoekenhuis?

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik geloof Het Pannekoekhuis (lekker verrassend :p) maar kan zijn dat gitta een andere bedoelde.

Waar ik ook aan moest denken is deze: Pizza's, Pannenkoeken & Plezier | De Krim in Hoenderloo

Is voor mij alleen wat langer geleden dus ben ook benieuwd welke gitta bedoelde :)

6. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Pannekoekhuishoenderloo.nl

Echt heel lekkere pannenkoeken, ze hebben binnen ook een speelhoek, maar verder zijn daar geen activiteiten.

7. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    In het bos maak je je eigen spel. Eikeltjes zoeken, bomen klimmen, verstoppertje. Je kunt naar het kootwijkerzand, daar is ook een uitkijktoren (geen idee wat het adres is). Daarnaast heb je panoramahoeve in Bennekom, dat is een pannenkoekenhuis met speeltuin en je loopt zo het bos in.
    En ik weet langs de N224 tussen Arnhem en de A12 heb je een leuke beek in het bos.
    Of natuurgebied de Posbank bij Rheden, erg mooi, heuvelachtig met bos en hei en weer een pannenkoekenhuis Prinsheerlijk.... Van welke kant kom je? De veluwe is best groot namelijk ;)

8. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    De zandverstuiving

9. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    je kan een dagje naar het park de hoge veluwe. Als je kids lid zijn van het wnf mogen ze nog gratis ook. Je kan daar natuurlijk die gratis fietsen pakken en dan heb je het bos deel en ook de zandverstuiving. Verder is er nog een museum op het park gratis te bezoeken over de dieren die leven in het bos enz.
    Ik ben dr zooo vaak geweest en t blijft leuk haha.
    En dan kan je na afloop nog pannekoeken eten in hoenderloo met ijs van co als toetje ;)

10. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Ik vond de Posbank erg mooi. Daar hebben we jaren geleden gewandeld.

11. Marihi

Marihi Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,268
    671
    113
    Wat bedoel je met natuurpark? De veluwe is geen park maar je hebt er wel verschillende gebieden als inderdaad zandverstuiving, kroondomeinen, bos en heide. Wat ik zelf een geweldig mooi bos vind is het bos van leuvenum en het gebied rond kasteel staverden . Gewoon heerlijk struinen. Ook het aardhuis bij Apeldoorn is voor Kids leuk. Er is op Internet ook zat te vinden en anders een lokale vvv.

12. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

Feb 8, 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    In de buurt van Nunspeet en Vierhouten. Super leuk en aan de rand van Nunspeet zit een groot pannenkoekenhuis.

13. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Ja, nou zo is dit dus een erg leerzaam topic voor mij, want ik ging er altijd vanuit dat 'de veluwe' een natuurgebied was.... Maar er is dus nogal wat keuze en verscheidenheid 😄

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,816
    2,674
    113
    #14 Jessi79, Oct 7, 2015
    Last edited: Oct 7, 2015
    De Veluwe is een heel groot gebied, voor mijn gevoel ongeveer half Gelderland. Je hebt er veel bossen, zandverstuivingen, heide maar ook heel veel steden en dorpen. Daarnaast is er op de Veluwe ook het Nationaal Pak De Hoge Veluwe. Dit is een deel van de natuur met een hel eromheen, je betaalt (entree) om er binnen te komen. Binnen in het park heb je o.a. de witte fietsen, het museum, een speeltuin en restaurant.

Als je gewoon wil wandelen en spelen zou ik naar Kootwijerzand, of de Posbank gaan. Of hier even kijken: Er op uit met de kinderen - VVV Veluwe. De Spelerij in Dieren schijnt ook heel leuk te zijn.

15. xEsther

xEsther Actief lid

Feb 19, 2012
    172
    0
    0
  16. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,028
    3,284
    113
    Als je naar het Nationaal park de hoge veluwe gaat, kan je daar echt een hele dag bezig zijn. Je parkeert je auto bij de ingang, koopt een kaartje ( kinderen onder de 6 zijn gratis) en pakt een leenfiets (die hebben vrijwel allemaal kinderzitje!) en gaat lekker fietsen, onderweg speel je met de kinderen in het bos, en midden in het park is een bezoekerscentrum wat zeker ook voor kleuters erg leuk is. Tegenover het bezoekerscentrum zit een restaurant met grote speeltuin. Echt een aanrader!

ps: je hebt mij op FB, wij zijn afgelopen zondag geweest, staan een hoop foto's op mijn pagina!

17. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Haha, ja, ik had je al gespot en je leuke foto's uitgebreid bekeken ;)

18. Sifra

Sifra Niet meer actief

Dit idd, bij kasteel Staverden kan je ook een huifkartocht doen, je gaat dan met een huifkar door de bossen bij Leuvenum en Staverden en er wordt e.e.a. over het gebied verteld. Volgens mij kan je hier voor reserveren bij het VVV in Ermelo.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Dit!
    Wij zijn er al heel vaak geweest en blijft heerlijk op de veluwe.
    Nationaal park de hoge veluwe, pannenkoeken en ijs van co absoluut aanrader

Share This Page