ik zou vanmiddag iets ophalen waar ik gister op geboden had. er stond bieden vanaf 10 euro en ik heb een 10tje geboden. heb een mail van de verkoper gekregen dat ik het product mocht ophalen en heb een afspraak gemaakt voor vanmiddag. so far, so good. krijg ik net een mailtje van zijn vrouw dat zij 10 euro te weinig vind en dat ze van de koop af ziet!:x heb dit nog nooit meegemaakt! voel me wel bedonderd, maar ach het heeft me ook niets gekost natuurlijk.... de advertentie staat nu nog steeds op bieden vanaf 10 euro... wil het wel even melden bij marktplaats, maar weet iemand hoe? of vinden jullie dat ik mijn energie beter in andere dingen kan stoppen?
Supermooi Vind ik wel een mooie tip trouwens. Niet iedereen kijkt ieder uur zn mail of krijgt het direct binnen op zijn telefoon. En trouwens, bieden vanaf 10 euro houdt in dat 10 euro de bodemprijs is die ze er minimaal voor willen hebben. Als ze dat te weinig vinden dan hadden ze de bodemprijs op moeten schroeven.... Lullo's
Kan je niks tegen doen, als ze het toch niet wik verkopen voor 10euro heb je gewoon pech. Het is marktplaats he, altijd een gok
Schandalig. Goeie communicatie tussen die mensen trouwens...! Ik vind het wel een goeie tip om er gewoon heen te gaan! Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen! Succes!!!
Heb ook een keer zoiets soortgelijks mee gemaakt op mp. Alleen daar stond bieden vanaf x bedrag. Wij boden dat minimum bedrag,krijgen we een dag later dat ze minimaal een groter bedrag voor wouden hebben. Heb toen op mp mijn bod ingetrokken. Als je je bod intrekt kun je je reden opgeven,dus heb daar vermeld dat ze meer willen dan wat er in de advertentie staat. Dat is denk ik het enige wat je kunt doen. Of zoals al aangegeven is gewoon er na toe gaan en doen alsof je neus bloed.
Ik zou gewoon gaan hoor! Je hebt in principe al een koopovereenkomst gemaakt, klaar. Heb ook vaak meegemaakt dat ze bieden vanaf 10 bijv hebben, en dan bied je 10 en mailen ze: Voor 20 mag je het ophalen.. Hallooo, waarom heb je dan bieden vanaf 10? Doe dan lekker 20 als je dat er perse voor wil hebben!
Geen energie meer insteken.. Als ze het alsnog willen verkopen, dan mailen ze wel. En anders gewoon verder kijken
Met bieden vanaf hopen mensen dat mensen tegen elkaar gaan opbieden. Soms werkt het soms werkt het niet.
ik zou er heen gaan haha en ophalen voor die 10 euro hadden ze dat maar niet moeten neer zetten wij hebben het ook pas gehad glijbaantje en n huis voor 10 euro wij er gelijk op gereageerd we konden het komen halen nou eh ze lietineens niks meer horen wij er nog heen gedaan was het dus al weg bah bah hadden ze een bod gehad van 25 euro maar ze hadden ons al toe gezegt helaas zitten wij ook op die camping en durven ze ons niet meer aan te kijken whaha tja dat heb je eh haha
haha, ja ik had er inderdaad gewoon naar toe moeten gaan, maar ik had al met rook uit mijn oren teruggemaild dat ik een afspraak had voor een 10tje en dat haar man die 5 euro dan maar moest bijleggen. ze was not amused en heeft mijn bieding verwijderd. heb ondertussen al wel een berichtje naar MP gestuurd hierover. ben benieuwd of het uberhaupt enig antwoord waard is maar shit hé, had dus gewoon mijn mond moeten houden! en ik weet ook wel dat niemand er iets aan kan doen als zij het niet voor die prijs willen verkopen, maar dit kan toch niet? alsof je een brood gaat kopen bij de bakker en de verkoopster slaat 5 euro aan ipv de 2 euro die op het bordje staat: "ik vind 2 euro te weinig voor dit lekkere brood..." moest het gewoon kwijt want ik wil dat ding al niet eens meer....
In principe mag je het voor een tientje hebben, je hebt immers een prijs toegezegd gekregen. Dat man en vrouw niet communiceren met elkaar is niet jouw probleem.
Dat is helaas het nadeel van marktplaats. Er wordt niks echt vastgelegd, dus het is niet bindend. Wel enorm vervelend voor jullie dat het jullie nu overkomt. Ik hoor het trouwens regelmatig, dat ze ineens akkoord gaan met een hoger bod of dat ze de spullen ineens niet meer hebben als je er komt.
Ik heb dit ook wel vaker gedaan eerlijk gezegd. maar ik heb er nooit zo over na gedacht als hoe jij het zegt. Zet het er vaak bij omdat ik zo zat word van mensen die nog lager als dat gaan bieden.