Wie is er bekend met het vena cava syndroom of te wel duizelig worden als je op je rug ligt? En wie weet of dit nadelige gevolgen voor je baby kan hebben? Ik werd gisteren wakker door extreme duizeligheid, ben daarna de hele dag licht in mn hoofd geweest en misselijk. Heb het idee dat ik mijn baby nu ook minder voel. Zou dat hier te maken mee kunnen hebben? Kan ik hiervoor mijn VK in t weekend bellen?
helaas heb ik geen antwoord voor je, maar misschien heb je wat aan dit bericht. vena cava inferior syndroom - Zwangerschapspagina ik heb het andersom,als ik opsta na liggen,dan zie ik zwart voor me ogen en word even paar min duizelig hopenlijk krijg je snel duidelijk antwoord en anders zou ik even bellen
Hi, Heb dit een keer gehad tijdens een pretecho. Ik lag op mijn rug en ging na een tijdje bijna van mijn stokje. Na zijligging trok het gelukkig weg. Verloskundige zei toen tegen mij dat ik me geen zorgen moest maken, aangezien je vanzelf omdraait als het lichaam aangeeft dat het te weinig zuurstof krijgt. Ook in je slaap. Dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Maar bellen met de verloskudige als je ongerust bent mag ALTIJD! Op je linker zij slapen schijnt trouwens het gezondste voor de doorbloeding te zijn.... Veel zwangerschapsgeluk nog!
kan je kindje een ontwikkelingsachterstand bezorgen. ik zou morgen de verloskundige vragen, en vannacht op je zij slapen. Dat is toch het beste.
Hoi, heb dit bij mijn eerste ook gehad. Als we in bed tv lagen te kijken moest ik op mijn zij liggen anders werd ik niet lekker. Dit aan de vk gevraagd, die zei me dat er een grote slagader achter de baarmoeder ligt die je dan dus dicht drukt. Daardoor wordt de bloed toevoer minder en dus voel je je beroerd. Voor het kind kan het geen kwaad. Lekker op je zij gaan liggen. Groetjes Carolina
De holle ader wordt inderdaad dicht gedrukt als je op je rug ligt. Ik heb het ook 2 keer gehad. Als je dan op je linkerzij gaat liggen, gaat het vanzelf over. Voor zover ik begrepen heb kan het geen kwaad. Het is alleen vervelend.