Aankomen tijdens zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by dancingprinzess, May 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dancingprinzess

dancingprinzess Actief lid

May 19, 2010
    169
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Ik weet dat je aankomt tijdens je zwangerschap. Maar hoeveel is normaal?
    Ik ben nu 7 weken (gokje) en ik ben geloof ik 3 kilo aangekomen. Schrik er een beetje van :( moet ik nu op gaan letten :(

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    525
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het lijkt me dat het nu ook kan komen vanwege obstipatie door de hormonen. Je kleintje is nu nog maar zo ieniemienie dat je daarvan nog echt geen 3 kilo van gaan groeien.

wat is normaal? Men hanteert een 12-15 kilo aankomen tijdens de zwangerschap. Uiteraard zijn er altijd dames die niet aankomen maar ook die veel meer aankomen. Ik hing aan de "onderkant" bij de oudste 14 kilo totaal aangekomen en bij de tweede 10 kilo, maar heb daarbij vanwege zwangerschapssuiker de laatste 10-12 weken "dieet" gevolgd ivm de suikerwaarden.
    Nu zit ik nog steeds op -3.

Daarnaast komen heel slanke dames vaak meer aan, dan de dames die al wat "reserves" hebben ;)

3. dancingprinzess

May 19, 2010
    169
    0
    0
    Pff...ik heb echt het idee dat het begint op te vallen. Ik denk dat ik maandag de hele tijd mijn buik loop in te houden op mijn werk :D

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is heel lastig, de ene komt super veel aan, eet ook veel, de andere komt heel weinig aan terwijl ze veel eet, anderen komen gemiddeld aan enzo. Gemiddeld is zo'n 12 kilo, als je een normaal gewicht hebt voor de zwangerschap.

Bij mn dochter ben ik de eerste 4 maanden 10 kilo afgevallen ivm misselijkheid en stress. Uiteindelijk was ik 7 kilo boven mn startgewicht aan einde zwangerschap. ( Dus die 10 kilo weer terug, + 7 kilo, na de bevalling 5 kilo lichter als voor zwschap )

Dit keer ben ik eerst 4 kilo afgevallen en zit ik nu met 29 weken nog een kilo onder mn startgewicht. Ik heb overgewicht en krijg blijkbaar heel grote kinderen, en voor bij is een normale gewichtstoename zo'n 8-10 kilo geloof ik.

3 kilo bij 7 weken zwangerschap, dit kan inderdaad door je hormonen komen, maar hou gewoon je eetpatroon in de gaten. Normaal eten en als je trek hebt probeer gezonde dingen te pakken.

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hmm geen idee...

Weet wel dat ik 25 kilo ben aangekomen:)
    Een x getest op suiker maar dat had ik niet :)

Verder nooit wat van gezegd

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Ik ben nu bijna op de helft en 4 kg aangekomen. De vk was hier erg tevreden over...:)

7. soortje

soortje Actief lid

Nov 2, 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook 28 kilo aangekomen tijdens zwangerschap. Maar was net daarvoor in een half jaar tijd 10 kg afgevallen (bruiloft :D) Ik ben van mening dat je je niet zo druk moet maken over toename in gewicht. Als je niet te gek doet natuurlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste 3 maanden echt vreetbuien had, denk aan bakjes roomkaas achter elkaar weglepelen...maar heb me daar nooit heel druk om gemaakt.. Was 4 weken na de bevalling alweer 18 kg kwijt.. Tis voor een goed doel hoor...:p

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,720
    113
    thx voor de link bereke! Ik groei zo te zien mooi op de p50...

maar zal blij zijn als ik t straks weer kwijt ben!

9. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

Sep 27, 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ik ben met mijn 1e zwangerschap 20 kilo aangekomen, mijn schoonzus zelfs 30 kilo. Andere schoonzus slechts 12 kilo, goede vriendin maar 8 kilo. Ligt denk ik aan meerdere dingen, je begingewicht en wat je eet onder andere. Maak me er niet druk om, zie wel wat ik aankom.

10. dancingprinzess

May 19, 2010
    169
    0
    0
    Bedankt voor die link inderdaad. ;)

Share This Page