Ik zit nog steeds te dubben of ik wel of geen zwangerschapsgym wil gaan doen. Ik ben nu 21 zwanger dus moet eigenlijk al wel beslissen. Maar wat heeft voor jullie de reden gegeven om het wel of niet te doen??
Ik heb geen zwangerschapscursus gedaan, omdat zoiets me helemaal niet trok. En bij navraag bij mensen in mijn omgeving bleek dat heel veel vrouwen niks aan de cursus gehad hebben, dat het grotendeels alleen maar leuk en voor de ontspanning was. Dus geen cursus gedaan en ik heb het ook helemaal niet gemist. De vk of gyn vertelt je ook wel hoe je het beste kunt ademen en ontspannen.
De gewone zwangerschapsgym trekt mij ook niet. Beetje bewegen kan ik thuis ook wel, en persoonlijk heb ik niet zo'n behoefte aan een kletsclub van zwangere dames . Daarom heb ik nu gekozen voor zwangerschapsyoga! In totaal 10 lessen en hier leer je ademhalings- en ontspanningsoefeningen voor tijdens de bevalling. Heb in het verleden ook yoga gedaan en vind het heerlijk!
Ik heb ook geen gym gedaan. Heb gekozen voor yoga. Ben nu 23 weken en kan vrijdag al gewoon lekker meedoen. Heb gehoord dat je bij gym moet puffen en bij yoga juist niet. We zullen het meemaken. Vind het erg spannend. Zat te twijfelen tussen yoga en hypnobirthing maar qua ademhalingstechnieken zijn beide redelijk hetzelfde volgens mij...
Wij hadden er ook niet zo'n zin in en bovendien is het eerste deel van de zwangerschap niet echt soepel verlopen. Maar wilde toch een beetje voorbereiding; dus wij gaan naar een ééndagscursus www.voorbereidbevallen.nl Lekker samen op zaterdag van 10 tot 16 uur; de makkelijke variant
over de "pufclubjes" hoor ik vooral dat het gezellig is... ik ga denk ik voor zwangerschapszwemmen... en dan idd zo'n 1 daagse cursus lijkt me ook wel wat... maar ja wie weet hoe de hormonen mijn gedachten tegen die tijd me beinvloeden
Ik heb enkel bij de oudste zwangerschapsgym gedaan. Maar dat is alweer 12 jaar geleden, en ik deed dat toen alleen omdat ik dacht dat dat hoorde. Maar het was echt niks voor mij. Dat sociale en geitenwollensokken gedoe met andere puffende vrouwen is echt totaal niet aan mij besteed. Dus bij de andere 3 kinderen heb ik er niks mee gedaan, en ze zijn allemaal snel en zonder problemen geboren. Ook bij deze zwangerschap ga ik niet op een zwangerschapscursus.
Ik heb ook in dubio gezeten. Maar doordat ik 24 weken gespuugd heb en daarna extreem vermoeid was is het er niet van gekomen (bleek b12 te kort te hebben gaat nu goed) Ik heb wel e.a online opgezocht en je kan ook dvd's voor zwangerschapsjoga huren zag ik. Ik zie het wel gebeuren
Ik had me er al over geïnformeerd voor ik zwanger was... Zo'n zwangerschapsgym zie ik niet zo zitten, zwangerschapsyoga daarentegen lijkt me wel erg leuk. En zwangerschapszwemmen ook! Ik heb me altijd als een vis in het water gevoeld, dus ik denk dat ik met zo'n bolle buik zeker van het water en dat 'gewichtsloze' geniet Ik heb ook over hypnobirthing gelezen... Het leek me in eerste instantie fantastisch tot ik een stukje las over een vrouw die de pijn zo verschrikkelijk vond dat ze haar hele cursus binnen een seconde vergeten was en smeekte om een ruggeprik . Misschien overbodig dan toch...
Ik heb afgelopen vrijdag mn eerste zwangerschapsyoga gehad. Ik persoonlijk vond het echt leuk. Heb heerlijk geslapen met mn rugpijn die ik daarvoor goed voelde.. Heb mn bekken scheef staan en met de oefeningen die ik daar deed voelde ik de pijn niet meer. Vrijdag ga ik weer lekker relaxen op de yoga cursus. Beter dan de gym, gister kon ik niet slapen en toen ik wat ademhalingstechnieken toepaste viel ik als een blok in slaap..