Vena Cava Syndroom

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mirelle, 11 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Zo, ik heb er ook weer iets leuks bij.
    Als ik op mijn rug ga liggen of te veel onderuit zit dan begint het al snel licht in mijn hoofd te worden en is de misselijkheid niet te houden.
    Dacht eerst dat het kwam omdat de beeb op mijn maag zou drukken, maar dat is het niet.
    Nu blijkt dat de beeb/baarmoeder dan de onderste holle ader dicht drukt waardoor het zuurstof arme bloed uit mijn hoofd en armen niet goed naar mijn hart kan. Een snelle daling van de bloeddruk als gevolg.
    Zodra ik op mijn zij ga liggen gaat het wel weer over hoor.

Wie heeft dit ook (gehad)?
    En hoe hebben jullie dat gedaan met de bevalling?

Het is wel wat onhandig hoor.
    Lekker op bed of languit op de bank TV kijken en lezen is er zo niet meer bij. En het vrijen is ook onhandig zo :evil: hihihi.

Groetjes, Mirelle.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik dacht dat dit veel vaker voorkwam? Zelf heb ik t (gelukkig) niet gehad hoor! Sterkte ermee enneh.. zal je toch op andere standjes moeten vrijen hahaha :) ;) .

3. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ik heb het ook... zodra mijn buik een beetje begon te groeien kreeg ik er ook last van. Ik kan ook niet lang plat op mijn rug liggen dan wordt ik compleet niet goed. Ook misselijk, hartkloppingen, licht in mijn hoofd etc. Volgens de VK krijg je op dat moment even wat minder zuurstof (en ook de beeb dus) dus is het verstandiger om niet te lang zo blijven te liggen maar te verhuizen naar je zij.... Maar dat zul je wel automatisch al doen als je er last van krijgt!

4. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Bij mij op de zwangerschapsgym vertelde ze idd dat dit vaker voor kwam....

Ik voel het ook als ik op mijn rug lig!

Gr

5. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Bedankt voor de antwoorden meiden!

Ik draai automatisch al op mijn linker zij in bed. Maar soms als ik slaap draai ik weer op mijn rug helaas.....
    De neiging tot overgeven (sorry) maakt mij dan weer half wakker.
    Overigens kom ik niet gelijk uit deze roes, lijkt wel of ik slaapwandel dan.
    Met moeite weet ik mezelf op een andere zij te draaien.
    Als dit vaak per nacht is, dan heb ik 's morgens echt enorme hoofdpijn die gelukkig ook weer weg gaat.
    Het zijn vervelende onderbrekingen in de toch al zo zeldzame nachtrusten.
    We doen het er maar mee.

Oef, weer lekker aan het klagen :rolleyes:

Groetjes, Mirelle.

6. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb er (nog) geen last van!
    Maar misschien dat een kussen in je rug helpt, dit voorkomt dat je op je rug draait!

Groetjes en sterkte!

Deel Deze Pagina