Wie ben jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door NavyCrimson91, 29 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Zoals de titel al zegt, wie ben jij? In de zin van: van wie stam je af, wat voor bloed stroomt er door je aderen? :)

Ik kom uit Gelderland, en heb me altijd een echte Germaan gevoeld. Compleet met rood haar en oud-Germaanse achternaam :)
    Nu heeft een familielid pasgeleden zijn dna laten onderzoeken, waaruit blijkt dat we maar voor een klein deel Nederlands/Duits zijn!
    Mijn voorouders komen voornamelijk uit Scandinavië en Engeland. Een erg leuke ontdekking.

Hebben jullie nog interessante voorouders? (voor zover je weet natuurlijk ;)

Hommeltje, Irisje24, Emama en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ben dochter van een Spaanse moeder en een Nederlandse vader. Familie van opa (van NL kant) kwam uit Oostenrijk en de familie van oma (Spaanse kant) kwam uit Portugal. Ik voel me Nederlands ondanks dat ik 1/4 deel van mijn jeugd in Spanje heb doorgebracht. Ben ook twee keer geëmigreerd naar Spanje en weer teruggekomen omdat ik voelde dat ik hier moest zijn. En gelukkig maar :) Zie er trouwens wel gewoon Hollands uit inclusief pigment :roflmao: spreek beide talen vloeiend, hoewel mijn Spaans wel een beetje klassiek is geworden doordat ik niet meer zo veel in aanraking kom met de levende taal :)

Hommeltje vindt dit leuk.
  3. Manque

Manque Niet meer actief

Ik ben een exotische mix van inheems Zuid-Amerikaans, Arabisch, Noors en Nederlands.

Mensen kunnen mijn etniciteit niet echt thuisbrengen. Meestal denken ze dat ik Indonesisch ben. Maar ik heb ook al Sinti gehoord (omdat ik vroeger in een woonwagen woonde, denk ik), Turks, Spaans en Mexicaans.

4. NavyCrimson91

Wauw, dit klinkt echt interessant en exotisch inderdaad!

5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Op basis van dna durf ik het niet te zeggen, maar een familielid houd zich bezig met stamboomonderzoek en wij zitten al vanaf 17nogwat in dezelfde regio. Andere kant van de familie al generaties lang in dezelfde woonplaats (zelfde provincie)
    Oersaai dus.

Vulpen vindt dit leuk.
  6. Manque

Manque Niet meer actief

Kwestie van reizen en seksen, denk ik :roflmao:

Ik voel echter geen verbinding met welk van die culturen ook. Alsof het niet uitmaakt. Als je maar genoeg kruisbestuiving hebt, wordt het een nikszeggende mengelmoes, denk ik. Klinkt misschien negatief, maar ik bedoel eigenlijk dat het best bevrijdend is om niet in een hokje te zitten.

Nescio, 2littlemonkeys, Lilium en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben een Europese mix voorouders zijn Frans en skandinavisch.

Ik ben heel licht qua huid en hoogblond.
    Franse achternaam.
    Ik ben een Arnhemse geboren in Groningen maar ik ben thuis in die stad aan de rijn (iets met een geelzwart hart)

8. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Mijn achtergrond ligt in de Achterhoek en in Zeeland. Ik heb me altijd meer Zeeuws gevoeld dan Tukker. Ik zie er Mediterraans uit, net als mijn oma en haar oma ook. Dit wordt in de familie altijd gewijd aan de Spaanse losbandige bezetters die een van mijn voormoeders bezwangerd heeft. Of dit waar is weet niemand.

Evi88 vindt dit leuk.
  9. Lunarosa

Lunarosa Actief lid

24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Net als @Mississippi heb ik een Spaanse moeder en een Nederlandse vader. Mijn oma van moeders kant was Italiaanse en opa van vaders kant Duits.
    Ik ben geboren in een klein bergdorpje in Andalusië, Zuid - Spanje en ik woon nu alweer bijna 20 jaar in Nederland. Thuis ook een internationale mix, mijn oudste heeft een Spaanse vader, pleegzoon is Colombiaans en de donor van mijn jongste is van Ierse komaf,S. is ook spierwit met rood haar.

Mississippi vindt dit leuk.
  10. NavyCrimson91

Even nieuwsgierig hoor, als je zelf donker bent, waarom kies je dan voor een lichte donor? Want je kan toch uiterlijke kenmerken opgeven bij donors (of heb ik dat mis?) Omdat je jongste nu dan dan niet op zijn broertjes lijkt.
    Ik hoop niet dat dit aanvallend overkomt, ik vraag het me oprecht af :)

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee en vind het ook niet zo heel belangrijk eerlijk gezegd. Ik heb blauwe ogen en bruin krulhaar. Dus ja. Volgens mij zijn we allemaal mixjes van vanalles en nog wat.

12. fafa

fafa Niet meer actief

Ja hier ook. Na een heel aantal generaties heb ik mn voeten uit de brabantse zandgronden getrokken. Van mijn generatiegenoten (neven en nichten aan beide kanten) woont de meerderheid wel nog in Brabant. Ik voel me altijd een beetje een Brabander op permanent vakantie.
    Mijn kinderen zijn alledrie in de Randstad geboren, maar grappig genoeg is het lievelingsliedje van de middelste op dit moment "Brabant" van Guus Meeuwis :D
    Geen idee hoe ze daarbij komt, want ik heb niks met die Guus. Maar dat Brabantse bloed is dan toch een beetje doorgesijpeld, denk ik ;)

Hommeltje en In your eyes vinden dit leuk.
  13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Familie van mijn moeders kant heeft eens aardig ver de stamboom uitgezocht. Allemaal kaaskoppies. Bij mijn vader ook, oorspronkelijk uit Groningen, mijn grootmoeder is in Duitsland geboren, maar dat waren Nederlanders dier er tijdelijk woonden. Erg Hollands dus en zo zie ik er ook uit en kinderen ook.
    Overigens heb ik in verschillende delen van Nederland gewoond. Ik ben in Friesland geboren, maar mijn ouders zijn geen Friezen en daar woon ik al lang niet meer.

14. Lunarosa

Lunarosa Actief lid

24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    @NavyCrimson91
    Ik snap je vraag heel goed hoor, wordt zeker niet aanvallend opgevat. Ik heb geen gebruik gemaakt van een kliniek of spermabank maar van een voor mij bekende donor en die zag er nou eenmaal zo uit zoals hij eruit ziet. Ik vind het ook niet erg zo eigenlijk maar inderdaad, als je ze samen ziet zul je niet gauw denken dat het broers zijn.

Chocolat, Hommeltje en Evi88 vinden dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Aan moeders kant pottenbakkers...Friesland

Vaders kant militairen Sardinie Italie

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Groene ogen en bruin haar.

Aan vaders kant vooral blauwe ogen en moeders kant ook.

Mijn man heeft blauwe ogen en donkerblond haar. Is Fries.
    Kinderen beide blond en zilverblauwe ogen.

17. louan

louan Niet meer actief

Komt ie.

Mijn vader is Surinaams. Mijn moeder half Poolse half NL. Maar mijn oma is wel opgegroeid in Duitsland. En daarna altijd gewoond in Limburg. Toen mijn moeder met mijn vader trouwde vertrokken ze uit Limburg naar noord holland. Daar ben ik geboren en getogen. Aan mijn moeder hoor je nog steeds dat zij uit Limburg komt dat heeft veel grappige situaties opgebracht. Vrienden die mijn moeder niet konden verstaan etc.

Ik ben best donker voor een halfbloed. De meeste mensen zien het Nederlandse totaal niet in mij. Donker krullend haar en donkere ogen en getinte huid. Mijn zus daarentegen is blond met licht groene ogen.:D

Vulpen vindt dit leuk.
  18. Manque

Manque Niet meer actief

Ik heb ook best wel een donker uiterlijk: bruin haar en bruine ogen en een brede neus, getinte huid. En mijn zusje heeft een lichte huidskleur en rood haar! En toch lijken we zo waanzinnig veel op elkaar dat we wel eens de vraag hebben gekregen of we een tweeling zijn. Heel grappig, dezelfde gezichten in verschillende kleuren :) Ik hou ervan!

En mijn zoon is donkerblond met groene ogen, dat was een verrassing.

Nescio, Tweedeopkomst, baby90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik zou ook weleens zo’n DNA-test willen!
    Mijn moeders voorouders zijn Fries en Zeeuws en zijn samengekomen in Rotterdam.
    Mijn vaders vader zijn vader ;) was Frans (overgrootvader) Dat wist mijn vader ook niet eens, dat kwam uit een stamboomonderzoek. Erg grappig, maar dat liep verder dood.
    Mijn vaders moeder was een Rotterdamse en ik weet verder niet veel over haar.

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Van mijn vaders kant is er best veel uitgezocht. Oorspronkelijk komt onze familienaam uit Duitsland en ik ben inmiddels de 5e generatie nadat mijn over-over-grootvader in dit dorp is komen wonen (grensdorp). Wat verder is uitgezocht is dat wij ergens afstammen van karel de grote en van een (het?) Engelse koningshuis rond het jaar 600. Vindt het altijd super leuk om na te gaan. Van mijn moeders kant weet ik het helaas niet maar dat is in principe ook 'gewoon' lekker Nederlands.

Deel Deze Pagina