Aparte tas babyspullen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Islah, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

    Islah Niet meer actief

    Hoi,

    Ik vroeg me het volgende af: wij reizen met z'n vieren waarvan 1 baby/dreumes die natuurlijk nog van alles nodig zou kunnen hebben onderweg zoals andere kleertjes, schone luier en wat te eten. Wel zo handig dus om daar een aparte luiertas voor mee te nemen, maar volgens mij mocht ik namens haar geen stuk handbaggage meenemen, omdat ze onder de 2 is. Ik kan dat natuurlijk in m'n eigen handbaggage doen, maar zelf heb ik ook spullen die ik nodig zal hebben en als dat zo door elkaar zit is dat lastig. Misschien heb ik dan ook wel weer teveel gewicht (mag niet meer zijn dan 5 kg) en ze doen vaak al zo streng.

    Hoe zal ik dat oplossen?
     
  2. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Met de vliegtuig reizen bedoel je?
    Dan mag je wel 20 kg ruimbagage meenemen + handbagage.

    Bij KLM wel in ieder geval.

    Check het anders even bij je vliegtuigmaatschappij.

    Fijne reis!
     
  3. Islah

    Islah Niet meer actief

    Dankje. We vliegen met Jet air fly. Wij mogen pp sowieso maar 15 kg meenemen, maar ik neem aan dat wanneer de baby geen ruimbagage mee mag, dat handbaggage ook niet zal mogen?
     
  4. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij mochten wel handbagage voor het kind onder de 2 meenemen dacht ik? Had met 5 man (3 kids) een luiertas met luiers/doekjes/drinken/eten/speelgoed/vesten etc., tasje met dvd-spelers en mijn handtas voor portemonnee en paspoorten etc. Was meer dan genoeg :)

    Denk je dat het met 3 tassen niet gaat lukken dan?
     
  5. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Je oudste heeft wel een volledig ticket, dus je kan op haar naam een derde tas meenemen. Dat moet toch voldoende zijn? Een tas voor jezelf, een voor de baby en dan heb je er nog eentje over. Zou niet weten wat je nog meer aan handbagage nodig zou hebben ;).
     
  6. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.808
    354
    83
    Wij vlogen vorige week met corendon. Wij hadden als handbagage: 1 luiertas, 1 rugzak, 1 trunki en de buggy+ draagzak. Deden totaal niet moeilijk.
    (Met dreumes).

    Wel heel lang vertraging gehad. Schijnen ze vaker te hebben, fijn dat ik extra luiers, etc mee had.
     
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Van de site van Jetairfly:
    Heeft mijn baby recht op bagage en handbagage?
    Antwoord
    Baby’s, jonger dan twee jaar, hebben geen recht op handbagage. Babybenodigheden die u nodig hebt tijdens de vlucht moet worden meegenomen in de handbagage van volwassen medereizigers.

    Er wordt wel gewone bagage toegestaan voor baby’s: 15 kg op korte en middellange afstandvluchten, 20 kg op lange afstandsvluchten (Cuba, Dominicaanse Republiek, Jamaica, Mexico, Zanzibar, Kenia en USA).

    Je mag dus geen aparte handbagage voor je baby meenemen, maar wel voor de 3 anderen. Dat betekent dus 45 kilo ruimbagage en 15 kilo handbagage. Moet toch te doen zijn om daar een paar luiers tussen te proppen, haha.

    Wij vliegen binnenkort met Transavia en dan mag je ook geen handbagage voor babies meenemen. Wij hebben 4x10 kilo handbagage en 1x 20 kilo ruimbagage bijgekocht (zit er daar niet standaard bij). Ik ga 2x 10 kilo handbagage gebruiken voor normale bagage, dus daar hoeven we dan niet meer bij. Lang leven de vacuümzakken.
    Dan hebben we 1 rugzak met onze eigen spullen en 1 rugzak voor speelgoed etc. voor de kinderen. Je moet het ook allemaal dragen he, al die bagage, dus wij reizen graag licht.
     
  8. Islah

    Islah Niet meer actief

    60 kg bedoel je dus? 4x15=60
     

Deel Deze Pagina